NASA odkryła ponad tysiąc planet

Pięć z nich podobnych jest bardzo do Ziemi. Odkrycia dokonano dzięki teleskopowi Keplera.

NASA odkryła ponad tysiąc planet
(emyerson/iStockphoto)

Kosmiczny teleskop Keplera dostrzegł ponad 1200 potencjalnych nowych planet. Pięć z nich podobnych jest bardzo do Ziemi.

O odkryciu poinformowała amerykańska agencja kosmiczna NASA. Od pięciu miesięcy teleskop Keplera obserwuje ponad 156 tysięcy gwiazd i dostrzegł w nich 1235 potencjalnych nowych planet.

Odkrył także odległy system słoneczny z co najmniej sześcioma planetami, z których pięć może być podobnych do Ziemi. Układ ten oddalony jest od naszej planety o około 2000 lat świetlnych.

Sondę kosmiczną z teleskopem Keplera NASA umieściła na orbicie w 2009 roku. Głównym celem tej misji, której koszty szacowane są na blisko 600 mln dolarów, jest poszukiwanie ziemiopodobnych planet pozasłonecznych.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/165/t128677.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/nasa;odkryla;planete;podobna;do;ziemi,99,0,751203.html) NASA odkryła planetę podobną do Ziemi Najmniejsza znana planeta pozasłoneczna odkryta została przez sondę Kepler.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/146/t109458.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/interesuje;cie;kosmos;nasa;odpowie,236,0,750572.html) Interesuje cię kosmos? NASA odpowie Amerykańska Agencja Kosmiczna organizuje czat. Eksperci odpowiedzą internautom.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/147/t124563.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/chiny;wysla;w;tym;roku;sonde;na;marsa,130,0,749186.html) Chiny wyślą w tym roku sondę na Marsa Pierwszy marsjański próbnik zostanie wysłany w październiku. Start nastąpi we współpracy z Rosją.