Notowania

biuro podróży
16.04.2010 17:02

Po odwołanych lotach biuro podróży musi się zaopiekować podróżnym

Biura podróży, z którymi rozmawiała PAP deklarują, że po odwołanych z powodu chmury pyłu wulkanicznego lotach zajmą się pasażerami, którzy nie mogą wylecieć z kraju lub wrócić. O tym, że organizator turystyki musi pomóc podróżnym, przypomina też UOKiK.

Podziel się
Dodaj komentarz

Biura podróży, z którymi rozmawiała PAP deklarują, że po odwołanych z powodu chmury pyłu wulkanicznego lotach zajmą się pasażerami, którzy nie mogą wylecieć z kraju lub wrócić. O tym, że organizator turystyki musi pomóc podróżnym, przypomina też UOKiK.

W piątek zamknięto przestrzeń powietrzną prawie nad całą Polską, z wyjątkiem Rzeszowa. Z powodu rozprzestrzeniania się chmury pyłu po erupcji wulkanu na Islandii nieczynnych jest też wiele lotnisk europejskich. Pył wulkaniczny może zagrażać bezpieczeństwu lotów. Pasażerowie linii lotniczych, a także ci, którzy wykupili w biurach podróży wycieczki, czekają na informacje, kiedy ruch lotniczy zostanie przywrócony.

"Konsumenci, którzy z powodu nietypowych warunków atmosferycznych zmuszeni są do pozostania dłużej na wakacjach, powinni zostać otoczeni opieką biur podróży" - powiedziała w piątek PAP rzecznika prasowa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Cieloch. Zaznaczyła, że "to organizator turystyki ponosi obowiązek udzielenia w czasie trwania imprezy turystycznej pomocy poszkodowanym klientom".

Jak powiedziała PAP Agnieszka Lipowczyk z biura podróży Ecco Holiday, firma ta zapewnia nocleg i wyżywienie osobom, które kupiły od niej wycieczkę i nie mogą wrócić do kraju. "Taka sytuacja dotyczy ok. 100 osób. Ci, którzy zostali za granicą, dostaną od nas nocleg i posiłek. Tych, których loty na wycieczkę mają się odbyć w późniejszych terminach, musimy niestety na razie odsyłać do domu" - powiedziała.

Wyjaśniła, że w przypadku zwrotu klientom kosztów wycieczki decyzje będą podejmowane indywidualnie.

Na zwrot kosztów mogą liczyć klienci biura podróży Neckermann. "Pasażerowie, których loty zostały dziś odwołane, otrzymają od nas zwrot kosztów wycieczki, mogą też zmienić termin wyjazdu. Nie będziemy do tego pobierać dodatkowej opłaty" - powiedziała PAP Magda Plutecka-Dydoń z biura.

Dodała, że loty czarterowe z Polski organizowane przez to biuro są planowane dopiero na niedzielę. "Sprzedajemy w Polsce wycieczki z wylotem na przykład z Frankfurtu, więc problemy z chmurą pyłu wulkanicznego dotyczą też naszych klientów" - wyjaśniła.

Stanisława Cieślak z biura podróży Orbis Travel powiedziała PAP, że utrudnienia spowodowane odwołaniem lotów dotyczą ok. tysiąca klientów firmy. "Jesteśmy w kontakcie z liniami lotniczymi, żeby zmienić rezerwacje lotów na inny termin, więc jeżeli któryś z naszych klientów chce zwrócić bilet albo zmienić termin wylotu, to może to zrobić" - wyjaśniła.

Dodała, że wielu podróżnych przebywających za granicą zgłasza się do biura podróży, by zamienić lot na podróż promem albo koleją. "Wtedy to organizujemy, choć powiem szczerze, że o miejsca jest trudno" - powiedziała.(PAP)

her/ awk/ pad/ jbr/

Tagi: biuro podróży, wiadomości, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz