Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poznań promuje się jako miasto kultury

0
Podziel się:

Ogólnopolską kampanię wizerunkową "Inspired by Poznań: Odetchnij Kulturą"
rozpoczyna miasto Poznań. Kampania ma przekonywać mieszkańców reszty kraju, że stolica Wielkopolski
to idealne miasto dla spragnionych artystycznych wrażeń.

Ogólnopolską kampanię wizerunkową "Inspired by Poznań: Odetchnij Kulturą" rozpoczyna miasto Poznań. Kampania ma przekonywać mieszkańców reszty kraju, że stolica Wielkopolski to idealne miasto dla spragnionych artystycznych wrażeń.

W ramach kampanii w centrum miasta pojawił się dmuchany sześcian pełen "poznańskiej, kulturalnej atmosfery". Jak wyjaśnił we wtorek na konferencji prasowej wiceprezydent Poznania Sławomir Hinc, przedsięwzięcie jest także formą wsparcia kandydatury Poznania w staraniach o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

"Poznań naprawdę oddycha kulturą, chcemy inspirować poznaniaków i mieszkańców całego kraju wydarzeniami, które się dokonują w tym mieście. Wydarzeń kulturalnych, które zainaugurowaliśmy w tym roku jest bardzo dużo. Sporo z nich to wydarzenia na skalę ogólnopolską, jeśli nie światową. Wiele istotnych wydarzeń kulturalnych ma w tym roku swoją kontynuację" - stwierdził Hinc.

Wśród istotnych, odbywających się w Poznaniu wydarzeń kulturalnych Hinc wymienił m.in. Malta Festival Poznań, Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych "Animator", Międzynarodowe Warsztaty Tańca Współczesnego, a także festiwal filmów "Ale kino!".

Wiceprezydent podkreślił, że Poznań z roku na rok wydaje coraz więcej na działania kulturalne.

"Wspieramy m.in. wydarzenia, które są kreowane przez organizacje pozarządowe. W tym roku na takie wydarzenia wydaliśmy już ponad osiem milionów złotych. Mamy duży potencjał, jesteśmy kuźnią talentów, mamy wiele osób, które rozwinęły się na gruncie kultury. Czas najwyższy, byśmy ich wypromowali" - stwierdził.

Od początku czerwca, dzięki stronie internetowej www.odetchnijkultura.poznan.pl, internauci mogą wziąć udział w codziennych konkursach i wygrać bilety na najważniejsze imprezy kulturalne w Poznaniu. Najnowsza kampania ma skłonić mieszkańców Polski do zapoznania się z ofertą kulturalną miasta, odwiedzenia Poznania i uczestniczenia w wydarzeniach, które odbywają się w mieście przez cały rok.(PAP)

rpo/ abe/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)