Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Nagrodzono najlepsze prace w konkursie "eSzkoła - Moja Wielkopolska"

0
Podziel się:

Uczniowie gimnazjum z Rozdrażewa i liceum w Wolsztynie zdobyli główne nagrody
w rozstrzygniętej w środę w Poznaniu drugiej edycji konkursu "eSzkoła - Moja Wielkopolska". W
przedsięwzięciu brało udział ponad 100 wielkopolskich gimnazjów i liceów, których uczniowie
przygotowali ponad 300 projektów.

Uczniowie gimnazjum z Rozdrażewa i liceum w Wolsztynie zdobyli główne nagrody w rozstrzygniętej w środę w Poznaniu drugiej edycji konkursu "eSzkoła - Moja Wielkopolska". W przedsięwzięciu brało udział ponad 100 wielkopolskich gimnazjów i liceów, których uczniowie przygotowali ponad 300 projektów.

Główną nagrodę: notebooki dla wszystkich członków zespołu i opiekuna, oraz tablicę interaktywną dla szkoły zdobył zespół z Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Curie-Skłodowskiej w Wolsztynie za projekt "ZaPaRoWaNi pełną parą". Takie same nagrody za pierwsze miejsce wśród gimnazjów zdobyła placówka z Rozdrażewa z projekt "Na tropie woskowych tajemnic".

Uczniowie z Wolsztyna nawiązali współpracę z tamtejszą parowozownią. Pomogli przy organizacji Parady Parowozów, stworzyli też audioprzewodnik dla turystów.

"Teraz jeśli ktoś tam pójdzie, będzie mógł wypożyczyć empetrójkę i słuchać informacji w języku angielskim, niemieckim lub polskim. W trakcie Parady Parowozów stworzyliśmy punkt informacyjny, uczestniczyliśmy też w konserwacji jednego ze stojących tam parowozów" - powiedziała PAP Marika, uczennica liceum i członkini nagrodzonego zespołu.

Zespół przygotował też prezentacje na temat pary i uczestniczył w nocy muzeów w Wolsztynie. Elementem projektu było również stworzenie zdalnie sterowanej hybrydowej maszyny parowo-elektrycznej, "JarkoParki", która swoje imię zawdzięcza opiekunowi projektu Jarosławowi Stańce.

"Mieliśmy pomysł zrobienia małego fiata na parę. Po spotkaniu z pracownikami Parowozowni Wolsztyn zdecydowaliśmy się jednak na stworzenie mniejszego modelu, który porusza się dzięki parze i jest elektronicznie sterowany" - powiedział PAP Stańko.

Zwycięzcy z gimnazjum w Rozdrażewie w swoim projekcie zajęli się woskiem. Szukali śladów tej substancji m.in. w słownikach, myjni samochodowej, w sklepie oraz w lesie. Sprawdzali też w jaki sposób używa się wosku w gabinecie kosmetycznym.

Kapituła konkursu nagrodziła w sumie sześć szkół, oraz dodatkowo wyróżniła sześć projektów.

Zgodnie z założeniami projektu "eSzkoła - Moja Wielkopolska", biorące w nim udział szkoły do 2014 roku wdrażać będą kształcenie metodą wykorzystującą najnowsze technologie informatyczne. Uczestniczące w przedsięwzięciu placówki uzyskują dostęp do szerokopasmowego internetu, są wyposażane w laptopy i tablety oraz elektroniczne tablice.

Łącznie w projekcie trwającym od 1 lipca 2011 roku do 31 października 2014 roku bierze udział blisko 9,5 tys. uczniów i ponad 1 tys. nauczycieli.

W trakcie zakończonej właśnie drugiej edycji projektu przeprowadzono siedemnaście wirtualnych lekcji. Z uczniami swoją wiedzą dzielili się najlepsi polscy naukowcy, młodzi badacze oraz ciekawe osobistości. Wykłady o znaczeniu stresu, aparaturze pomiarowej czy gwarze poznańskiej transmitowane były z sali wykładowej do 33 miejscowości w całym regionie.

"eSzkoła - Moja Wielkopolska" jest jednocześnie nazwą konkursu na najlepszy projekt matematyczno-przyrodniczy.

Projekt "eSzkoła - Moja Wielkopolska" realizowany jest przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego wraz z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej; jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Koszt projektu wynosi 28 mln zł, z czego 85 proc. pochodzi z UE.(PAP)

rpo/ ls/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)