Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PGP dostarczyła od początku stycznia 3,7 mln listów na rzecz sądów

0
Podziel się:

Od początku roku Polska Grupa Pocztowa dostarczyła 3,7 mln listów na rzecz
sądów i prokuratur. Spółka zapewnia, że udzieli potrzebnych informacji CBA ws. przetargu na
dwuletnią obsługę korespondencji z sądów i prokuratur, który wygrała z Pocztą Polską.

Od początku roku Polska Grupa Pocztowa dostarczyła 3,7 mln listów na rzecz sądów i prokuratur. Spółka zapewnia, że udzieli potrzebnych informacji CBA ws. przetargu na dwuletnią obsługę korespondencji z sądów i prokuratur, który wygrała z Pocztą Polską.

Do końca 2013 r. sądy i prokuratury doręczały swe pisma za pomocą Poczty Polskiej. Od nowego roku zajmuje się tym Polska Grupa Pocztowa (PGP). Na ryzyko związane ze zmianami w dostarczaniu tych przesyłek wskazywały już m.in.: Naczelna Rada Adwokacka i Związek Zawodowy Prokuratorów i Pracowników Prokuratury.

W środę minister sprawiedliwości Marek Biernacki mówił o docierających, głównie z mediów, sygnałach, że świadczona przez PGP usługa "nie do końca jest realizowana tak, jak powinna". "Zdajemy też sobie sprawę, że instytucja, która przegrała przetarg, czyli Polska Poczta, też w jakiś sposób może uczestniczyć w tym dyskursie" - zaznaczył Biernacki. PGP złożyła ofertę w przetargu o ponad 84 mln zł niższą od Poczty Polskiej.

We wtorek Prokuratura Okręgowa w Krakowie wszczęła, z zawiadomienia Poczty Polskiej, śledztwo w sprawie, wartego ok. 500 mln zł, przetargu. Czynności w sprawie ma wykonywać CBA. Dotyczy ono "złożenia w celu uzyskania zamówienia publicznego nierzetelnego pisemnego oświadczenia w zakresie dotyczącym wymogów stawianych przez zamawiającego".

Prezes Polskiej Grupy Pocztowej (PGP) Leszek Żebrowski powiedział w czwartek dziennikarzom, że PGP będzie udzielała "wszelkich informacji" prokuraturze i CBA. Dodał, że "Poczta Polska ogłaszała, że użyje wszystkich możliwych środków" w sprawie rozstrzygniętego przetargu.

Żebrowski poinformował, że od początku stycznia br. PGP dostarcza dziennie średnio od 300 do 400 tys. listów na rzecz sądów i prokuratur, od początku roku było to 3,7 mln listów. W tym czasie klienci złożyli w sumie 306 reklamacji.

Prezes Grupy Integer.pl (podwykonawcy PGP) Rafał Brzoska podkreślił, że od początku roku 75 proc. przesyłek zostało dostarczonych do klientów bezpośrednio przez listonoszy. "Dla przesyłek, dla których okres awizacji zakończył się między 2 a 10 stycznia, wskaźnik doręczonych przesyłek wyniósł 87 proc." - powiedział. Jak mówił, celem grupy jest skuteczność dostarczania korespondencji na poziomie 90 proc.

Prezes PGP mówił ponadto o działaniach resortu sprawiedliwości dotyczących zamiany tzw. papierowej zwrotki, która jest dowodem odebrania listu przez klienta, na tzw. elektroniczne potwierdzenie odbioru. Jak wyjaśnił, testy w tej sprawie PGP chce rozpocząć w przyszłym tygodniu w Białymstoku.

"Kurier, który będzie dostarczał korespondencję do odbiorcy będzie miał też tablet. Wystarczy, że odbiorca listu podpisze się na tablecie, by informacja mogła od razu zostać przekazana do naszych oraz sądowych systemów. To bardzo duża oszczędność czasu, niższe koszty oraz pewność informacji dla sądów, że rozprawa może się odbyć" - podkreślił szef PGP.

Testy w Białymstoku - jak powiedział PAP Żebrowski - powinny być gotowe do końca lutego; następnie rozpocznie się pilotaż projektu na ograniczonym obszarze kraju, aż do wdrożenia go w całej Polsce. Zgodnie z wymogami przetargu, elektroniczne potwierdzenie odbioru korespondencji powinno działać w całym kraju w lipcu 2015 r. "Na pewno w interesie sądów i naszym jest zrobienie tego znacznie szybciej" - zapewnił Żebrowski.

Członek zarządu ds. operacyjnych Ruch Dariusz Stolarczyk odniósł się do zarzutów medialnych, zgodnie z którymi niektórzy agenci PGP wydawali przesyłki klientom bez potwierdzenia ich danych osobowych. "Nie bagatelizujemy tego typu zgłoszeń Przeszkoliliśmy naszych agentów m.in. z tego, że ich obowiązkiem jest sprawdzenie dowodu tożsamości. Regularnie ich doszkalamy. Bardzo nam zależy na tym, by faktycznie wykonywali te zadania zgodnie z ustalonymi procedurami" - powiedział.

Operator obsługujący korespondencję sądów musi mieć placówki w każdej gminie. Dlatego Polska Grupa Pocztowa nawiązała współpracę z Grupą Integer.pl. (do której należy największa prywatna poczta - InPost)
oraz z Ruchem, które mają udostępnić swe kioski, agencje i inne punkty awizacyjne oraz system dystrybucyjny. (PAP)

dol/ dym/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)