Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PAP zamknęła 2012 r. na plusie

0
Podziel się:

913 tys. zł wyniósł zysk netto Polskiej Agencji Prasowej w 2012 roku. Rok
wcześniej spółka zanotowała stratę netto w wysokości 2 120 tys. zł. Część straty z 2011 r. w wys. 1
293 tys. generowała zlikwidowana w 2012 r. Drukarnia Naukowo-Techniczna.

913 tys. zł wyniósł zysk netto Polskiej Agencji Prasowej w 2012 roku. Rok wcześniej spółka zanotowała stratę netto w wysokości 2 120 tys. zł. Część straty z 2011 r. w wys. 1 293 tys. generowała zlikwidowana w 2012 r. Drukarnia Naukowo-Techniczna.

Przychody netto ze sprzedaży produktów i usług Agencji wyniosły 50 mln 156 tys. zł, czyli o 2,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost ten spółka zawdzięcza głównie sprzedaży serwisów ekonomicznych, wynajmowi powierzchni biurowej i magazynowej w budynku przy ul. Mińskiej, a także sprzedaży zdjęć, pakietów informacyjnych i serwisów www. Spadła natomiast sprzedaż usług Centrum Prasowego.

Na wyniki Agencji za 2012 roku wpłynęło też pozytywnie uregulowanie sytuacji prawnej niezabudowanego gruntu przy ul. Mińskiej.

Polska Agencja Prasowa nie jest zagrożona utratą płynności finansowej. Wskaźnik podwyższonej płynności finansowej na koniec ub.r. wyniósł ok. 1,5. Rok wcześniej było to ok. 1. Z kolei wskaźnik wypłacalności gotówkowej na koniec 2012 r. osiągnął blisko 0,9, a w 2011 r. wynosił 0,4. Oba indeksy świadczą o zdolności spółki do bieżącego regulowania jej zobowiązań.

W ubiegłym roku wskaźnik zyskowności obrotu netto Agencji wyniósł ok. 3,8 proc., co oznacza poprawę o 4,8 pkt. proc. wobec 2011 r.

"Głównym przedsięwzięciem ubiegłego roku była restrukturyzacja spółki, polegająca na likwidacji trwale nierentownej Drukarni Naukowo-Technicznej przy ulicy Mińskiej, co łączyło się z grupowymi zwolnieniami niemal 100 pracowników" - podkreślił prezes PAP Jerzy Paciorkowski.

W ubiegłym roku Polska Agencja Prasowa poniosła stratę netto z działalności poligraficznej w wysokości 1 mln 293 tys. zł. W 2011 r. było to 1 mln 552 tys. zł.

W 2012 r. Agencja przyjęła, zaakceptowaną przez radę nadzorczą, strategię rozwoju na lata 2013-2015. "Jej głównym celem jest utrzymanie pozycji lidera na rynku dostawcy informacji oraz dywersyfikacja przychodów" - podkreślił prezes PAP.

PAP jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa. Zgodnie z ustawą z 31 lipca 1997 roku o Polskiej Agencji Prasowej nie można sprzedać osobom trzecim więcej niż 49 proc. akcji Agencji.

PAP otrzymuje dotację z budżetu państwa na realizację misji publicznej. Oznacza to, że Agencja ma obowiązek m.in. upowszechniać stanowiska Sejmu, Senatu, Prezydenta RP i Rady Ministrów. W ubiegłym roku dotacja wyniosła 3,1 mln zł, co stanowiło ok. 5 proc. ogółem przychodów spółki. (PAP)

dol/ drag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)