Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PLK podpisały umowę na rewitalizację części linii kolejowej nr 61

0
Podziel się:

Umowę o wartości ponad 132 mln zł na odnowienie znacznej części tzw.
protezy koniecpolskiej, czyli linii kolejowej nr 61 na odcinku Częstochowa Stradom-Koniecpol,
podpisały PKP PLK.

Umowę o wartości ponad 132 mln zł na odnowienie znacznej części tzw. protezy koniecpolskiej, czyli linii kolejowej nr 61 na odcinku Częstochowa Stradom-Koniecpol, podpisały PKP PLK.

To jeden z etapów prac, które mają pozwolić na odtworzenie najszybszego połączenia kolejowego między Warszawą i Wrocławiem przez Częstochowę, Lubliniec i Opole. Chodzi o tzw. protezę koniecpolską, alternatywną dla budowy kolei dużych prędkości. Najszybsze pociągi będą docelowo mogły pokonać całą tę trasę w czasie krótszym niż 4 godziny (obecnie ponad 5 h przez Poznań).

Jak poinformował PAP we wtorek rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Maciej Dutkiewicz, rewitalizacja pozwoli na przywrócenie pierwotnych parametrów linii i prędkości rozkładowej 120 km/godz., między Częstochową Stradomiem i Koniecpolem. Czas przejazdu skróci się tam o około 25 minut, a inwestycja wpłynie nie tylko na połączenia dalekobieżne, znacznie zwiększając przepustowość linii.

Zakres robót na dwóch torach obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej i wykonawczej, wymianę blisko 40 km nawierzchni kolejowej, przebudowę 33 przejazdów kolejowych, rewitalizację 27 obiektów inżynieryjnych, kompleksową przebudowę sieci trakcyjnej na stacji Turów i Koniecpol, przebudowę oświetlenia na stacji Koniecpol, Turów i Julianka, montaż urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów oraz urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, a także prace z branży automatyki i telekomunikacji.

Wykonawcą jest konsorcjum z liderem - spółką CTL Service oraz partnerami: Przedsiębiorstwem Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie oraz Przedsiębiorstwem Remontowo Budowlanym "TOR" z Mysłowic. Wartość umowy to 132,1 mln zł brutto, zakończenie prac zaplanowano do końca listopada 2013 r.

Inwestycja jest jednym z kluczowych projektów rewitalizacyjnych prowadzonych przez PKP PLK. Zostanie sfinansowana w większości ze środków budżetowych. Dzięki niej, przy założeniu wykorzystania składów pendolino i osiągnięciu przez nie prędkości 230 km/godz. na Centralnej Magistrali Kolejowej, podróż z Warszawy do Wrocławia może trwać ok. 3 h 45 min.

25 marca podpisano umowę na rewitalizację sąsiedniego odcinka Częstochowa-Fosowskie. Roboty w ramach tego przetargu obejmują ok. 1,9 km linii nr 700 na odcinku Częstochowa-Częstochowa Stradom oraz ok. 58,4 km w części jednotorowej linii nr 61 na odcinku Częstochowa Stradom-Fosowskie.

Prace między Częstochową a Fosowskimi wykonuje konsorcjum tworzone przez spółki: Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (lider) oraz Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane "TOR" w Mysłowicach. Wartość kontraktu to 323,5 mln zł brutto.(PAP)

mtb/ mki/ mow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)