Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz. 15.15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 23 lutego godz. 15.15

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 23 lutego godz. 15.15

APATOR

Apator zakłada, że w roku 2014 przychody ze sprzedaży w segmencie pomiarowym sięgną 518 mln zł, a w segmencie łącznikowym wyniosą 170 mln zł - poinformował podczas konferencji prezes spółki Janusz Niedźwiecki. Prognoza spółki na rok 2012 może okazać się ostrożna, ponieważ od początku roku Apator obserwuje znaczne ożywienie popytu na swoje produkty. Spółka nie planuje w tym roku przejęć.

"Jak informowaliśmy wcześniej, nasza strategia zakłada, by w latach 2011-2013 osiągnąć w segmencie aparatury pomiarowej 370-450 mln zł przychodów, a w segmencie aparatury łącznikowej 150-160 mln zł sprzedaży przy EBITDA 20-25 proc. w obu przypadkach. Dzisiaj poszerzamy naszą strategię o rok 2014, kiedy przychody w segmencie pomiarowym szacujemy na 518 mln zł przy EBITDA 23 proc., a w segmencie łącznikowym na 170 mln zł przy EBITDA 20,5 proc. Łącznie wypracujemy więc ok. 700 mln zł przychodów ze sprzedaży" - powiedział Niedźwiecki.

Apator informował wcześniej, że na rok 2012 prognozuje skonsolidowany zysk netto w przedziale 70 mln zł - 75 mln zł, przy skonsolidowanych przychodach na poziomie 580 mln zł. Przy sporządzaniu prognozy uwzględniono przychody ze sprzedaży nieruchomości w Toruniu. Wpływ na wynik netto z tego tytułu wynosi ok. 17 mln zł.

"Ciągle nie widzimy kryzysu. Tak dobrego rozpoczęcia roku nie widzieliśmy od dawna, więc pewnie jest to oszczędna prognoza" - powiedział prezes.

W rozmowie z dziennikarzami dodał, że spółka od początku roku zaobserwowała ok. 40-proc. wzrost zamówień w porównaniu z rokiem ubiegłym. "Chcieliśmy przygotować sobie jakieś zapasy na czas przeprowadzki do nowego zakładu, jednak obserwujemy tak dynamiczny wzrost zapotrzebowania na nasze produkty, że na razie nie mamy na to czasu" - skomentował Niedźwiecki.

"Na ten rok nie planujemy akwizycji. Czasy są trudne, a my musimy zająć się przenosinami do nowego zakładu. Ponadto wyceny spółek są za wysokie. Choć oczywiście gdyby pojawiła się bardzo ciekawa oferta, to byśmy ją rozważyli" - powiedział Niedźwiecki.

Niedźwiecki poinformował, że CAPEX grupy na ten rok wynosi ok. 35-40 mln zł, z czego ponad 25 mln zł zostanie przeznaczonych na inwestycje w nowe technologie i maszyny. Część środków zostanie wykorzystanych na dokończenie budowy nowej siedziby w Pomorskiej SEE. Zakład powstaje na działce o powierzchni ponad 5 ha. Obiekt będzie miał powierzchnię około 16 tys. m kw. Całkowity koszt inwestycji to ok. 35 mln zł. Przenosiny spółki do nowego zakładu mają zakończyć się w pierwszej połowie maja.

Prezes dodał, że zadłużenie spółki na koniec 2012 roku ma spaść do 25 mln zł z 65 mln zł na koniec roku 2011.

W roku 2011 Apator wypracował 538 mln zł przychodów, 72 mln zł zysku operacyjnego oraz 51,5 mln zł zysku netto (47,4 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej).

ASEE

Asseco South Eastern Europe (ASEE) nie widzi przeciwskazań, żeby na dywidendę za 2012 r. przeznaczyć nawet 50 proc. zysku grupy. Z zysku za 2011 r. na wypłatę może trafić 30 proc. zysku grupy - poinformowali na spotkaniu z dziennikarzami przedstawiciele spółki.

"Nie widzę żadnych przeciwwskazań do wypłaty nawet połowy tegorocznego zysku na dywidendę. Będzie to możliwe dzięki lepszym wynikom spółki holdingowej, na której wynik wpływają głównie dywidendy ze spółek zależnych" - powiedział prezes spółki Piotr Jeleński.

"Podtrzymuję, że na dywidendę za miniony rok może trafić około 30 proc. zysku grupy, czyli około 16,4 mln zł" - dodał.

W 2011 r. zysk ASEE przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 54,8 mln zł i był wyższy o przeszło 25 proc. od zysku w wysokości 43,6 mln zł odnotowanego w 2010 roku.

BIOTON, BIOLEK

Biolek, podmiot zależny Biotonu, podpisał ze spółką Quimica Lucava umowę na dystrybucję leków weterynaryjnych w Meksyku - podał Bioton w komunikacie. Umowa została zawarta na 10 lat.

Według komunikatu, Biolek oczekuje rozpoczęcia sprzedaży swoich produktów w Meksyku jeszcze w I kwartale 2012 r.

