Większe spożycie mleka oraz większa sprzedaż produktów mlecznych - to główne cele ogólnopolskiej kampanii promującej mleko, którą przygotowuje Polska Izba Mleka wspólnie z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Trzyletnia kampania ma ruszyć we wrześniu 2012 roku. Cały program ma kosztować około 12 mln zł. Pieniądze na ten cel mają pochodzić z Funduszu Promocji Mleka, UE oraz budżetu państwa.
Fundusz Promocji Mleka zagwarantował już na ten cel 4,6 mln zł. To wkład własny uczestników projektu, którzy chcą zdobyć dotację z UE na tę kampanię. Do końca listopada do Agencji Rynku Rolnego zostanie złożony stosowny wniosek w tej sprawie. Stąd trafi do oceny w Komisji Europejskiej - poinformowała PAP dyrektor Polskiej Izby Mleka Agnieszka Maliszewska.
Maliszewska powiedziała, że promowanie mleka w Polsce jest wciąż konieczne dlatego, że w porównaniu do mieszkańców innych krajów europejskich - np. Francuzów czy Niemców, Polacy spożywają "co najmniej dwa razy" mniej produktów mlecznych. Rocznie statystyczny Polak spożywa 197 litrów mleka.
Mleko i jego przetwory będą w tej kampanii pokazane przez pryzmat wartości odżywczych, jako źródło składników takich jak białko, wapń, fosfor, witamina D - budulców kości i zębów, potrzebnych do rozwoju młodych organizmów, źródło energii. Promowane będzie mleko i mleko smakowe, sery dojrzewające oraz jogurty.
Chodzi o budowanie pozytywnego wizerunku mleka, wręcz wytworzenie "mody" na produkty mleczne, np. w formie edukacji przez zabawę. Kampania ma być spójna z realizowanymi dotychczas w szkołach programami promującymi mleko. W szkołach ma być realizowany trzyletni program edukacyjny kierowany do dzieci, ich rodziców i nauczycieli.
Kampania będzie głównie skierowana do dzieci w wieku 8-13 lat w 20 największych miastach w Polsce, matek, opiekunek dzieci. Będzie też ogólnopolska kampania medialna.
W ocenie ekspertów, produkcja mleka w Polsce w tym roku może osiągnąć 12,4 mld kg i będzie o 1,2 proc. wyższa niż w 2010 r.
Polska Izba Mleka powstała w kwietniu 2008 roku. Jest organizacją samorządu gospodarczego, utworzoną aby promować i umacniać polskie mleczarstwo w kraju i za granicą. Izba obok mleczarni skupia też dużych producentów mleka i dostawców technologii dla mleczarstwa. Izba ma siedzibę w Białymstoku. (PAP)
kow/ je/