Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poznań: Międzynarodowa konferencja branży e-commerce

0
Podziel się:

Przedstawiciele branży biznesu internetowego z całego świata uczestniczą w
rozpoczętej w poniedziałek w Poznaniu konferencji "e-nnovation more than experience". W wydarzeniu
bierze udział ponad 400 osób.

Przedstawiciele branży biznesu internetowego z całego świata uczestniczą w rozpoczętej w poniedziałek w Poznaniu konferencji "e-nnovation more than experience". W wydarzeniu bierze udział ponad 400 osób.

Według organizatorów trzeciej edycji konferencji poświęconej trendom na rynku handlu internetowego, jest to najważniejsze spotkanie branży e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Dyskusje poświęcone są m.in. rozwiązaniom mobilnym, płatnościom internetowym, wykorzystaniu mediów społecznościowych oraz technologiom przyszłości.

Do Poznania przyjechali przedstawiciele wiodących firm i marek obecnych w sieci, m.in. współtwórca wyszukiwarki internetowej AltaVista, Don Dodge, obecnie pracujący w Google, oraz Terry Leahy, współodpowiedzialny za międzynarodowy rozwój Tesco i rozpoczęcie przez tę sieć sprzedaży artykułów FMCG (szybkozbywalnych) przez internet.

Jak powiedział PAP Łukasz Nowak z Grupy Allegro, biznes internetowy to najbardziej dynamiczny segment gospodarki w Polsce, musi on być jednak dobrze przygotowany na trendy ze świata.

"Rozwój e-commerce wspiera m.in. rosnąca popularność smartfonów i tabletów. W Polsce ten trend nie jest jeszcze do końca widoczny, ale już teraz jest okazja, by przygotować produkty na te urządzenia. Do Polski dociera też sposób prezentowania materiałów, przede wszystkim poprzez atrakcyjne wizualnie materiały graficzne (...). Na tę modę nasz biznes internetowy również musi być gotowy" - powiedział.

Jak podkreślił, na rynku zauważyć można coraz większe zaangażowanie w handel internetowy dużych sieci handlowych. Do sprzedawców m.in. sprzętu elektronicznego i komputerów dołączają rodzime i światowe marki sprzedające produkty szybkozbywalne: żywność, kosmetyki i artykuły gospodarstwa domowego.

"Zakupy w internecie to dla przedsiębiorcy nie tylko zmniejszenie kosztów, ale także budowanie potężnej bazy informacji na temat tego, co dany klient kupił, nad czym się zastanawiał, co i jak często kupuje. To pierwszy krok do zbadania potrzeb tego klienta i zaproponowania mu spersonalizowanej oferty" - wyjaśnił.

Według Łukasza Nowaka bardzo duża rola w promocji poszczególnych produktów i marek wiąże się z mediami społecznościowymi.

"Media takie jak Facebook nie są właściwym miejscem do sprzedawania produktów, ale nadają się do tego, by inspirować, zaciekawiać. Umiejętnie wykorzystywane media społecznościowe są świetnym źródłem ruchu dla biznesu internetowego" - powiedział.

Konferencja potrwa do wtorku. W jej trakcie rozstrzygnięty zostanie konkurs na najlepszy pomysł na biznes internetowy - "Start with e-nnovation".

Organizatorem konferencji e-nnovation jest Grupa Allegro. (PAP)

rpo/ je/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)