ECHO INVESTMENT

W odpowiedzi na wezwanie do zapisywania się na sprzedaż akcji spółki Echo Investment, trwające od 8 do 21 lutego 2012 r., inwestorzy złożyli zapisy opiewające łącznie na 7.309.418 akcji - poinformowało Echo w komunikacie.

W połowie stycznia Park Postępu-Projekt Echo-93, spółka zależna Echo Investment, wezwała do sprzedaży 42.000.420 akcji Echo Investment po 3,90 zł za akcję. Wzywający zamierzał kupić 10,0001 proc. akcji Echo Investment.

ODRATRANS

Odratrans, którego obligacje zadebiutowały w czwartek na rynku Catalyst, planuje w czerwcu debiut na GPW. Z emisji nowych akcji spółka chce pozyskać 60-80 mln zł - poinformował dziennikarzy prezes spółki Piotr Chajderowski.

"Prawdopodobnie w czerwcu albo we wrześniu zadebiutujemy na giełdzie w Warszawie. Celujemy jednak, żeby to był czerwiec. Z emisji akcji chcemy pozyskać 60-80 mln zł, które przeznaczymy na akwizycje na Pomorzu" - powiedział w czwartek Chajderowski.

Prezes dodał, że chodzi o spółkę operatorską w Gdańsku i Gdyni, ale nie podał szczegółów.

Debiut na GPW poprzedzić ma zmiana nazwy spółki.

W 2010 roku grupa osiągnęła ponad 400 mln zł obrotu, a zysk netto wyniósł 11,5 mln zł.

Prezes poinformował, że w 2011 roku przychody grupy przekroczyły 500 mln zł.

"Spółka jest po pełnej restrukturyzacji, planujemy dalszą poprawę wyników" - powiedział Chajderowski.

Prezes poinformował, że spółka opracowuje pięcioletnią strategię, w której przedstawi prognozy wyników na najbliższe lata.

Odratrans to grupa transportowa o zasięgu międzynarodowym skupiona wokół obszarów logistyki, transportu i spedycji.

Właścicielami Odratrans są dwa fundusze typu private equity: I Fundusz Mistral (75 proc. akcji) oraz Krokus PE (25 proc. akcji).

POLISH ENERGY PARTNERS

Polish Energy Partners wypracował w czwartym kwartale 2011 roku 40,5 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 26,7 mln zł zysku rok wcześniej. W całym 2011 roku spółka miała 69,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto i 103,9 mln zł EBITDA - poinformował PEP w raporcie. Prognoza spółki zakładała osiągnięcie w 2011 roku 67 mln zł zysku netto i 98 mln zł EBITDA.

Skorygowana EBITDA, uwzględniająca odsetki z tytułu dzierżawy majątku i udziały w zyskach farm wiatrowych, wyniosła po czterech kwartałach 2011 roku 108,2 mln zł wobec całorocznej prognozy na poziomie 102 mln zł i wobec 93,8 mln zł w 2010 roku.

W samym czwartym kwartale 2011 roku PEP wypracował 40,5 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 29,7 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wzrosły do 111,1 mln zł z 71,8 mln zł w analogicznym okresie 2010 roku.

Na dzień 31 grudnia 2011 roku łączna zainstalowana moc źródeł wytwarzających energię odnawialną będącą własnością spółki lub jej podmiotów zależnych wynosiła odpowiednio 201 MWt i 161 MWe.

REDAN

Redan planuje w 2012 roku przeznaczyć około 14 mln zł na inwestycje w rozwój swojej sieci dyskontowej, modowej oraz modernizację oprogramowania. Na czwartkowej konferencji prasowej przedstawiciele spółki poinformowali, że w tym roku Redan planuje otworzenie 65 nowych sklepów dyskontowych z sieci Textilmarket oraz dalszy rozwój sieci modowej i internetowej platformy e-commerce.

"W 2012 roku planujemy kontynuować dynamiczny rozwój naszej spółki. Na inwestycje łącznie planujemy przeznaczyć kwotę około 14 mln zł. Z tego 8 mln zł chcemy przeznaczyć na rozwój sieci dyskontowej, 3 mln zł na rozwój sklepów własnych modowych. Spodziewamy się również dodatkowych kosztów w wysokości 3 mln zł związanych z wprowadzeniem w spółce nowego oprogramowania" - powiedział dziennikarzom prezes Redanu Bogusz Kruszyński.

Dodał, że w 2012 roku spółka planuje otworzyć 65 sklepów dyskontowej sieci Textilmarket.

"Zgodnie z założeniami naszej strategii planujemy w 2012 roku otworzyć 65 sklepów Textilmarket. Myslę, że prawdopodobieństwo, że ten plan uda nam się zrealizować jest bardzo wysokie. Wynika to głównie z faktu, że na chwilę obecną mamy już uzgodnione wiele lokalizacji sklepów. Ogólnie jesteśmy w dużo lepszej sytuacji niż w roku ubiegłym" - powiedział Kruszyński.

