Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ponad 1,1 mln zł zebrano podczas kampanii "Grunt to rodzina"

0
Podziel się:

Ponad 1,1 mln zł zebrano podczas kampanii "Grunt to rodzina" organizowanej
przez Fundację Świętego Mikołaja. Rozpoczął się konkurs na przedsięwzięcia edukacyjne dla
rodzinnych domów dziecka i zawodowych rodzin zastępczych, które zostaną dofinansowane dzięki
środkom zebranym w ramach kampanii.

Ponad 1,1 mln zł zebrano podczas kampanii "Grunt to rodzina" organizowanej przez Fundację Świętego Mikołaja. Rozpoczął się konkurs na przedsięwzięcia edukacyjne dla rodzinnych domów dziecka i zawodowych rodzin zastępczych, które zostaną dofinansowane dzięki środkom zebranym w ramach kampanii.

W styczniu zakończyła się szósta edycja kampanii "Grunt to rodzina", którą Fundacja Świętego Mikołaja organizuje co roku przed Bożym Narodzeniem. Zebrane środki zasilają Fundusz Edukacyjny, z którego finansowane są różnego rodzaju zajęcia dla dzieci z rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka. W poniedziałek ruszyła szósta edycja konkursu na przedsięwzięcia edukacyjne, które otrzymają dofinansowanie z Funduszu Edukacyjnego. Projekty można zgłaszać do 5 marca, a ogłoszenie wyników nastąpi 31 maja.

Środki zebrane na koncie Funduszu przeznaczane są na realizację zajęć wyrównawczych, naukę języków obcych czy pomoc specjalistów. W konkursie mogą wziąć udział rodzinne domy dziecka, zawodowe rodziny zastępcze oraz stowarzyszenia i fundacje współpracujące z wychowankami rodzinnych placówek lub z osobami je prowadzącymi. Nadesłane projekty oceni zespół Fundacji Świętego Mikołaja wspólnie z komisją złożoną ze specjalistów oraz osobami zaangażowanymi w działalność na rzecz rodzicielstwa zastępczego.

"Dzięki corocznej zbiórce na Fundusz Edukacyjny możemy wspierać kolejne dzieci z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych w realizowaniu ich pasji i umiejętności. Dzięki dodatkowym zajęciom, warsztatom czy wyjazdom mają możliwość rozwoju talentów i zainteresowań, budując jednocześnie swoje poczucie wartości. Serdecznie zapraszamy do składania projektów" - zachęca Monika Madej z Fundacji Świętego Mikołaja.

Regulamin, formularz oraz wszystkie niezbędne informacje znajdują się na stronie Fundacji www.mikolaj.org.pl.

Celem kampanii "Grunt to rodzina" jest propagowanie rodzicielstwa zastępczego, a także przełamywanie stereotypów i zachęcanie do zakładania rodzinnych domów dziecka. "Co roku spełniamy marzenia dzieci z rodzinnych domów dziecka i zawodowych rodzin zastępczych, pomagając im pokonywać trudności w nauce i rozwijać talenty. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej nasi darczyńcy nie zawiedli - zgromadziliśmy w tym roku 1,1 mln zł. Pozwoli to pomóc naszym kolejnym podopiecznym. Dziękujemy wszystkim, którzy zdecydowali się wesprzeć naszą akcję" - mówi Michał Rżysko z Fundacji Świętego Mikołaja, koordynator projektu "Grunt to rodzina".

Kampania realizowana jest od 2004 r. Podczas poprzednich edycji zebrano w sumie ponad 2,7 mln zł, które w całości przeznaczone zostały na edukację wychowanków. Pomoc otrzymało ponad 1000 dzieci i blisko 200 opiekunów. Cały czas otwarty jest specjalny nr konta Funduszu Edukacyjnego: 37 2130 0004 2001 0299 9993 0002

W zakończonej właśnie edycji kampanii najwięcej funduszy uzyskano z ogólnopolskiej akcji SMS-wej, która trwała od 1 grudnia 2009 roku do 15 stycznia 2010. Ostateczna wartość środków zebranych na koncie Funduszu będzie znana w marcu.

Fundację Świętego Mikołaja można wesprzeć, przeznaczając 1 proc. podatku na jej działalność. Wystarczy wpisać na druku PIT nazwę fundacji oraz numer KRS (0000126602), a Urząd Skarbowy przekaże 1 proc. podatku na jej konto. Na stronie fundacji dostępny jest też bezpłatny program do wypełniania PIT-ów za 2009 rok.

Fundacja Świętego Mikołaja od dziesięciu lat organizuje kampanie społeczne i kulturalne, m.in. "Mama w pracy" oraz Dzień Papieski we współpracy z Fundacją "Dzieło Nowego Tysiąclecia".(PAP)

akw/ itm/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)