Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Olsztyn: Wybrano pięć konsorcjów do projektowania linii tramwajowych

0
Podziel się:

Olsztyński urząd miasta wybrał pięć konsorcjów, które wezmą udział w
kolejnym etapie przetargu na projektowanie linii tramwajowych. Kluczowym elementem wyboru
projektanta będzie cena robót - poinformował PAP Andrzej Karwowski z olsztyńskiego magistratu.

Olsztyński urząd miasta wybrał pięć konsorcjów, które wezmą udział w kolejnym etapie przetargu na projektowanie linii tramwajowych. Kluczowym elementem wyboru projektanta będzie cena robót - poinformował PAP Andrzej Karwowski z olsztyńskiego magistratu.

Karwowski, który nadzoruje realizację projektu tramwajowego w olsztyńskim magistracie zaznaczył, że do przetargu na projektowanie linii tramwajowych zgłosiło się 12 firm i konsorcjów. Komisja przetargowa dokonała oceny każdego z tych podmiotów; wyłoniła pięć, które przeszły do następnego etapu przetargu.

"Są to konsorcja, którym przewodzą polskie firmy. Dwie z nich są z Krakowa, kolejne z Gdańska, Poznania i Warszawy" - powiedział PAP Karwowski. Dodał, że do tych konsorcjów wysłano specyfikację techniczną, w oparciu o którą firmy będą musiały wycenić swoje usługi.

"Kryterium ceny będzie teraz kluczowe, ponieważ wybierzemy najtańszą ze złożonych nam ofert" - powiedział Karwowski. Przyznał, że ratusz ma nadzieję na ostateczne rozstrzygnięcie przetargu na projektowanie linii tramwajowych w połowie grudnia. Odmówił podania nawet szacunkowych kwot, jakie ratusz spodziewa się otrzymać od oferentów w tym przetargu. Wadium wynosiło 100 tys. zł.

Jak wcześniej informował olsztyński ratusz, zwycięzca przetargu będzie musiał m.in. wykonać plany budowy zajezdni postojowej dla autobusów przy ul. Sikorskiego; będzie miał na to 56 dni od podpisania umowy. W ciągu 140 dni od podpisania umowy musi sporządzić projekt budowy linii tramwajowej od głównej ulicy miasta Piłsudskiego do Wysokiej Bramy - wejścia na Stare Miasto.

Projekty na budowę linii tramwajowych w Olsztynie miała wykonać hiszpańska firma FCC, ale miasto w sierpniu zerwało z nią umowę z powodu opóźnień. Według władz Olsztyna Hiszpanie wykonali wówczas 4,6 proc. prac, podczas gdy harmonogram przewidywał, iż gotowych powinno być 67 proc. robót budowlanych. Po tej decyzji prace stanęły w miejscu.

Tramwaje mają powrócić po 50 latach przerwy na ulice Olsztyna do końca 2015 roku; inwestycja jest realizowana w 85 proc. ze środków unijnych z programu Rozwój Polski Wschodniej. Koszt budowy linii szacowany jest na 250 mln zł.

Linie tramwajowe mają poprawić komunikację miejską w Olsztynie. Połączą najbardziej odległe dzielnice Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum oraz dworcem kolejowym i miasteczkiem studenckim, a także Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie. Na linii głównej między dworcem a osiedlem Jaroty planowana jest budowa 13 przystanków. Od tej trasy w śródmieściu odchodzić będą dwie krótsze: do kampusu studenckiego w Kortowie i do starówki. Rozbudowana zostanie także zajezdnia dla tramwajów. Projekt przewiduje też budowę nowej ulicy - Obiegowej, która skróci przejazd do śródmieścia Olsztyna.

Budowa tras tramwajowych jest częścią dużego projektu usprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie. Przewiduje on także zakup tramwajów, budowę buspasów oraz instalację inteligentnego systemu sterowania ruchem ulicznym, uwzględniającego skalę natężenia ruchu w godzinach szczytu. (PAP)

jwo/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)