Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Otwarcie nowego dworca kolejowego Kraków Główny - na przełomie roku

0
Podziel się:

Nowy, podziemny dworzec kolejowy Kraków Główny ma zostać otwarty na przełomie
2013 i 2014 roku - poinformował w poniedziałek dyrektor zarządzający ds. nieruchomości w PKP SA
Jarosław Bator.

Nowy, podziemny dworzec kolejowy Kraków Główny ma zostać otwarty na przełomie 2013 i 2014 roku - poinformował w poniedziałek dyrektor zarządzający ds. nieruchomości w PKP SA Jarosław Bator.

Pod koniec czerwca PKP podpisały umowę z firmą PORR (Polska) na dokończenie obiektu. Prace już ruszyły. Koszt dokończenia rozpoczętej w 2010 r. inwestycji wyceniono na 72,5 mln zł brutto.

"Chcemy oddać obiekt do użytku na przełomie roku. Ostateczna data zależy od tego, jak szybko będziemy uzyskiwać odpowiednie pozwolenia od poszczególnych urzędów. Łączny koszt budowy nowego dworca to 130 mln zł. Zmiana wykonawcy nie spowodowała zwiększenia tej kwoty" - powiedział Bator dziennikarzom zwiedzającym terenu budowy.

Podkreślił, że krakowski dworzec będzie jednym z najnowocześniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce; połączy w jednym miejscu dworzec kolei dalekobieżnej i lokalnej, przystanki linii podziemnego tramwaju miejskiego, dworzec autobusowy.

Dworcowy obiekt będzie zlokalizowany pod peronami na trzech poziomach. W holu głównym znajdą się m. in. kasy biletowe, centra obsługi klienta, skrytki bagażowe, miejskie punkty informacyjne, bankomaty, kafejki, kioski prasowe. Na jednym z poziomów zaplanowano poczekalnię dla pasażerów, restauracje i sklepy. Powierzchnia całości wynosi ok. 15 tys. metrów kwadratowych.

Nowy dworzec będzie zintegrowany z przystankami podziemnego tramwaju oraz dworcem autobusowym, z którego odjeżdżają autobusy komunikacji miejskiej i dalekobieżnej. Specjalne pociągi będą go łączyć z lotniskiem Kraków-Balice.

Inwestycja jest finansowana ze środków Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" Unii Europejskiej. Jest to jeden z trzech, obok Wrocławia i Gdyni, projektów tego typu, finansowanych ze środków unijnych.

Inwestycję, która pierwotnie miała zostać zakończona na EURO 2012, realizowało od listopada 2010 roku Katowickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Budus SA. W 2012 r. zeszło ono z placu budowy z powodu postawienia w stan upadłości likwidacyjnej. (PAP)

rcz/ mki/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)