Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

MSZ chce promować Polskę jako kraj nowoczesny i dynamiczny

0
Podziel się:

Ministerstwo Spraw Zagranicznych chce prezentować Polskę za granicą jako
kraj nowoczesny, dynamiczny i innowacyjny. W przyszłym roku resort planuje w tym celu wykorzystać
m.in. 25. rocznicę obalenia komunizmu, 15 lat członkostwa w NATO i 10 lat w UE..

Ministerstwo Spraw Zagranicznych chce prezentować Polskę za granicą jako kraj nowoczesny, dynamiczny i innowacyjny. W przyszłym roku resort planuje w tym celu wykorzystać m.in. 25. rocznicę obalenia komunizmu, 15 lat członkostwa w NATO i 10 lat w UE..

O tym, jak promować Polskę w świecie oraz budować silną markę narodową, rozmawiali w czwartek w Warszawie uczestnicy konferencji "Okrągły stół promocji Polski".

Obecna na konferencji prasowej wiceminister spraw zagranicznych Beata Stelmach podkreśliła, że jej ministerstwo chce prezentować Polskę za granicą jako kraj nowoczesny, dynamiczny i innowacyjny. Oceniła, że dobrym "narzędziem" promocji Polski są jej sukcesy gospodarcze, to, że polska gospodarka nie znajduje się w recesji. Poinformowała, że MSZ organizuje wizyty studyjne dla zagranicznych dziennikarzy, by prezentować nasz kraj od strony administracji, biznesu czy kultury.

Wiceminister spraw zagranicznych zwróciła ponadto uwagę, że takie wydarzenia jak Rok Chopinowski w 2010 r., nasza prezydencja w UE w 2011 r. czy organizacja Euro 2012 przyczyniły się do promocji Polski.

MSZ - jak mówiła - chce informować o sukcesie polskiej transformacji za granicą. "Udało się nam zbudować taką pozycję, że jesteśmy 6. gospodarką w Europie i 20. na świecie" - podkreśliła.

Zapowiedziała, że resort planuje w przyszłym roku wykorzystać do promocji Polski m.in. 25. rocznicę obalenia komunizmu, 15 lat członkostwa w NATO i 10 lat w UE, a także 600-lecie naszych stosunków dyplomatycznych z Turcją.

Marek Korowajczyk z Ministerstwa Gospodarki zwrócił uwagę, że dla zagranicznych przedsiębiorców, którzy mieli kontakt z naszym krajem, największym jego atutem są Polacy. "Nasza kreatywność, talenty powinny stać się bazą do przygotowania marki polskiej gospodarki" - powiedział.

Z kolei Rafał Wilczkowski z Ministerstwa Sportu i Turystyki wskazał, że inne kraje podziwiają Polskę za trwały wzrost gospodarczy, umiejętność wykorzystania wielkich wydarzeń do budowania polskiej marki oraz rozwój inwestycji infrastrukturalnych. Poinformował, że w 2012 roku nasz kraj odwiedziło ponad 66,4 mln cudzoziemców, z czego 15 mln stanowili turyści; zaś wpływy z tytułu przyjazdów wyniosły 11,7 mld dolarów.

Jego zdaniem powinniśmy budować naszą markę także w oparciu o wydarzenia, które niekoniecznie dzieją się w Polsce. Wskazał na Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Kaliningradzie w 2018 r. "Trudno sobie wyobrazić, że kibice nie będą jechać do Kaliningradu przez Polskę. Na pewno będą; powinniśmy to wykorzystać" - powiedział.

Anita Szczykutowicz z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi podkreśliła natomiast, że do promocji naszego kraju za granicą przyczynia się eksport polskiej żywności. Jak zaznaczyła, ważnymi dla nas rynkami są m.in.: niemiecki, brytyjski oraz czeski. "Jesteśmy obecni w Unii Europejskiej, ale zależy nam m.in. na rynkach chińskim i arabskim" - powiedziała.

Również resort nauki i szkolnictwa wyższego działa na rzecz promocji Polski w świecie. Izabela Stanisławiszyn z resortu podkreśliła, że obecnie w Polsce uczy się 24 tys. zagranicznych studentów, czyli 1,39 proc. całej populacji studentów w naszym kraju. Zapowiedziała, że do 2020 roku zagraniczni studenci mają stanowić 5 proc. tej populacji.

Stanisławiszyn poinformowała, że pod koniec tego roku mają ruszyć szkolenia dla pracowników uczelni, którzy zajmują się zagraniczną współpracą. Podkreśliła, że polskie uczelnie promują swoje oferty na międzynarodowych targach edukacyjnych.

Dyrektor w spółce PL 2012+ Mikołaj Piotrowski zapowiedział, że firma chce, by Stadion Narodowy również przyczyniał się do promocji Polski w świecie. "Będziemy pracować nad tym, by pozytywny przekaz z Polski szedł właśnie z tego miejsca" - powiedział.

W czwartek w Warszawie na Stadionie Narodowym odbyła się konferencja "Okrągły stół promocji Polski". Organizatorem spotkania była Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska" oraz ThinkTank. (PAP)

dol/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)