Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów został uhonorowany nagrodą Rzecznika Ubezpieczonych za ochronę najsłabszych uczestników rynku - poinformowała we wtorek rzeczniczka prasowa Urzędu Małgorzata Cieloch.
"Rynek usług ubezpieczeniowych jest systematycznie analizowany przez UOKiK. Obok prowadzonych postępowań dotyczących naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, edukujemy również uczestników rynku informując o przysługujących im prawach" - zaznaczyła Cieloch.
Rzeczniczka poinformowała, że UOKIK wielokrotnie współpracował z Rzecznikiem Ubezpieczonych, wymieniając doświadczenia i informacje dotyczące badanych problemów. "Pozytywnie oceniamy wspólną inicjatywę poświęconą prawom konsumentów przed wakacjami, zorganizowaną przez Urząd z 18 innymi instytucjami, w tym również z Rzecznikiem Ubezpieczonych, a także prowadzenie wspólnych działań edukacyjnych, np. podczas Światowego Dnia Konsumenta" - dodała.
Urząd Rzecznika Ubezpieczonych istnieje od 15 lat. Celem jego działania jest dbanie o prawa ubezpieczonych i reprezentacja ich interesów. Z okazji jubileuszu 15-lecia istnienia, Rzecznik przyznał nagrody instytucjom zaangażowanym w rozpowszechnianie wiedzy o ubezpieczeniach oraz chroniącym interesy konsumentów. Poza UOKIK, nagrody otrzymały też inne instytucje, w tym m.in. Ministerstwo Finansów. (PAP)
awk/ mki/