Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, 29 lipca, godz. 15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, środa 29 lipca, godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, środa 29 lipca, godz. 15

BETACOM

Zarząd Betacom będzie rekomendować walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy za rok zakończony 31 marca 2009 roku w wysokości 505 tys. zł, czyli 0,25 zł na akcję - podał Betacom w komunikacie.

Betacom wypracował w roku obrotowym 2008/2009 542,7 tys. zł zysku netto. Kwotę 37,7 tys. zł Betacom zamierza przeznaczyć na kapitał zapasowy.

Proponowanym dniem przyznania dywidendy jest 8 października, a terminem wypłaty dywidendy 22 października

SANTANDER

American International Group i Santander Consumer Finance uzgodniły połączenie swojej działalności consumer finance w Polsce, prowadzonej poprzez AIG Bank Polska i Santander Consumer Bank - podały spółki w komunikatach.

W połączonej spółce Santander będzie miał 70 proc. akcji, a AIG 30 proc. Zarządzanie spółką obejmie Santander.

"Firmy bardzo dobrze się uzupełniają, co pozwoli Santander Consumer Bank wyraźnie umocnić swoją pozycję w sektorze consumer finance w Polsce. (...) Santander Consumer Bank wniesie do niej swoją mocną pozycję i doświadczenie w zakresie finansowania samochodów, gdzie posiada 30 proc. udział w kredytowaniu nowych pojazdów. Jednocześnie połączona spółka skorzysta z wiodącej pozycji AIG Bank Polska w takich segmentach jak kredyty gotówkowe, karty kredytowe i depozyty. Będzie ona mogła również umacniać swoją pozycję przez wykorzystanie rozbudowanej sieci dystrybucji, którą przejmie" - napisano w komunikacie Santander.

Połączona spółka będzie posiadała 250 oddziałów. Jej portfel kredytowy wyniesie 3,5 mld euro, a depozyty 750 mln euro.

Na transakcję zgodzić się muszą KNF i urząd antymonopolowy.

TP

Zysk netto grupy TP SA w I półroczu 2009 roku spadł o 49,1 proc. do 702 mln zł. Zysk operacyjny w I połowie 2009 rok wyniósł 1,11 mld zł. EBITDA w pierwszym półroczu spadła o 19,5 proc. do 3,213 mld zł. Analitycy spodziewali się 1,623 mld EBITDA.

Przychody telekomu w I półroczu tego roku spadły o 6,1 proc. do 8,497 mld zł.

"Zgodnie z naszymi przewidywaniami, w tym roku sektor telekomunikacyjny jest pod negatywnym wpływem szeregu czynników. Nie mogę też być zadowolony z naszych wyników operacyjnych, nawet jeśli znaczna ich część jest efektem pogorszenia środowiska, w którym działamy. Mimo to, w sytuacji gdy zdecydowanie podtrzymujemy zobowiązanie do realizacji naszego celu dla wolnych przepływów pieniężnych netto dzięki oszczędnościom jakie osiągniemy w drugiej połowie roku w efekcie wdrożonego programu optymalizacji kosztów, moim celem jest skuteczna zmiana sposobu działania firmy do końca przyszłego roku" - powiedział cytowany w komunikacie Maciej Witucki, prezes TP.

"Dlatego też zdecydowałem o wzmocnieniu transformacji Grupy TP poprzez wdrożenie w najbliższych miesiącach portfela dodatkowych projektów. Jednocześnie przygotowaliśmy zestaw nowych ofert, które wprowadzone na rynek w najbliższym czasie mają na celu odzyskanie przez Grupę TP udziałów ilościowych i wartościowych, szczególnie na rynku usług mobilnych i szerokopasmowego dostępu do internetu. Poza tym, jesteśmy w trakcie przeglądu naszych kierunków strategicznych, które weryfikujemy i aktualizujemy pod kątem nowych warunków rynkowych i optymalnego czasu ich wdrażania. Wyniki tej analizy przedstawimy razem z wynikami Grupy TP za dziewięć miesięcy tego roku" - dodał.

