Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Procent dla Łodzi" - kampania na rzecz przekazywania 1 proc. podatku

0
Podziel się:

"Procent dla Łodzi" to kampania na rzecz łódzkich organizacji pożytku
publicznego, w ramach której kilkadziesiąt organizacji zachęca łodzian, żeby ofiarowali 1 proc.
podatku fundacjom i stowarzyszeniom z tego miasta.

"Procent dla Łodzi" to kampania na rzecz łódzkich organizacji pożytku publicznego, w ramach której kilkadziesiąt organizacji zachęca łodzian, żeby ofiarowali 1 proc. podatku fundacjom i stowarzyszeniom z tego miasta.

W tym roku bierze w niej udział 50 organizacji, specjalizujących się w różnych formach pomocy. Wśród nich są hospicja, fundacje opiekujące się chorymi dziećmi, osobami niepełnosprawnymi i bezdomnymi, bezpańskimi zwierzętami i organizacje wspomagające najuboższych.

Jak powiedział PAP jeden z inicjatorów kampanii, Tomasz Michałowicz z Fundacji "Jaś i Małgosia", organizacje charytatywne, które działają w Łodzi, najlepiej wiedzą, jak na miejscu pomagać.

"I tak np. fundacja Krwinka najlepiej wie, że w szpitalu przy ul. Spornej jest dziecko, które potrzebuje przeszczepu szpiku kostnego, a fundacja Happy Kids wie, że w publicznych placówkach opiekuńczych są dzieci, które można zabrać do rodzinnego domu dziecka, który prowadzi" - zaznaczył Michałowicz.

Akcja prowadzona jest od trzech lat. Na stronie internetowej kampanii www.procentdlalodzi.pl znaleźć można wizytówki organizacji wraz z adresami i numerami w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS). Każda organizacja może pobrać z tej witryny logo akcji i tym samym propagować ją na swoich stronach czy umieszczając w swoich materiałach promocyjnych. W ten sposób mogą one promować także inne organizacje charytatywne.

"Bardzo się cieszymy, że liczba tych organizacji rośnie. Uważam, że to też jest sukces tej akcji" - podkreślił Michałowicz. Według niego, także dzięki tej akcji kilka najważniejszych łódzkich organizacji charytatywnych zebrało w ubiegłym roku w sumie ok. 5 mln zł z 1 proc. podatku.

Michałowicz zapewnił także, że wszystkie organizacje charytatywne biorące udział w kampanii znajdują się w wykazie uprawnionych do otrzymania 1 proc. podatku.

W tym roku uproszczono sposób przekazania 1 proc. podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego. We wszystkich zeznaniach za 2010 rok nie trzeba podawać już nazwy organizacji - wystarczy jej numer w KRS. (PAP)

szu/ hes/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)