Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Nowy Sącz: Nowa dyspozytura PKP Cargo rozpoczęła pracę

0
Podziel się:

PKP Cargo uruchomiło w czwartek w Nowym Sączu (woj. małopolskie)
dyspozyturę, skąd kieruje się ruchem pociągów spółki na terenie Polski i Słowacji. Dyspozytura
powstała kosztem 1 mln zł w całkowicie wyremontowanym budynku na terenie dawnej lokomotywowni.

PKP Cargo uruchomiło w czwartek w Nowym Sączu (woj. małopolskie) dyspozyturę, skąd kieruje się ruchem pociągów spółki na terenie Polski i Słowacji. Dyspozytura powstała kosztem 1 mln zł w całkowicie wyremontowanym budynku na terenie dawnej lokomotywowni.

Jak poinformował dziennikarzy Rzecznik PKP Cargo Mariusz Przybylski, sądecka dyspozytura jest piątym tego typu obiektem w kraju, którą spółka zmodernizowała w ciągu ostatniego roku. Podobne działają już w Katowicach (w centrali spółki oraz Zakładzie Śląsko-Dąbrowskim), Wrocławiu i Łodzi.

"Dyspozytura zarządza procesem uruchamiania pociągów i organizuje obsługę lokomotyw przez pracowników drużyn trakcyjnych. Koordynacja tych czynności decyduje o sprawnym przewozie masy towarowej" - wyjaśnił Przybylski.

W nowym obiekcie znajduje się osiem wydzielonych dźwiękochłonnych kabin ze sprzętem komputerowym do planowania i nadzorowania ruchu pociągów. Pracę dyspozytorów wspomaga system informatyczny, dzięki któremu istnieje możliwość śledzenia pracy lokomotyw i drużyn trakcyjnych. Pracuje tam na zmiany 35 osób.

Jak wyjaśnił rzecznik, obecnie ponad 900 lokomotyw PKP Cargo zostało wyposażonych w urządzenia GPS/GSM, które umożliwiają zlokalizowanie w czasie rzeczywistym pozycji składów pociągów towarowych z dokładnością nawet do dwóch metrów.

Południowy Zakład PKP Cargo z siedzibą w Nowym Sączu działa na obszarze województw małopolskiego i podkarpackiego, wykonując przewozy towarowe m.in. na odcinkach linii kolejowych: Kraków - Medyka, Tarnów - Muszyna, Rzeszów - Jasło - Zagórz, Przeworsk - Stalowa Wola, Munina - Werchrata.

Głównymi ładunkami są metale (ok. 40 proc. przewozów), ruda żelaza (20 proc.), węgiel, nawozy sztuczne, chemia. Zakład zatrudnia ponad 2,2 tysiące pracowników, uruchamiając w ciągu doby ok. 65 pociągów. Do ich obsługi potrzeba ponad 80 czynnych lokomotyw elektrycznych i spalinowych utrzymywanych w trzech sekcjach: w Nowym Sączu, Tarnowie i Żurawicy. Zakład obsługuje swoimi lokomotywami dwa przejścia graniczne: Medyka - Mościska (Ukraina) i Muszyna - Plavec (Słowacja).

Zakład zajmuje się też wykonywaniem napraw bieżących i okresowych wagonów towarowych. W tym roku w czterech punktach zakładu: Stróże, Jasło, Tarnów i Medyka zostało wykonanych ok. 7 tys. napraw bieżących i 800 napraw okresowych. (PAP)

rgr/ mki/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)