Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Opolskie: Osiem firm chce wybudować obwodnicę Nysy

0
Podziel się:

Osiem firm złożyło oferty w przetargu dotyczącym budowy obwodnicy Nysy -
poinformował w czwartek opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zaproponowane przez firmy w ofertach koszty budowy wahają się od 307 mln zł do 492 mln zł.

Osiem firm złożyło oferty w przetargu dotyczącym budowy obwodnicy Nysy - poinformował w czwartek opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zaproponowane przez firmy w ofertach koszty budowy wahają się od 307 mln zł do 492 mln zł.

Przetarg ogłoszono w grudniu i dotyczył on budowy obwodnicy, która ma mieć 16,5 km długości i znajdzie się w ciągu dróg krajowych 41 i 46. Szacowana przed przetargiem wartość projektu - z uwzględnieniem m.in. kosztów prac przygotowawczych, badań, odszkodowań za przejmowane tereny czy kosztów nadzorów inwestorskiego - opiewała na kwotę 468 mln.

Rzecznik opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Michał Wandrasz poinformował, że wśród firm, które złożyły oferty w przetargu, znalazły się przedsiębiorstwa z Polski oraz polskie przedstawicielstwa firm niemieckich i portugalskich.

W czwartek w opolskim oddziale GDDKiA otwarto oferty. Złożyły je następujące firmy: PRDiM Mosty Łódź (deklarowany koszt wykonania inwestycji - prawie 469 mln zł); Pol-Aqua S.A. Warszawa (ponad 355 mln zł); konsorcjum firm Berger Bau Wrocław i Berger Bau Niemcy (338,6 mln zł); konsorcjum firm Mota Engil Kraków i Himmel & Papesch Opole (prawie 307,5 mln zł); Eurovia Bielany Wrocławskie (ponad 386 mln zł); Heilith & Woerner Wrocław i Strabag Pruszków (325,8 mln zł); konsorcjum przedsiębiorstw Intercor Zawiercie i Trakt Górki Sztukowskie (prawie 492 mln zł) oraz Budimex Warszawa (338,4 mln zł).

"W ciągu najbliższych kilku tygodni oferty zostaną sprawdzone pod względem formalnym, np. doświadczenia wykonawców, potencjału kadrowego czy zdolności finansowej potencjalnego wykonawcy" - poinformował Wandrasz.

Wyjaśnił, że przy wyborze najkorzystniejszej oferty uwzględniane będą trzy kryteria: cena; proponowany terminu realizacji całego zadania, który ma wynieść od 32 do 35 miesięcy, oraz proponowany okres gwarancji na roboty, który z kolei musi wynosić od 5 do 10 lat.

"Podpisanie umowy z wykonawcą wyłonionym w przetargu powinno nastąpić pod koniec czerwca tego roku" - dodał rzecznik GDDKiA w Opolu.

Przetarg był jednoetapowy, miał charakter nieograniczony, a całe zadanie będzie realizowane w systemie "Projektuj i Buduj".

Po stronie wykonawcy w ramach prac będzie m.in. aktualizacja dokumentacji projektowej i dostosowanie rozwiązań projektowych do aktualnych założeń technicznych; uzyskanie decyzji wojewody opolskiego na realizację inwestycji oraz budowa 16,5 km nowego odcinka obwodnicy w ciągu dróg krajowych 41 i 46.

Prócz budowy trasy inwestycja obejmie również budowę 14 mostów - w tym 383-metrowego mostu nad Nysą Kłodzką - oraz dwóch nad liniami kolejowymi z Nysy w stronę Brzegu i Opola. Podczas budowy powstanie też pięć skrzyżowań, w tym cztery ronda; 10 zbiorników retencyjnych; drogi dojazdowe do nieruchomości rolnych i przygotowany zostanie teren pod obustronne parkingi.

Zgodnie z harmonogramem roboty budowlane mogą się zacząć na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2015 roku, po uzyskaniu decyzji wojewody o realizacji obwodnicy. Potrwają one do drugiej połowy 2017 r. (PAP)

kat/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)