Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Podsumowano pierwszy rok kampanii "Promujmy Polskę Razem"

0
Podziel się:

Trzymiesięczny rejs żaglowca Fryderyk Chopin po najważniejszych portach
Europy to główny tegoroczny akcent kampanii "Promujmy Polskę Razem". W środę w Warszawie
podsumowano pierwszy etap akcji.

Trzymiesięczny rejs żaglowca Fryderyk Chopin po najważniejszych portach Europy to główny tegoroczny akcent kampanii "Promujmy Polskę Razem". W środę w Warszawie podsumowano pierwszy etap akcji.

Celem kampanii, jak przypomniano na konferencji prasowej, jest budowa wizerunku naszego kraju jako atrakcyjnego miejsca wypoczynku. Ma temu służyć m.in. promocja walorów turystycznych Polski oraz przybliżanie naszej historii i kultury.

Rejs żaglowca trwał od połowy czerwca do połowy września, odbywał się pod hasłem "Chopin/Polska/The Course". W czasie trzymiesięcznej podróży statek odwiedził 20 portów w siedmiu krajach. Żeglarze spędzili na morzu ok. 700 godzin, a statek przebył ponad 5 tys. mil morskich. Załogę stanowili głównie studenci wybrani w drodze konkursu, często absolwenci szkół turystycznych.

"Fryderyk Chopin" odwiedził: Niemcy (Hamburg, Lubekę, Rostock i Kilonię), Francję (Dunkierkę, Brest, Nantes i St. Malo), Wielką Brytanię (Londyn)
, Holandię (Amsterdam), Szwecję (Ystad, Malmoe, Sztokholm i Karlskronę), Danię (Kopenhagę i Arhus) oraz Belgię (Brugię, Antwerpię i Ostendę).

Jego wizytom towarzyszyły liczne atrakcje, m.in. wspólne malowanie fortepianów, występy baletu na rejach, koncerty, degustacja polskich smakołyków, nauka poloneza, wykłady, pokazy sztucznych ogni; była też możliwość zwiedzania żaglowca. W wybranych portach wykonano także pięć pomników Fryderyka Chopina. Każdy stworzono z innych materiałów - były to przedmioty charakterystyczne dla danego kraju m. in. parasole, klocki lego czy butelki po szampanie. Wszystkim tym wydarzeniom towarzyszyły Punkty Informacji Turystycznej.

Według szacunków Polskiej Organizacji Turystycznej, w imprezach na nabrzeżach uczestniczyło kilkadziesiąt tysięcy osób. Trudno ocenić, ile osób zobaczyło w tym czasie reklamy naszego kraju na tzw. nośnikach outdoorowych (m.in. billboardach, plakatach, banerach i reklamach na dworcach) oraz innych formach np. na londyńskich taksówkach. Wizyty żaglowca często odnotowywały zagraniczne i krajowe media; pisano o nich na portalach społecznościowych.

Kampania "Promujmy Polskę Razem" zaplanowana jest na trzy lata. Do promocji organizatorzy chcą wykorzystać m.in. trwający Rok Chopinowski, polską prezydencję w Unii Europejskiej w 2011 r. oraz EURO 2012. Projekt jest współfinansowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.(PAP)

ktl/ abr/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)