Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Podpisano umowę z wykonawcą odcinka A4 w Małopolsce

0
Podziel się:

Polsko-macedońskie konsorcjum firm NDI oraz SB Granit zbuduje blisko
21-kilometrowy odciek autostrady A4 pomiędzy Brzeskiem, a Wierzchosławicami w Małopolsce. W piątek
podpisano kontrakt z wykonawcą, który zobowiązał się zakończyć budowę za dwa lata.

Polsko-macedońskie konsorcjum firm NDI oraz SB Granit zbuduje blisko 21-kilometrowy odciek autostrady A4 pomiędzy Brzeskiem, a Wierzchosławicami w Małopolsce. W piątek podpisano kontrakt z wykonawcą, który zobowiązał się zakończyć budowę za dwa lata.

Jak poinformowała rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg krajowych i Autostrad (GDDKiA) Magdalena Chacaga, konsorcjum przedstawiło najkorzystniejszą ofertę, która opiewa na blisko 623 mln zł brutto.

Podpisanie umowy opóźniło się, ponieważ po wyborze wykonawcy dwóch spośród pozostałych uczestników przetargu - Dragados SA oraz konsorcjum z POLDiM SA na czele - oprotestowało rozstrzygnięcie. Zostało ono jednak podtrzymane przez Krajową Izbę Odwoławczą (KIO)
działającą przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych.

Zgodnie z umową, konsorcjum ma dwa lata na realizację zadania - tak, jak wykonawcy dwóch pozostałych odcinków autostrady w Małopolsce: z Szarowa do Brzeska i z Wierzchosławic do Krzyża koło Tarnowa. Kierowcy mają pojechać autostradą od Szarowa do Tarnowa wiosną 2012 roku.

Wykonawcy tych dwóch odcinków weszli już na place budów. Są to: polsko-słowacko-czeskie konsorcjum firm Polimex-Mostostal SA, Doprastav AS oraz Metrostav AS na odcinku Szarów-Brzesko oraz hiszpański Dragados na odcinku Wierzchosławice-Krzyż.

Budowa blisko 57-kilometrowego odcinka autostrady A4 pomiędzy Szarowem a Tarnowem jest dofinansowana w znacznej części z unijnego Funduszu Spójności.

Zgodnie z kosztorysem inwestorskim na budowę trzech odcinków pomiędzy Szarowem a Tarnowem, GDDKiA planowała wydać ponad 4 mld zł brutto, ale wybrane oferty są tańsze niż oczekiwał inwestor i opiewają w sumie na 1,945 mld zł brutto.

Autostrada projektowana jest jako dwujezdniowa droga klasy A. Każda z dwóch jezdni autostrady będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pas awaryjny (3 m) oraz pobocze gruntowe (1,25 m). Ponadto przewidziano rezerwę terenu dla dodatkowego trzeciego pasa ruchu po zewnętrznej stronie każdej jezdni. Na trasie autostrady powstaną cztery węzły autostradowe: Bochnia, Brzesko, Wierzchosławice, Krzyż. Zbudowanych zostanie sześć Miejsc Obsługi Podróżnych.

Autostrada z Krakowa do Tarnowa będzie częścią biegnącej z Europy zachodniej na Ukrainę autostrady A4, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy w Zgorzelcu do wschodniej granicy w Korczowej. Łączna długość trasy wyniesie ok. 670 km.

Do tej pory wybudowano autostradę A4 na terenie Polski od polsko-niemieckiej granicy w Zgorzelcu przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków do Szarowa. Dalsza część do wschodniej granicy w Korczowej ma być gotowa do 2012 roku. (PAP)

rgr/ bos/ dym/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)