Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKO BP inwestuje w system Szkolnych Kas Oszczędności

0
Podziel się:

Dostęp do indywidualnego konta przez internet i komórkę, atrakcyjne
oprocentowanie zaoferuje dzieciom i młodzieży bank PKO BP w ramach systemu Szkolnych Kas
Oszczędności. W ciągu dwóch lat bank chce podwoić liczbę szkół korzystających z SKO.

Dostęp do indywidualnego konta przez internet i komórkę, atrakcyjne oprocentowanie zaoferuje dzieciom i młodzieży bank PKO BP w ramach systemu Szkolnych Kas Oszczędności. W ciągu dwóch lat bank chce podwoić liczbę szkół korzystających z SKO.

"SKO to część naszej 91-letniej historii, ale także wkład w edukację ekonomiczną Polaków, aby nasz kraj mógł się rozwijać i konkurować w nowoczesnej Europie. To nie jest dla nas działalność komercyjna, bo my na niej nie zarabiamy: pieniądze gromadzone w szkołach, w ramach oszczędności, nie pokrywa kosztów, które ponosimy" - powiedział w poniedziałek prezes zarządu PKO BP Zbigniew Jagiełło podczas spotkania z dziennikarzami w Bydgoszczy.

Jak przyznał prezes, PKO BP traktuje tę inwestycję jako popularyzowanie swej marki i usług wśród przyszłych potencjalnych klientów? "Jeżeli możemy to w ramach prawa to robić, a prawo umożliwia funkcjonowanie SKO, to należy to robić" - dodał Jagiełło.

PKO BP przygotowuje nowy system obsługi uczestników SKO, uwzględniający standardowe obecnie kanały dostępu do kont: możliwość sprawdzania salda przez internet lub telefon komórkowy. Wszyscy uczniowie oszczędzający w ramach SKO otrzymają w ślad za tym spersonalizowane konta.

"Dotychczas rachunki personalizowane były tylko na poziomie szkoły, natomiast my widzieliśmy tylko rachunek zbiorczy. Zmieniliśmy też oprocentowanie i obecnie jest ono na poziomie 3,5-4,5 proc., czyli bardzo atrakcyjne nawet w porównaniu do +normalnych+ rachunków" - podkreślił prezes Jagiełło.

Popularność systemu SKO systematycznie od lat malała - obecnie uczestniczą w nim około 142 tys. uczniów z 1800 szkół na terenie kraju. Zarząd banku liczy, że nowy system pozwoli w ciągu dwóch lat co najmniej podwoić liczbę szkół korzystających z SKO.

"SKO są obecnie popularne przede wszystkim w mniejszych ośrodkach, gdzie dostęp do różnych atrakcji dla uczniów jest mniejszy i w związku z tym tak, a nie inaczej te nasze SKO przetrwały. Po internetyzacji lokalizacja nie będzie miała znaczenia" - zaznaczył Zbigniew Jagiełło.

System informatyczny zostanie w pełni przygotowany do obsługi SKO w ciągu najbliższych miesięcy. Bank planuje rozpoczęcie promocji oszczędzania w szkolnych kasach wraz z początkiem nowego roku szkolnego 2011/2012.

Prezes Zbigniew Jagiełło zapowiedział, że w najbliższej przyszłości PKO BP nie planuje przejmowania mniejszych banków. Jak mówił, próba zakupu pakietu akcji WBK od jego irlandzkiego właściciela nie była koniecznością dla jego instytucji, a jedynie "korzystaniem z okazji", jaka się pojawiła na rynku.

"Jeżeli ktoś sprzedaje dobry bank, to my - będąc liderem na rynku bankowości w Polsce - siłą rzeczy jesteśmy zobowiązani, żeby się takim rzeczom uważnie przyglądać. Naszym celem nie jest jednak kupowanie za wszelką cenę" - podkreślił Jagiełło.

Szef banku PKO BP zwrócił uwagę, że podstawowym ograniczeniem w przypadku WBK była dla niego cena sprzedaży odniesiona do liczby klientów tego banku.

"W przypadku banku kupuje się klienta. Jeżeli widzimy, że możemy go pozyskać taniej własnym, naturalnym rozwojem, to po co przepłacać? Jeżeli na rynku pojawi się w najbliższym roku ciekawa okazja, za ciekawą cenę, to będziemy się temu uważnie przyglądać i może kupimy, natomiast nie jesteśmy zakupoholikami" - dodał prezes Jagiełło.

Olgierd Żyromski (PAP)

olz/ drag/ mag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)