Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Powstał program, który ma gwarantować wysoką jakość wieprzowiny

0
Podziel się:

Organizacje producentów i przetwórców wieprzowiny przygotowały program
produkcji mięsa w tzw. systemie jakości PQS (Pork Quality Standard), który ma gwarantować jego
wysoką jakość i tym samym zachęcać klientów do zakupu - poinformował PAP we wtorek prezes Związku
"Polskie Mięso" Witold Choiński.

Organizacje producentów i przetwórców wieprzowiny przygotowały program produkcji mięsa w tzw. systemie jakości PQS (Pork Quality Standard), który ma gwarantować jego wysoką jakość i tym samym zachęcać klientów do zakupu - poinformował PAP we wtorek prezes Związku "Polskie Mięso" Witold Choiński.

Inicjatywa ma też powstrzymać import taniego mięsa z Niemiec i z Danii. Według Eurostatu, import schłodzonej i mrożonej wieprzowiny do Polski wzrósł w pierwszym kwartale 2009 r. o 38 proc. Eksperci uważają, że duży import tego mięsa niekorzystnie wpływa na krajową produkcję trzody chlewnej.

Projekt programu został złożony do ministerstwa rolnictwa i jest obecnie oceniany przez resort. Opracowany został we współpracy z Polskim Związkiem Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej ("Polsus"). System ma być przejrzysty, tak by można w każdej chwili zidentyfikować pochodzenie mięsa.

Mięso produkowane w systemie PQS ma być chude i dobre jakościowo. Ma pochodzić od trzody hodowanej przy uwzględnieniu zasad tzw. dobrostanu zwierząt, tj. zapewnieniu im odpowiednich warunków w chlewniach, dobrego pożywienia, dostępu do wody i bezstresowego chowu. Ponadto w hodowli trzody mają być uwzględnione wymogi ochrony środowiska. Tak wyprodukowane mięso będzie specjalnie oznakowane, co ma ułatwić konsumentowi wybór.

Choiński poinformował też, że "Polskie Mięso" i "Polsus" chcą przeprowadzić w przyszłym roku kampanię promującą wysokiej jakości wieprzowinę. Ogłoszony został przetarg na wybór firmy, która zajmie się promocją mięsa. Projekt kampanii może być w 50 proc. dofinansowany przez UE, ale starać się o ich otrzymanie można jedynie za pośrednictwem Agencji Rynku Rolnego. Koszt kampanii szacowany jest na ok. 30 mln zł. (PAP)

awy/ bos/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)