Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Pruszcz Gdański najbardziej "internetowym" miastem w Pomorskiem

0
Podziel się:

Pruszcz Gdański został uznany za najbardziej "internetowe" miasto w woj.
pomorskim. Nagroda Google eMiasto przyznawana jest miejscowościom, w których małe i średnie
przedsiębiorstwa najaktywniej korzystają z internetu.

Pruszcz Gdański został uznany za najbardziej "internetowe" miasto w woj. pomorskim. Nagroda Google eMiasto przyznawana jest miejscowościom, w których małe i średnie przedsiębiorstwa najaktywniej korzystają z internetu.

W czwartek w Gdańsku statuetkę odebrał wiceburmistrz miasta Jerzy Kulka.

Pruszcz Gdański jest jednym z 16 miast w całej Polsce (wśród miast liczących poniżej 100 tys. mieszkańców), którym przyznany został taki tytuł. Ranking eMiast powstał na podstawie wyników badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IPSOS, w którym przedsiębiorcy odpowiadali na pytania związane z ich działalnością biznesową w sieci. Przy tworzeniu zestawienia Google eMiasta znaczenie miało np. posiadanie strony internetowej, dostosowania jej do użytkowników urządzeń mobilnych, a także prowadzenie sprzedaży przez internet i obecność w serwisach społecznościowych.

Kulka poinformował, że na terenie miasta zarejestrowanych jest 3,4 tys. firm, czyli jedna przypada na 9 mieszkańców. "Każda z firm posiada nowoczesną stronę, profil w mediach społecznościowych, aktywnie pozycjonuje swoje witryny, a często posiada bardziej skomplikowane narzędzia internetowe" - podał. W mieście działa m.in. wiele uznanych sklepów internetowych i grupa medialna Monster skupiająca ponad 20 wiodących rozrywkowych serwisów internetowych.

Maria Kotowska z Google Polska, powołując się na badania "Internetowa Rewolucja bez Granic" przeprowadzonego przez firmę Millward Brown SMG/KRC, zwróciła uwagę, że przedsiębiorcy w Polsce nadal nie postrzegają internetu jako narzędzia rozwoju własnej firmy, choć coraz częściej wykorzystują globalną sieć w działalności biznesowej. Podała, że 92 proc. przedsiębiorców z sektora MSP korzysta z wyszukiwarki, a ponad 80 proc. korzysta z poczty elektronicznej w celach biznesowych. Poinformowała, że stronę internetową ma 54 proc. polskich małych i średnich firm, a 55 proc. firm ma swoją wizytówkę na mapach internetowych.

"Własną stronę internetową uważamy za pierwszy, najważniejszy krok, żeby w ogóle zaistnieć w tym wirtualnym świecie, a jak widać tylko właściwie co druga firma ma to podstawowe narzędzie" - dodała.

Z badań wynika, że przedsiębiorcy nie korzystają z internetu, bo 33 proc. z nich uważa, że ich działalność nie wymaga strony internetowej, 23 proc. ocenia, że zaistnienie w sieci nie wpłynie na wyniki ich firmy, a 9 proc. pytanych przedsiębiorców podało, że internet jest za drogi.

Małe i średnie firmy mogą korzystać z dostępnych narzędzi internetowych w ramach ogólnopolskiego projektu Internetowa Rewolucja. Biorąc udział w akcji, mogą za darmo zarejestrować adres internetowy, stworzyć pierwszą stronę internetową, umieścić wizytówkę na internetowych mapach oraz dowiedzieć się więcej o obecności w sieci i efektywnym wykorzystaniu internetu w swojej działalności. (PAP)

bls/ je/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)