Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Partnerstwo na rzecz zwiększania świadomości tożsamości cyfrowej

0
Podziel się:

Powstało Partnerstwo w celu zwiększania świadomości obywateli na temat
tożsamości cyfrowej - poinformowano w środę w Warszawie. Partnerstwo jest wspólną inicjatywą
Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz UPC Polska, dostawcy telewizji kablowej, internetu i
połączeń telefonicznych.

Powstało Partnerstwo w celu zwiększania świadomości obywateli na temat tożsamości cyfrowej - poinformowano w środę w Warszawie. Partnerstwo jest wspólną inicjatywą Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz UPC Polska, dostawcy telewizji kablowej, internetu i połączeń telefonicznych.

"Korzystając z udogodnień, jakie daje internet, bardzo często nieświadomie zostawiamy w sieci po sobie ślady. Dlatego celem partnerstwa będzie zwiększania wiedzy obywateli na temat ich tożsamości cyfrowej i zarządzania prywatnością w sieci" - powiedział rzecznik prasowy UPC Polska Michał Fura.

Minister administracji i cyfryzacji Michał Boni podkreślił, że konieczne jest dostosowanie prawa, dotyczącego ochrony danych osobowych, do wymagań świata cyfrowego tak, "by lepiej chroniło obywateli", ale jednocześnie "nie hamowało modeli biznesowych, opartych o wykorzystanie danych".

"Nad tą zmianą prawa intensywnie pracujemy na forach unijnych, gdzie teraz tworzone jest nowe rozporządzenie regulujące ochronę danych osobowych. Jednak bardzo ważna jest również rola podnoszenia świadomości obywateli, co do tego, jak lepiej mogą zarządzać swoją tożsamością w sieci, jak lepiej chronić to, co chcą zachować dla siebie i bezpiecznie udostępniać to, co chcą udostępnić" - zaznaczył Boni.

Cele Partnerstwa na rzecz edukacji obywateli na temat cyfrowej tożsamości mają być realizowane m.in. przez nagłaśnianie w debacie publicznej kwestii zarządzania prywatnością w sieci, upowszechnianie dobrych praktyk ułatwiających dostęp do wiedzy w zakresie zarządzania danymi, a także edukowanie konsumentów, przedsiębiorców na temat zarządzania danymi w Polsce. W 2014 roku planowane jest przeprowadzenie kampanii propagującej zasady budowania i ochrony cyfrowej tożsamości, a także publikacje raportów i przeprowadzenie konferencji dotyczących tożsamości cyfrowej, ochrony danych osobowych i prywatności w internecie.

"Wykorzystanie potencjału, jaki daje cyfrowa tożsamość, wymaga wspólnego wysiłku na rzecz podnoszenia świadomości i budowy zaufania wśród użytkowników. Wraz z Partnerami porozumienia będziemy promować transparentne zasady, by rozwijać kapitał społeczny - podkreśliła dyrektor ds. spraw korporacyjnych UPC Polska Patrycja Gołos.

Jak poinformowano Partnerstwo jest otwarte i mogą do niego przystępować wszyscy chętni, "którzy mają plany, jak wspierać obywateli w zdobywaniu wiedzy ma temat cyfrowej tożsamości". Obecnie Partnerstwo wspierają: Fundacja Dobra Sieć, firma zajmująca się bezpieczeństwem komputerowym F-Secure, Generalny Inspektor Danych Osobowych, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Onet.pl, Orange, a także Szerokie Porozumienie na rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce i Związek Banków Polskich. (PAP)

krm/ abe/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)