Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz. 15.15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 28 lutego godz. 15.15

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 28 lutego godz. 15.15

BUDIMEX

Oferta złożona przez konsorcjum Budimeksu i Ferrovialu za 582,23 mln zł netto jest najtańsza w przetargu na budowę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Druga ofertę z ceną 641,65 mln zł netto złożył Mostostal Warszawa.

Najtańsza oferta nieznacznie przekracza budżet przedsięwzięcia, który został ustalony na 559,3 mln zł netto.

DOM DEVELOPMENT

Dom Development miał w IV kwartale 2012 r. 25,5 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej, czyli był zgodny z oczekiwaniami analityków, którzy spodziewali się zysku na poziomie 25,6 mln zł zysku - wynika z wyliczeń PAP.

Zysk operacyjny spółki wyniósł w IV kwartale 32,1 mln zł i był o 2,4 proc. wyższy od konsensusu zakładającego 31,3 mln zł zysku.

Przychody dewelopera wyniosły 238,3 mln zł, czyli były o 3 proc. powyżej konsensusu rynkowego zakładającego 231,3 mln zł przychodów.

W analogicznym okresie roku poprzedniego deweloper wypracował 39 mln zł zysku netto, 47,2 mln zł zysku EBIT oraz 217 mln zł przychodów.

W całym 2012 roku zysk netto Dom Development wyniósł 91,23 mln zł,czyli był o 11 proc. wyższy niż w 2011 roku. Przychody dewelopera w 2012 roku wyniosły 851,4 mln zł, czyli wzrosły 47 proc. rdr.

MIRBUD

Mirbud zawarł z Agencją Rozwoju Przemysłu umowę pożyczki w ramach wsparcia niebędącego pomocą publiczną na kwotę do 50 mln zł - podał Mirbud w komunikacie.

Spółka podała, że celem pożyczki jest wsparcie rozwoju poprzez zasilenie kapitału obrotowego, finansowanie kontraktów oraz zmiana struktury zobowiązań.

Wypłata pożyczki nastąpi w dwóch transzach. Spłata ma nastąpić w ciągu 60 miesięcy od dnia uruchomienia pierwszej transzy.

TVN

TVN oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w '13 o średniej jednocyfrowej dynamice. Jednocześnie celem Grupy TVN jest osiągnięcie lepszych przychodów z reklamy niż wskazywałby na to rynek oraz zwiększenie wartościowego udziału w rynku - podała spółka w komunikacie prasowym.

"Sądzę, że w 2013 roku nadal słabe otoczenie rynkowe i ograniczona widoczność doprowadzą do szacowanego spadku rynku reklamy telewizyjnej na średnim jednocyfrowym poziomie, a kluczowymi celami dla zarządu jest obrona udziałów rynkowych i rentowności w segmencie telewizyjnym oraz dalszy rozwój działalności Online TVN-u" - poinformował, cytowany w komunikacie, Markus Tellenbach, prezes TVN.

Spółka podała również, że elastyczność bazy kosztowej Grupy TVN pozwala oczekiwać stabilizacji rentowności na poziomie porównywalnej EBITDA.

Według szacunków TVN na podstawie danych Starlink rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w IV kwartale 2012 r. spadł o ok. 8,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r.

Udział spółki w rynku reklamy telewizyjnej netto, według danych TVN na podstawie danych Starlink, spadł w tym czasie do ok. 35 proc. z 36,6 proc. w analogicznym okresie 2011 r.

W raporcie rocznym za 212 r. TVN podał, że ogólne spowolnienie koniunktury gospodarczej przełożyło się na ok. 7-proc. spadek wydatków na reklamę telewizyjną w całym roku.

Zysk netto grupy TVN, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w IV kwartale 2012 roku 469,78 mln zł i był niższy o 31,5 proc. od konsensusu na poziomie 685,4 mln zł zysku.

Grupa TVN zamknęła w listopadzie 2012 roku dwie transakcje. Sprzedała Grupę Onet.pl na rzecz Ringier Axel Springer, otrzymując do tej pory 918 milionów zł i osiągając poprawę płynności i dźwigni finansowej netto Grupy TVN. A także wniosła platformę 'n' do nowego połączonego podmiotu z Cyfrą+: nC+, w zamian za 32 proc. udziałów w tym przedsięwzięciu.

TVN odnotował w IV kwartale zysk netto z działalności kontynuowanej w wysokości 309 mln zł w porównaniu z zyskiem netto z działalności kontynuowanej w wysokości 99,6 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.

Zysk netto z działalności zaniechanej wyniósł 156,8 mln zł w porównaniu do straty netto w okresie z działalności zaniechanej w wysokości 87,2 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.

Prognozy analityków wahały się w przedziale 450-843 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy w IV kwartale 2012 roku wyniósł 109,7 mln zł i był niższy o 31,2 proc. od średniej prognoz na poziomie 159,5 mln zł.

Z kolei przychody ze sprzedaży grupy wyniosły w tym okresie 456,7 mln zł i były niższe o 2,4 proc. od konsensusu na poziomie 468,1 mln zł.

Przychody ze sprzedaży segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej spadły o 12,8 proc. do 448.129 zł z 513.632 zł w analogicznym okresie 2011 r.

Raportowany wskaźnik EBITDA spadł w IV kwartale do 138,5 mln zł ze 196,3 mln zł w analogicznym okresie 2011 r. Raportowana marża EBITDA spadła z kolei do poziomu 30,3 proc. z 37,4 proc. w ubiegłym roku.

Skorygowany wskaźnik EBITDA z działalności kontynuowanej i zaniechanej (wyłączający wpływ: trwałej utraty wartości Onetu, stratę na sprzedaży Onetu, zysk na wymianie aktywów segmentu Pay-TV, trwałą utratę wartości inwestycji w Mango Media oraz udział w zyskach jednostek stowarzyszonych) spadł do 154,3 mln zł ze 196,3 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.

Skorygowana marża EBITDA spadła do 33,8 proc. z 37,4 proc. w IV kwartale 2011 r.

ZA PUŁAWY

Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej ZA Puławy spadł w II kw. roku obrotowego 2012/13 do 87,4 mln zł z 136 mln zł przed rokiem i był o 16,4 proc. lepszy od konsensusu rynkowego na poziomie 75,1 mln zł.

Zysk operacyjny grupy spadł w tym czasie do 91,3 mln zł z 175,7 mln zł. Średnia prognoz ankietowanych przez PAP analityków zakładała EBIT na poziomie 85,9 mln zł.

Przychody Puław spadły do 973 mln zł z 996,2 mln zł. Analitycy oczekiwali, że wyniosą one 952,3 mln zł.

W pierwszym półroczu zysk netto grupy spadł do 121,6 mln zł z 236 mln zł rok wcześniej. (PAP)

mto/ osz/ seb/ jow/ gsu/ asa/ mki/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)