Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ok. 1,13 mln zł kosztowało sprowadzenie klientów biur GTI i R'tur

0
Podziel się:

Ok. 1,13 mln zł kosztowało sprowadzenie w czerwcu do kraju poszkodowanych
klientów biur podróży GTI Travel Poland i R'tur - poinformował w piątek urząd marszałkowski
województwa mazowieckiego. Poszkodowani mogą składać roszczenia do urzędu.

Ok. 1,13 mln zł kosztowało sprowadzenie w czerwcu do kraju poszkodowanych klientów biur podróży GTI Travel Poland i R'tur - poinformował w piątek urząd marszałkowski województwa mazowieckiego. Poszkodowani mogą składać roszczenia do urzędu.

Urząd przypomniał, że w czerwcu dwa biura podróży - GTI Travel Poland i R'tur - złożyły oświadczenia o niewypłacalności. W przypadku GTI Travel Poland było to 4 czerwca, a R'tur - 7 czerwca.

"Właśnie zakończył się proces sprowadzania turystów do kraju i pokrywania kosztów tych powrotów z uruchomionych przez marszałka gwarancji ubezpieczeniowych. Co ważne - oba biura wywiązały się ze swojego obowiązku i samodzielnie sprowadziły swoich klientów. Niestety dla 742 osób problemy biur oznaczały skrócenie wakacji" - poinformował urząd w komunikacie.

Według informacji Urzędu, biuro GTI Travel Poland posiadało gwarancję ubezpieczeniową wystawioną przez Signal Iduna, opiewającą na 7,25 mln zł. W momencie ogłoszenia niewypłacalności poza granicami kraju przebywało 600 turystów, których powroty nie zostały opłacone przez biuro. W Turcji były 564 osoby, na Majorce (Hiszpania)
- 10 osób, w Bułgarii - 26. W najlepszej sytuacji byli turyści wypoczywający w Egipcie, Tunezji, Maroku i Grecji - ich hotele i loty powrotne były opłacone, co oznaczało, że urlopy tej grupy turystów przebiegały bez zakłóceń. W gorszej sytuacji znaleźli się turyści wypoczywający w Turcji - ich pobyty musiały zostać skrócone.

Jak wynika z danych urzędu, koszty sprowadzenia poszkodowanych klientów do kraju wyniosły ok. 1 mln zł. Oznacza to, że w puli środków w ramach gwarancji ubezpieczeniowej pozostało jeszcze ok. 6,2 mln zł. Pieniądze te będą przeznaczone na wypłatę roszczeń dla osób, które wykupiły wycieczki, ale nie wyjechały na wakacje lub też osób, których wypoczynek został skrócony.

W przypadku drugiego biura podróży - R'tur kwota gwarancji wynosiła ok. 209 tys. zł. 142 turystów przebywających poza granicami kraju nie posiadało opłaconych powrotów. W takiej sytuacji znalazły się 73 osoby odpoczywające w Egipcie, 16 w Turcji, 24 w Grecji (Rodos - 13, Kreta - 11), 4 w Tunezji i 25 w Bułgarii. Koszty ich sprowadzenia do kraju wyniosły ok. 128 tys. zł, co oznacza, że w puli gwarancji pozostało ok. 81 tys. zł.

Zgodnie z prawem poszkodowani mają rok na złożenie roszczeń w urzędzie marszałkowskim. Do 20 czerwca wpłynęło 1927 wniosków klientów biura GTI Travel Poland i 41 roszczeń turystów R'tur.

Urząd marszałkowski informuje, że wszystkie osoby poszkodowane przez biura mogą pobierać ze strony urzędu marszałkowskiego województwa mazowieckiego - www.mazovia.pl (w dziale Komunikaty) formularz zgłoszenia roszczeń, a następnie składać go w urzędzie marszałkowskim. (PAP)

aop/ je/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)