Na stronach internetowych urzędu miasta w Olsztynie pojawi się wkrótce wirtualny urzędnik, który będzie pomagał interesantom w załatwieniu spraw urzędowych takich, jak wydanie dowodu osobistego, prawa jazdy czy zarejestrowanie działalności gospodarczej.
"Animowany urzędnik" ma służyć radą także osobom niepełnosprawnym, czyli niedosłyszącym i niemym. Będzie bowiem posiadał funkcję porozumiewania się w języku migowym.
Olsztyński magistrat rozpisał przetarg dla firm, które uruchomią na stronach urzędu usługę wirtualnego urzędnika. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi pod koniec czerwca - poinformowała PAP w czwartek sekretarz miasta Hanna Mikulska-Bojarska.
Wirtualny urzędnik ma się posługiwać łatwo zrozumiałym językiem, by interesant mógł szybko przejść przez urzędowe procedury.
W bazie danych, które petentom będzie przekazywał wirtualny urzędnik ma znaleźć się około 200 tematów dotyczących np. wydawania praw jazdy, dowodów tożsamości, dokumentów związanych z ewidencją ludności czy wydawania zezwoleń na budowę albo rejestracji firmy.
Mikulska-Bojarska dodała, że jeśli wirtualny urzędnik nie będzie umiał pomóc petentowi, to odeśle go do stosownego wydziału, w którym klient otrzyma poradę i pomoc. Awatar ma się pojawić na stronach internetowych urzędu w lipcu. (PAP)
ali/ eaw/ as/