Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Pomorskie: Podpisano Partnerską Deklarację Promocji Trójmiasta

0
Podziel się:

Prezydenci Sopotu, Gdańska i Gdyni oraz Gdańska Organizacja Turystyczna i
Gdańsk Convention Bureau podpisali w poniedziałek Partnerską Deklarację Promocji. Dokument określa
wspólne działania marketingowe w kraju i za granicą w zakresie turystyki biznesowej.

Prezydenci Sopotu, Gdańska i Gdyni oraz Gdańska Organizacja Turystyczna i Gdańsk Convention Bureau podpisali w poniedziałek Partnerską Deklarację Promocji. Dokument określa wspólne działania marketingowe w kraju i za granicą w zakresie turystyki biznesowej.

Błażej Kucharski z Urzędu Miasta w Sopocie, które jest inicjatorem przedsięwzięcia, powiedział PAP, że nadrzędnym celem deklaracji jest "pokazanie Trójmiasta jako doskonałej całości na miejsce organizacji kongresów i konferencji".

Jego zdaniem Trójmiasto jest jednym z największym w kraju ośrodków konferencyjnych. "Chcemy to wspólnie pokazać we wspólnej, jednej ofercie" - dodał. Powiedział, że po raz pierwszy oferta zostanie zaprezentowana na najbliższych targach turystyki biznesowej w Barcelonie pod koniec listopada.

Szacuje, że jeśli uda się wypromować Trójmiasto jako miejsce turystyki biznesowej, to rocznie tylko z tytułu podatków związanych z tą branżą może w sumie wpływać od kilku do kilkunastu mln zł.

W Sopocie znajduje się profesjonalne centrum konferencyjno-kongresowe dla 1200 osób, a w hali Ergo Arena na granicy Gdańska i Sopotu można organizować spotkania nawet na 13 tys. osób. Kucharski dodał, że także w Gdyni powstała nowa hala sportowo-widowiskowa, a w całym Trójmieście otwarto kilka nowych hoteli.

W Deklaracji strony zobowiązały się m.in. do promocji i kreowania wizerunku Trójmiasta jako atrakcyjnego obszaru dla organizacji turystyki biznesowej, uczestnictwa w polskich i międzynarodowych targach turystyki biznesowej oraz do prowadzenia bazy danych obiektów konferencyjnych.

Powołane w 2005 r. Gdańsk Convention Bureau (GCB) jest miejskim biurem kongresów. Reprezentuje usługodawców, głównie właścicieli hoteli, restauracji, biur podróży, firm transportowych i zajmujących się obsługą konferencji. Misją GCB jest promocja Gdańska i regionu. (PAP)

bls/ je/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)