Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Promocja Polski w CNN droga, ale skuteczna

0
Podziel się:

Na promocję Polski w stacji telewizyjnej CNN Ministerstwo Spraw
Zagranicznych wydało milion złotych. Spoty reklamujące nasz kraj były emitowane przez wiele
tygodni, najczęściej przy dwóch blokach programowych poświęconych Polsce, które stacja emitowała
przez ostatni rok.

Na promocję Polski w stacji telewizyjnej CNN Ministerstwo Spraw Zagranicznych wydało milion złotych. Spoty reklamujące nasz kraj były emitowane przez wiele tygodni, najczęściej przy dwóch blokach programowych poświęconych Polsce, które stacja emitowała przez ostatni rok.

Przedstawiciele stacji zapewnili w środę na konferencji prasowej, że kampania odniosła sukces - znacznie więcej widzów stacji pozytywnie kojarzy nasz kraj niż przed jej rozpoczęciem. Oprócz resortu spraw zagranicznych akcję sfinansowały też Polska Organizacja Turystyczna, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

W październiku ub. roku CNN wyemitował prowadzony z Warszawy program "Eye on Poland", w którym pokazano reportaże na temat polskiego sportu, kultury, sztuki i biznesu oraz półgodzinny dokument o naszym kraju. W czerwcu tego roku na antenie CNN przez tydzień pokazywano programy "The New Poland", które były częścią cyklu poświęconego 20. rocznicy upadku komunizmu w Europie. W blokach reklamowych emitowano cztery rodzaje spotów dotyczących polskich kulinariów, biznesu, inwestycji i turystyki, oraz pięć reklamujących poszczególne miasta.

Jak powiedział Alexandre Soubriard z CNN, kampania spowodowała, że aż 43 proc. widzów oglądających CNN dwa razy w tygodniu i 51 proc. oglądających CNN codziennie wyraziło chęć przyjazdu do Polski. Około 70 proc. widzów jest przekonana, że akcja promocyjna wzmocniła pozycję naszego kraju jako celu turystycznych wyjazdów i jako państwa o dużym potencjale gospodarczym i biznesowym.

Przedstawicielka CNN w Polsce Nina Kowalewska-Motlik powiedziała, że choć Polska może być atrakcyjna dla turystów i inwestorów, to reklamowanie jej wcale nie jest łatwe. "Polska nie ma silnej marki na świecie. Jeżeli już się komuś za granicą z czymkolwiek kojarzy, to z Solidarnością, papieżem i Wałęsą. To trochę za mało, bo wątpię, czy ktoś przyjedzie do kraju, o którym wie tyle, że związki zawodowe obaliły tu rząd" - dodała.

Zdaniem dyrektor departamentu dyplomacji publicznej i kulturalnej w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Aleksandry Piątkowskiej kampania Polski w CNN pokazała nasz kraj inaczej niż do tej pory. Zapowiedziała też, że resort nadal będzie współpracować z tym nadawcą, a także planuje szereg działań promocyjnych Roku Chopinowskiego w innych zagranicznych mediach.

CNN dociera do 250 mln gospodarstw domowych, w tym do 6 mln w Polsce. Telewizja nadaje całą dobę, w sześciu językach. Główne centra produkcyjne stacji znajdują się w Atlancie, Londynie i Hongkongu. Przygotowują ponad 80 godzin programu tygodniowo. CNN ma placówki w 47 największych miastach świata i współpracuje z tysiącem stacji partnerskich. (PAP)

her/ bos/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)