Grupa TP chce mieć na koniec 2009 roku co najmniej 3 mld zł wolnych przepływów pieniężnych netto. Na koniec czerwca wyniosły one 1,482 mld zł, czyli 17,4 proc. przychodów).

Według wewnętrznych szacunków Grupy TP, na rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce nastąpiło w pierwszym półroczu spowolnienie wzrostu wartości sprzedaży do 0,3 proc., z czego segment stacjonarny wzrósł o 1,6 proc., a segment telefonii komórkowej spadł o 0,5 proc., podczas gdy rok wcześniej cały rynek zyskał 7,5 proc. W samym drugim kwartale rynek skurczył się o 0,6 proc. w porównaniu ze wzrostem o 1,1 proc. w pierwszym kwartale.

Według grupy TP wyłączając wpływ decyzji regulacyjnych oraz efekt zwiększonej konkurencji cenowej na rynku telefonii komórkowej, przychody Grupy TP wzrosłyby w pierwszym półroczu o 0,7 proc. w porównaniu do pierwszej połowy 2008 roku.

Przychody w segmencie telefonii stacjonarnej zmniejszyły się w I półroczu 2009 o 2,5 proc. do 5,087 mld zł, przy czym spadek o 11,2 proc. przychodów z usług głosowych został częściowo zrównoważony przez wzrost przychodów z usług szerokopasmowych o 12,6 proc.

Liczba łączy stacjonarnych zmniejszyła się o 6 proc. do 8, 613 mln. Całkowita liczba klientów usług szerokopasmowego dostępu do internetu wzrosła w pierwszym półroczu 2009 o 10,1 proc. do 2,564 mln. Liczba klientów usług TV wyniosła 239 tys.

Marża EBITDA w segmencie telefonii stacjonarnej zmniejszyła się o 3,5 pkt. proc. do 41,6 proc.

Grupa Telekomunikacji Polskiej SA miała w pierwszym półroczu 2009 roku 3,952 mld zł przychodów z telefonii komórkowej, czyli o 6,5 proc. mniej niż 4,225 mld zł w takim samym okresie 2008 roku.

Marża EBITDA spadła o 11,1 pkt proc. do 27,7 proc. na koniec pierwszego półrocza 2009 roku, na co złożyły się niższe przychody oraz utrzymujące się osłabienie złotego, które z kolei przyczyniło się do wzrostu kosztów opartych na cenach wyrażonych w euro.

TP podała, że spadek przychodów telefonii komórkowej o 6,5 proc. w pierwszym półroczu 2009 roku był wynikiem spadku przychodów z usług hurtowych o 18,3 proc. z powodu obniżek stawek MTR, spadku wskaźnika ARPU w usługach detalicznych o 1,7 proc. (pomimo wzrostu AUPU o 22 proc.) w wyniku konkurencyjnej presji cenowej oraz optymalizacji wydatków przez klientów.

"W drugim kwartale 2009 roku, po raz pierwszy w historii nastąpił spadek wartości rynku komórkowego jako całości (-1,5 proc.) W efekcie, wartość rynku w całym pierwszym półroczu zmniejszyła się o 0,5 proc. Zasadniczym czynnikiem, który przyczynił się do tego spadku były dwie obniżki stawek MTR: o 15 proc. (w maju 2008 roku) oraz o 36 proc. (wprowadzona efektywnie w marcu 2009 roku)" - podała TP SA w raporcie.

"Ponadto, wojna cenowa w usługach przedpłaconych w połączeniu ze spowolnieniem gospodarczym, które zmieniło zachowania konsumentów, spowodowały dodatkową presję, która wpłynęła na kierunek zmian na rynku telefonii komórkowej. W tych warunkach rynkowych przychody Orange zmniejszyły się o 6,5 proc. Przychody ze sprzedaży detalicznej spadły o 2,0 proc." - czytamy.

Spółka podkreśla, że po raz kolejny, niekorzystny wpływ powyższych czynników został częściowo skompensowany przez wzrost przychodów ze sprzedaży pod marką Orange usług stacjonarnych, głównie szerokopasmowego dostępu do Internetu w oparciu o hurtową odsprzedaż tych usług (ang. BitStream Access - BSA) i technologię CDMA. Liczba klientów tych usług wrosła na przestrzeni roku niemal czterokrotnie, do 151 tys. abonentów.

