Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Olsztyn: 1,2 mld zł kosztował odcinek drogi nr 7 Olsztynek-Nidzica

0
Podziel się:

1,2 mld zł kosztował projekt i budowa 31-km odcinka drogi nr 7
Gdańsk-Warszawa z Olsztynka do Nidzicy. Unijne dofinansowanie inwestycji wyniosło 1 mld zł. W
czwartek odcinek trasy zostanie udostępniony kierowcom - podał w środę olsztyński oddział GDDKiA.

1,2 mld zł kosztował projekt i budowa 31-km odcinka drogi nr 7 Gdańsk-Warszawa z Olsztynka do Nidzicy. Unijne dofinansowanie inwestycji wyniosło 1 mld zł. W czwartek odcinek trasy zostanie udostępniony kierowcom - podał w środę olsztyński oddział GDDKiA.

Jak podał rzecznik olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Karol Głębocki, procedury związane z uzyskaniem zezwolenia na użytkowanie potrwają do końca listopada. Do tego czasu na "siódemce" będzie obowiązywała tymczasowa organizacja ruchu.

Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po dwa pasy w każdym kierunku, jednak ze względu na toczące się jeszcze prace porządkowe i wykończeniowe na drodze będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km/godz.

Umowę na projekt i budowę drogi ekspresowej S-7 Olsztynek-Nidzica, wraz z obwodnicą Olsztynka (droga krajowa nr 51), podpisano w maju 2009 r. To inwestycja zrealizowana w systemie "Projektuj i buduj", który zakłada zastąpienie dwóch odrębnych przetargów na projektowanie i realizację inwestycji jednym przetargiem na projekt i wykonanie.

Nowy odcinek między Nidzicą a Olsztynkiem to droga z dwoma pasami w jednym kierunku z możliwością rozbudowy do trzech pasów.

Na trasie wybudowano pięć węzłów: Olsztynek-Wschód, Olsztynek-Zachód, Grunwald, Waplewo i Rączki, a także 33 mosty. Dwa z nich to górne przejścia dla dużych zwierząt, tzw. "zielone mosty", które znajdują się w okolicach Witramowa oraz między Waplewem a Frąknowem.

Droga ekspresowa S-7 stanowi połączenie między Gdańskiem, Warszawą, Krakowem i przejściem granicznym ze Słowacją w Chyżnem. Przez województwo warmińsko-mazurskie przechodzi 155 km tej trasy, w całości przewidziane do przebudowy jako droga dwujezdniowa. Do tej pory w standardzie ekspresowym wykonano ponad 4 km obwodnicy Elbląga, 14 km na odcinku Elbląg-Pasłęk oraz 36,5 km na odcinku Pasłęk-Miłomłyn. Z zakończonym teraz odcinkiem siódemki i obwodnicy Olsztynka kierowcy będą mieli do dyspozycji prawie 86 km dwujezdniowej drogi ekspresowej. (PAP)

ali/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)