Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poznański kierowca spędza w korkach ponad 6,5 godziny miesięcznie

0
Podziel się:

Poznański kierowca jesienią 2011 r. spędzał w korkach ponad 6,5 godziny
miesięcznie i tracił w tym czasie 225 złotych - wynika z raportu firm Deloitte i Targeo.pl, które w
październiku porównały sytuację na drogach w siedmiu największych polskich miastach.

Poznański kierowca jesienią 2011 r. spędzał w korkach ponad 6,5 godziny miesięcznie i tracił w tym czasie 225 złotych - wynika z raportu firm Deloitte i Targeo.pl, które w październiku porównały sytuację na drogach w siedmiu największych polskich miastach.

W ubiegłym roku w stolicy Wielkopolski kierowca na pokonanie 10 km w godzinach szczytu potrzebował każdego dnia dodatkowych 11-12 minut - wynika z raportu. Ze względu na korki miesięcznie musiał wydać dodatkowo 225 zł.

W 2012 roku po zamknięciu dwóch znaczących ulic w Poznaniu, w związku z inwestycjami przed Euro 2012, czasy przejazdu znacznie się wydłużyły. W mieście modernizowane są drogi prowadzące z centrum miasta i lotniska na stadion.

"Mamy taką samą sytuację jak inne miasta, które są organizatorami Euro. Trzeba dobrze przygotować drogi, zwłaszcza w centrum miasta, co powoduje dodatkowe komplikacje. W Poznaniu te prace są szczególnie uciążliwe, bo są one prowadzone w centrum miasta na arteriach o dużym obciążeniu ruchem kołowym, tramwajowym i pieszym" - powiedział PAP Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.

Większość inwestycji drogowych, które utrudniają ruch w centrum, zakończy się w maju jeszcze przed rozpoczęciem meczów piłkarskich; wtedy sytuacja w mieście powinna się poprawić.

Raport powstał w oparciu o dane systemu Targeo/AutoMapa Traffic. Są to przetwarzane w czasie rzeczywistym sygnały o prędkościach z ponad 80 tys. pojazdów, które łącznie przejeżdżają po polskich drogach niemal 4 mln km dziennie. Na tej podstawie wyliczany jest m.in. wskaźnik pokazujący, o ile korki wydłużają czas potrzebny kierowcom na dotarcie do miejsca docelowego w godzinach szczytu i poza nimi.

Zbierając dane z tego systemu, wytypowano odcinki dróg, które - przez powodowane opóźnienia - są "wąskimi gardłami" w miejskim systemie komunikacyjnym. W Poznaniu tzw. wąskie gardła to okolice centralnego ronda Kaponiera, ulice Roosevelta, Głogowska, Bukowska, a także trasy dojazdowe ze wschodniej części miasta: ulice Hetmańska, Jana Pawła II i Warszawska.

W raporcie dla każdego miasta wyliczono Korkometr - wskaźnik pokazujący o ile korki wydłużają czas potrzebny kierowcom na dotarcie do miejsca docelowego w godzinach szczytu i poza nimi. W rankingu najlepiej wypadły Katowice przed Łodzią i Poznaniem, a stawkę zamyka Warszawa, po której jeździ się najtrudniej.(PAP)

kpr/ rpo/ abr/ ura/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)