Rozpoczęła się już promocja tegorocznej edycji akcji "Poznań za pół ceny". W pierwszy majowy weekend - 3 i 4 maja - w stolicy Wielkopolski będzie można skorzystać ze znacznym upustem z usług hotelarskich i gastronomicznych, a także z oferty kin, teatrów i muzeów.
Akcja organizowana jest po raz siódmy. Co roku udział w niej bierze kilkadziesiąt tysięcy osób.
W tym roku przedsięwzięcie promowane jest m.in. poprzez nowy, oficjalny portal turystyczny aglomeracji poznańskiej www.poznan.travel. Witryna została pomyślana jako kompendium wiedzy o mieście jako miejscu do odwiedzenia.
Jak poinformował PAP koordynator akcji "Poznań za pół ceny" Jakub Pindych z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej (PLOT), na turystów i mieszkańców w trakcie dwóch dni długiego majowego weekendu czekać będzie program turystyczny oraz 50 proc. zniżki u ponad setki partnerów z Poznania i okolicy.
"Organizowana od 2008 r. akcja ma na celu prezentację bogatej oferty turystycznej miasta i jego okolic. Poznań jest często kojarzony z targami i biznesem. My pokazujemy, że to kolorowe miasto pełne atrakcji i pomysłów na spędzanie wolnego czasu. To także doskonały wybór na weekendowy wypad" - podał Pindych.
Miasto rozpoczęło przyjmowanie zgłoszeń od hoteli, restauracji, kawiarni, placówek kulturalnych i innych podmiotów chcących wziąć udział w przedsięwzięciu.
Udział firm i instytucji w akcji jest bezpłatny. Wszelkie koszty działań marketingowych ponoszone są przez Miasto Poznań i PLOT. Partnerzy zobowiązani są do sprzedaży swoich usług z rabatem.
Jak podkreślił Pindych, ważną częścią akcji jest darmowy program turystyczny. W jego skład wchodzą wycieczki oraz zwiedzanie na co dzień niedostępnych miejsc. Z myślą o turystach zagranicznych cześć programu dostępna jest także w językach obcych.
W ubiegłym roku PLOT podał, że szósta edycja "Poznania za pół ceny" przyciągnęła prawie 100 tys. osób. (PAP)
rpo/ gma/