Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ogłoszono drugi etap przetargu na dwa pirsy na Okęciu

0
Podziel się:

Siedem konsorcjów z udziałem polskich i zagranicznych przedsiębiorstw oraz
jedną firmę dopuszczono do składania ofert w przetargu na budowę pirsu centralnego oraz dokończenie
pirsu południowego Terminalu 2 warszawskiego lotniska Okęcie - poinformował w środę rzecznik
lotniska Jakub Mielniczuk.

Siedem konsorcjów z udziałem polskich i zagranicznych przedsiębiorstw oraz jedną firmę dopuszczono do składania ofert w przetargu na budowę pirsu centralnego oraz dokończenie pirsu południowego Terminalu 2 warszawskiego lotniska Okęcie - poinformował w środę rzecznik lotniska Jakub Mielniczuk.

Pirs jest przedłużeniem hali głównej terminalu lotniczego, od którego odchodzą tzw. rękawy - kryte przejścia z lotniska do samolotu.

Zakończenie prac planowane jest na koniec 2010 r.

Władze portu rozpoczęły w środę drugi etap ogłoszonego w lipcu przetargu na te inwestycje. Zainteresowanych udziałem w przetargu było osiem konsorcjów oraz jedna firma - Skanska S.A., ale zaproszenia do dalszego etapu wysłano siedmiu konsorcjom oraz firmie Skanska. W skład konsorcjów wchodzą głównie polskie firmy z partnerami z Hiszpanii, Francji, Niemiec, Austrii, Włoch.

Siedem dopuszczonych konsorcjów to: Hochtief Polska Sp. z o.o. wraz z Hochtief Construction AG; Budimex Dromex, Ferrovial Agroman S.A. oraz Mostostal Kraków S.A.; Mostostal Warszawa S.A., Acciona Infraestructuras S.A. i Eiffage Budownictwo Mitex S.A.; Karmar S.A., Bouygues Btiment International S.A. oraz Warbud S.A.; Strabag Sp. z o.o., Strabag AG oraz Ed. Zblin AG; Polimex-Mostostal S.A. wraz z Astaldi S.p.A. oraz konsorcjum firm Porr (Polska) S.A., Porr Projekt und Hochbau AG wraz z Porr GmbH.

Po dokończeniu inwestycji w pirsach południowym i centralnym podróżni będą oczekiwać na przyloty i odloty samolotów. Obecnie taką rolę pełni pirs północny T2. Jak zapewnia Okęcie, linie lotnicze i pasażerowie będą mieli do dyspozycji wraz z obecnie używanym pirsem północnym 27 "rękawów" oraz 45 bramek.

Budowę pirsu południowego rozpoczęło już wcześniej konsorcjum firm: Ferrovial Agroman S.A., Budimex S.A. i Studio Lamela S.L. Władze Okęcia w październiku 2007 r. zerwały umowę z konsorcjum z powodu opóźnień w pracach budowlanych. Budowę hali odlotów skończyli polscy podwykonawcy. Po ponad dwuletnim opóźnieniu, w marcu ub. roku hala została oddana do użytku.(PAP)

aop/ pad/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)