Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Podsumowanie projektu promującego Łódź jako miasto przemysłów kreatywnych

0
Podziel się:

Ponad 1,1 mln zł kosztował projekt promujący Łódź jako miasto przemysłów
kreatywnych. Według władz miasta spoty i filmy promocyjne dotarły poprzez telewizję do ponad 5,7
mln osób, a kampania internetowa trafiła do niemal 3,7 mln internautów.

Ponad 1,1 mln zł kosztował projekt promujący Łódź jako miasto przemysłów kreatywnych. Według władz miasta spoty i filmy promocyjne dotarły poprzez telewizję do ponad 5,7 mln osób, a kampania internetowa trafiła do niemal 3,7 mln internautów.

Projekt, którego zakończenie nastąpi w listopadzie, był elementem strategii promocyjnej "Łódź - centrum przemysłów kreatywnych", przyjętej przez łódzki samorząd. Od niemal roku Łódź ma nowe logo, które w swej warstwie graficznej odnosi się do alfabetu twórcy polskiej awangardy Władysława Strzemińskiego, oraz nowe hasło promocyjne "Łódź kreuje".

Projekt "Promocja Marki Łódź - Centrum Przemysłów Kreatywnych" - w założeniu jego twórców - adresowany był do mieszkańców Łodzi, ale także całej Polski i Europy, turystów, przedsiębiorców, biznesmenów, studentów, osób zainteresowanych rozrywką, kulturą i udziałem w kongresach czy konferencjach.

Zdaniem wiceprezydenta Łodzi Radosława Stępnia była to jedna z najbardziej udanych kampanii promocyjnych miast w Polsce. "Myślę, że będziemy to kontynuować i będziemy konsekwentnie prezentować pewien wizerunek" - powiedział w czwartek wiceprezydent na konferencji podsumowującej projekt.

Podkreślił, że Łódź jest miastem, które "nie udaje żadnego innego" i nie próbuje budować wizerunku innego miasta. "Wszyscy podkreślali, że w kampanii wizualnej Łódź prezentuje się bardzo autentycznie i w tym swoim wizerunku pokazuje to, co jest naszą największą siłą - kreację, ten kapitał, który łodzianie niosą ze sobą" - dodał Stępień.

W ramach projektu przygotowano film i cztery spoty promujące Łódź, gadżety, a w październiku - miesiącu dużej liczby festiwali i imprez w Łodzi - przeprowadzono ogólnopolską kampanię promocyjną - telewizyjną, internetową oraz outdoorową.

600 billboardów z hasłem "Łódź Kreuje" pojawiło się w największych miastach Polski, a ponad 500 razy spoty reklamowe emitowane były na antenach ogólnopolskich telewizji. Prezentowane one były także w internecie.

Według przedstawicieli magistratu, z przekazem promującym Łódź udało się dotrzeć poprzez kampanię telewizyjną do ponad 5,7 mln osób, a za sprawą kampanii internetowej do 3,7 mln użytkowników. Spoty i film w YouTube obejrzało ponad 81 tys. osób.

W ramach projektu stworzona została także nowa strona internetowa, tzw. BramaMiasta, która ma prezentować najważniejsze wydarzenia w Łodzi. Serwis ma zostać uruchomiony na przełomie grudnia i stycznia.

Kampania ma być kontynuowana w przyszłym roku m.in. w internecie. Jednak skala działań promocyjnych - według przedstawicieli magistratu - będzie uzależniona od tego, czy uda się pozyskać na ten cel dodatkowe środki zewnętrzne, m.in. unijne.

Projekt "Promocja Marki Łódź - Centrum Przemysłów Kreatywnych" w większości został sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Niemal 800 tys. zł na ten cel pochodziło ze środków unijnych; wkład miasta wyniósł 300 tys. zł. (PAP)

szu/ je/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)