Spółka podała też, że dynamika spadku przychodów z usług hurtowych zwiększyła się do 18,3 proc. z powodu obniżek stawek MTR, co zostało częściowo zrównoważone przez wzrost ruchu.

Łączna liczba klientów Centertela zmniejszyła się na koniec pierwszego półrocza 2009 roku w ujęciu rocznym o 0,9 proc. do 13,768 mln. Na koniec pierwszego kwartału 2009 roku Centertel miał 13,681 mln klientów.

Spółka podała, że w pierwszym półroczu 2009 roku wzrosła liczba klientów abonamentowych o 10,9 proc. do 6,450 mln oraz ich udział w ogólnej liczbie klientów do 46,8 proc. Liczba klientów w segmencie usług przedpłaconych zmniejszyła się o 9,5 proc. do 7,318 mln.

Liczba klientów mobilnych usług szerokopasmowego internetu wzrosła o 27,3 proc. do 378.000.

TP podała też, że zagregowane ARPU dla usług telefonii komórkowej wyniosło w pierwszym półroczu 2009 roku 44,9 zł wobec 44,8 zł w pierwszym kwartale oraz 48,8 zł na koniec czerwca 2008 roku.

Zagregowane ARPU z usług głosowych wyniosło w pierwszym półroczu 2009 roku 33,8 zł wobec 38,9 zł rok wcześniej i wobec 34,2 zł w I kw. 2009 roku. ARPU z usług niegłosowych wyniosło odpowiednio 11,1 zł wobec 9,8 zł rok wcześniej i wobec 10,6 zł w I kw. 2009 r.

Udział Orange w rynku pod względem liczby klientów wyniósł na koniec czerwca 2009 roku 31,0 proc. wobec 33,3 proc. rok wcześniej i wobec 31,1 proc. na koniec marca 2009 roku.

Pod względem przychodów udział Orange w rynku wyniósł 30,6 proc. wobec 33,3 proc. rok wcześniej i wobec 31,8 proc. na koniec I kw. 2009 roku.

VISTULA

Vistula Group porozumiała się z Fortis Bankiem, kwotę główną kredytu w wysokości 198,4 mln zł spółka ma spłacić do 5 stycznia 2018 roku - podała spółka w komunikacie.

50 mln zł Vistula ma spłacić do 5 stycznia 2012 roku, a kwotę 4,2 mln euro do 5 stycznia 2018 roku.

Warunkiem jest uzyskanie do 29 lipca zgody od WZA spółki na ustanowienie zastawów rejestrowych na przedsiębiorstwie spółki oraz na przedsiębiorstwie spółki, z wyłączeniem rzeczy i praw spółki, na których zostały ustanowione zastawy rejestrowe na rzecz BZ WBK - na zabezpieczenie wierzytelności Fortis Banku.

Fortis Bank obejmie akcje nowej emisji w podwyższonym kapitale spółki.

W czerwcu akcjonariusze Vistuli zdecydowali o przeprowadzeniu emisji akcji skierowanej do Fortis Banku w ramach subskrypcji prywatnej.

Spółka wyemituje 8.247.423 akcji serii I po 4,85 zł za akcję, czyli wartość emisji wyniesie ok. 40 mln zł.

"Ponadto na podstawie przedmiotowej umowy zmieniającej spółka zobowiązana jest do ustanowienia lub zapewnienia ustanowienia zabezpieczeń w postaci zastawów rejestrowych na przedsiębiorstwie, na zapasach spółki, udziałach w spółkach zależnych Trend Fashion Sp., Wólczanka Production 3 oraz na akcjach DCG, na znakach towarowych spółki oraz na znakach towarowych należących do DCG, weksli gwarancyjnych z deklaracjami wekslowymi, oświadczeń o poddaniu się egzekucji, hipotek kaucyjnych na nieruchomościach spółki, umowy czasowego ograniczenia zbywania akcji" - napisano. (PAP)

pel/ bas/ epo/ gor/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)