Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz. 15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 2 stycznia godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 2 stycznia godz. 15

CCC

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży CCC w grudniu 2013 r. wyniosły 161,1 mln zł, czyli były o 34,8 proc. wyższe niż rok wcześniej - poinformowała spółka w komunikacie.

Przychody w całym 2013 r. wyniosły 1.627,3 mln zł i były wyższe od osiągniętych w 2012 r. o 23,5 proc.

Przychody ze sprzedaży detalicznej za grudzień wyniosły 160,4 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego o 35,4 proc. Narastająco w całym 2013 r. wyniosły one 1.565,6 mln zł i były wyższe o 23,7 proc. w stosunku do 2012 r.

LPP

Przychody grupy LPP ze sprzedaży w grudniu 2013 roku wyniosły około 526 mln zł, czyli były o około 29 proc. wyższe niż rok wcześniej - poinformowała spółka w komunikacie.

Spółka podała, że szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 58 proc. i była wyższa od zrealizowanej w grudniu roku poprzedniego o ok. 1 pp.

Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-grudzień 2013 roku wyniosła ok. 4.111 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 28 proc. rdr.

MERCEDES-BENZ POLSKA

O 15 proc. wzrosła sprzedaż samochodów osobowych Mercedes-Benz w zeszłym roku w Polsce. Nabywców znalazło ok. 6,3 tys. sztuk nowych pojazdów koncernu ze Stuttgartu - poinformowała PAP w czwartek Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor PR Mercedes-Benz Polska.

"Zakończony rok był dla nas bardzo dobry. Sprzedaż samochodów osobowych wzrosła o 15 proc. z 5415 w 2012 do około 6300 w zeszłym roku" - oceniła przedstawicielka firmy.

Największą popularnością wśród kupujących cieszyły się kompaktowe modele Klasy A, których sprzedano ok. 900 sztuk i CLA - ze sprzedażą ok. 700 sztuk. W Polsce nabywców znalazło też 750 sztuk luksusowej Klasy E. Zainteresowaniem większym od możliwości produkcyjnych cieszyła się flagowa limuzyna niemieckiego koncernu - nowa Klasa S; jej premiera odbyła się w maju zeszłego roku.

Ewa Łabno-Falęcka zwraca uwagę na rozwój motoryzacyjnego segmentu premium w naszym kraju, pomimo trwającego kryzysu. Świadczy o tym bardzo dobra sprzedaż najdroższych samochodów Mercedes-Benz, w tym także pochodzących z firmy AMG, zajmującej się ich fabrycznym tuningiem.

"W zeszłym roku podwoiliśmy sprzedaż modeli AMG - z 68 sztuk w 2012 do 136 w 2013 - co jest bardzo znaczące, jako że konkurencja pozostała na poziomie ubiegłego roku" - zaznaczyła.

Firma wprowadziła na polski rynek m.in. Klasę A AMG, która jest pierwszym modelem tej marki kosztującym poniżej 50 tys. euro.

Mercedes-Benz Polska odnotował też rekordowe zainteresowanie produkowaną od 34 lat terenową Klasą G. W zeszłym roku sprzedano w naszym kraju 67 sztuk tego modelu.

Przedstawicielka niemieckiego koncernu przewiduje, że w rozpoczynającym się roku segment premium, w którym obok Mercedesa najważniejsi gracze to BMW i Audi, nadal będzie notował wzrost sprzedaży.

Dla koncernu ze Stuttgartu w 2014 roku najważniejsze będzie wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu Klasy C oraz najmniejszego SUV-a w oferowanej gamie pojazdów - Klasy GLA, która jeszcze przed oficjalną premierą w Polsce cieszy się dużym zainteresowaniem. (PAP)

rgr/ mki/ kuc/ jtt/ jow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)