Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Olsztyn: Wirtualny urzędnik magistratu obsłuży interesantów

0
Podziel się:

Na stronach internetowych urzędu miasta w Olsztynie pojawi się wkrótce
wirtualny urzędnik, który będzie pomagał interesantom w załatwieniu spraw urzędowych takich, jak
wydanie dowodu osobistego, prawa jazdy czy zarejestrowanie działalności gospodarczej.

Na stronach internetowych urzędu miasta w Olsztynie pojawi się wkrótce wirtualny urzędnik, który będzie pomagał interesantom w załatwieniu spraw urzędowych takich, jak wydanie dowodu osobistego, prawa jazdy czy zarejestrowanie działalności gospodarczej.

"Animowany urzędnik" ma służyć radą także osobom niepełnosprawnym, czyli niedosłyszącym i niemym. Będzie bowiem posiadał funkcję porozumiewania się w języku migowym.

Olsztyński magistrat rozpisał przetarg dla firm, które uruchomią na stronach urzędu usługę wirtualnego urzędnika. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi pod koniec czerwca - poinformowała PAP w czwartek sekretarz miasta Hanna Mikulska-Bojarska.

Wirtualny urzędnik ma się posługiwać łatwo zrozumiałym językiem, by interesant mógł szybko przejść przez urzędowe procedury.

W bazie danych, które petentom będzie przekazywał wirtualny urzędnik ma znaleźć się około 200 tematów dotyczących np. wydawania praw jazdy, dowodów tożsamości, dokumentów związanych z ewidencją ludności czy wydawania zezwoleń na budowę albo rejestracji firmy.

Mikulska-Bojarska dodała, że jeśli wirtualny urzędnik nie będzie umiał pomóc petentowi, to odeśle go do stosownego wydziału, w którym klient otrzyma poradę i pomoc. Awatar ma się pojawić na stronach internetowych urzędu w lipcu. (PAP)

ali/ eaw/ as/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)