Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 23 grudnia godz.15.15
CALATRAVA CAPITAL
Calatrava Capital za 8,5 mln zł kupiła od Nzolo Holdings Limited 3.755.800 akcji spółki Imagis, które stanowią 48,03 proc. w kapitale i głosach na WZA. Po transakcji Calatrava Capital ma łącznie 99,03 proc. akcji Imagisu, które uprawniają do wykonywania 99,03 proc. głosów na WZA spółki - poinformowała Calatrava Capital w komunikacie.
Kupno akcji spółki Imagis przez Calatrava Capital nastąpiło w wyniku realzacji umowy inwestycyjnej z kwietnia 2010 r.
Imagis prowadzi działalność z zakresu Systemów Informacji Geograficznej, dostarczania oprogramowania GIS, tworzenia map cyfrowych, systemów nawigacji GPS, budowy i integracji systemów informatycznych z funkcjonalnością mapową.
Kupno akcji Imagisu zostanie sfinansowane ze środków pozyskanych w wyniku emisji obligacji zwykłych na okaziciela serii C.
DEPEND
W poniedziałek 27 grudnia na NewConnect zadebiutuje spółka Depend, świadcząca usługi w obszarze marketingu, reklamy i promocji, jak również usług informatycznych. Z emisji w trybie private placement spółka pozyskała 0,6 mln zł, które zamierza przeznaczyć dalszy rozwój skali działalności - poinformował Depend w komunikacie prasowym.
"Wejście na parkiet NewConnect pozwoli nam nie tylko na pozyskanie środków. Uwiarygodni nas w oczach naszych kontrahentów i klientów. Chcemy w dalszym ciągu transparentnie i odpowiedzialnie zarządzać naszą firmą" - powiedział cytowany w komunikacie prezes spółki Henryk Kluba.
Oferta spółki obejmuje usługi w obszarze marketingu, reklamy i promocji. Zakres usług obejmuje kreacje, realizację i obsługę mobile marketingu, portali, stron i sklepów internetowych, programów motywacyjnych oraz lojalnościowych, promocji konsumenckich, prezentacji multimedialnych, spotów reklamowych, filmów promocyjnych, sesji zdjęciowych. Depend oferuje również organizację loterii, pozyskiwanie i zarządzanie bazami danych, realizację projektów graficznych, w tym 3D oraz druk.
Depend jest posiadaczem oraz administratorem kilku portali internetowych jak np.: MTM Moto, czy 4tunning. Są to serwisy typu WEB 2., oparte przede wszystkim na treści generowane przez ich użytkowników. Portale Depend skupione są wokół branży samochodowej, a treści adresowane są szczególnie do producentów oraz dystrybutorów akcesoriów samochodowych.
Depend oferuje również usługi informatyczne: projektowanie stron www, prace programistyczne nad stronami www, tworzenie sklepów internetowych i własne systemy zarządzania treścią.
KOPALNIA SOLI S.A.
Około 3,5 tys. ton soli drogowej sprzedaje dziennie Kopalnia Soli S.A. w Kłodawie (Wielkopolska). Sprzedawana jest sól z bieżącego wydobycia, magazyny są puste - poinformował w czwartek PAP członek zarządu spółki, Marek Skrzypczak.
W kolejce stoi każdego dnia 80-90 samochodów, chociaż w sobotę po godz. 8. było ich jedynie około 40. Czas oczekiwania na załadunek dochodzi do 20 godzin. "Sól sprzedajemy tylko odbiorcom, którzy wcześniej zawarli z nami kontrakty" - zaznaczył Skrzypczak.
Podał, że wysoka sprzedaż rozpoczęła się już w sierpniu. W tym roku Kopalnia sprzedała już około 780 tys. ton soli luzem i w workach. "Tylko niewielkie ilości soli drogowej są eksportowane" - mówi Skrzypczak.
W 2009 r. Kopalnia sprzedała około 700 tys. ton soli, w tym około 500 tys. ton drogowej. Wydobycie w Kłodawie pokrywa w 40-50 proc. potrzeby krajowe.
UNIBEP
Unibep za maksymalnie 3,5 mln zł kupił 100 proc. udziałów w spółce celowej powołanej do realizacji centrum handlowego o powierzchni użytkowej 18.000 mkw w Kutnie - podała spółka w komunikacie.
"Cena zakupionych przez Unibep udziałów została określona na nie więcej niż 3.500.000 zł. Ostateczna cena jest uzależniona od spełnienia przez sprzedającego wszystkich warunków umownych" - napisano.
Unibep planuje, że realizacja inwestycji rozpocznie się na przełomie II i III kwartału 2011 roku., a jej zakończenie nastąpi w I lub II kwartale 2012 roku. (PAP)
jru/ zak/ gsu/