Wiceprezes spółki Michał Kałużyński poinformował, że w 2012 roku spółka planuje dalszy dynamiczny rozwój sieci modowej. Redan spodziewa się znacznych wpływów ze sprzedaży zagranicznej i rozwoju platformy e-commerce.

"W ramach sieci modowej chcemy się skoncentrować na budowie wyrazistego wizerunku marki Top Secret. Planujemy zwiększyć i urozmaicić oferowane przez nas kolekcje, tak ab dotrzeć do nowych grup klientów, co powinno się przełożyć na wzrost sprzedaży. Spodziewamy się dynamicznych wzrostów na rynkach zagranicznych. Myślę, że w 2012 r. uda nam się podwoić sprzedaż na Ukrainie. Planujemy również mieć do końca 2012 r. łącznie 20 sklepów w Rosji" - powiedział.

W 2011 roku Redan miał 380,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, 175,1 mln marży handlowej i 2,6 mln zł zysku netto. W 2012 roku spółka wypracowała 323,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, 147,3 mln zł marży handlowej i 5,4 mln zł zysku netto.

"Na gorszy od prognozowanego poziom zysku netto wpłynęło głównie 3,1 mln zł straty z tytułu różnic kursowych. Warto jednak zauważyć, że marża handlowa pomimo niesprzyjających warunków jesienią i zimą 2011 r. osiągnęła oczekiwany wzrost. Myślę, że jest to solidna podstawa operacyjna do wypracowania zysków w kolejnych okresach" - powiedział prezes Kruszyński.

Redan jest operatorem detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci sklepów Textilmarket.

SFINKS

Sfinks zamierza otworzyć w 2012 roku podobną do tej z 2011 roku liczbę nowych restauracji. Spółka obecnie realizuje 7 inwestycji, które spodziewa się zakończyć do końca I kwartału 2012 r. W 2011 roku Sfinks otworzył łącznie 15 nowych restauracji. Przedstawiciele spółki przekazali, że jednym z celów spółki na 2012 rok jest uzyskanie dodatniego wyniku operacyjnego.

"Myślę, że w 2012 roku z pewnością nie otworzymy mniej restauracji niż udało nam się to zrealizować w 2011 roku. Na tę chwilę mamy 7 inwestycji, które realizujemy z czego 4 to projekty miejskie a 3 w galeriach handlowych" - powiedział dziennikarzom na konferencji prezes Sfinksa Sylwester Cacek.

"Kolejnym naszym celem jest modernizacja dotychczasowej sieci, chcemy poprawić wystrój, odświeżyć i wyremontować część restauracji. Obecnie w toku mamy 4 takie modernizacje, są to dwie restauracje WOOK i dwie Sphinx. W ramach tego projektu przygotowujemy się również do Euro 2012 - przygotowujemy strefy kibica w wybranych restauracjach i wyposażamy je w monitory" - dodał.

Wiceprezes Sfinksa Jacek Woźniewicz poinformował, że jednym z celów spółki na 2012 rok jest osiągnięcie dodatniego wyniku operacyjnego.

"Wynik operacyjny, gdyby nie trudne do przewidzenia zdarzenia losowe, byłby dodatni już w IV kwartale 2011 r. Liczę, że wraz z planowanymi zmianami w naszej spółce uda nam się w 2012 r. osiągnąć dodatni wynik operacyjny. Jest to jeden z głównych celów naszej spółki na 2012 r." - powiedział.

W 2011 roku Sfinks miał 15,7 mln zł skonsolidowanej straty netto, 6,9 mln zł skonsolidowanej straty operacyjnej, 6,1 mln zł zysku EBITDA i 170,7 mln zł przychodów ze sprzedaży.

w 2010 roku Sfinks miał 36,9 mln zł skonsolidowanej straty netto, 28 mln zł skonsolidowanej straty operacyjnej, 7,5 mln zł straty EBITDA i 161,6 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Prezes Cacek zapowiedział, że spółka rezygnuje z rozwijania koncepcji restauracji Sphinx Express.

"Okazuje się, że koszt otworzenia jednej restauracji Sphinx Express wynosi około 450-550 tys. zł, a koszt otworzenia pełnej, normalnej restauracji Sphinx to około 550-650 tys. zł. Dlatego też rezygnujemy z rozwijania tej koncepcji. Sieć Sphinx Express albo przekształcimy w standardowe restauracje Sphinx, albo w ramach tych lokali będziemy testować nasze nowe koncepcje" - powiedział.

Prezes Sfinksa zapowiedział, że spółka będzie dążyła do zmniejszenia ilości posiadanych restauracji właścicielskich na rzecz rozwoju koncepcji restauracji franczyzowych i operatorskich.

"W 2011 roku udało nam się podpisać 41 umów franczyzowych i operatorskich. Z tego 6 nowych restauracji oraz przekształciliśmy 35 dotychczasowych. Zainteresowanie tym projektem jest bardzo duże - w 2011 r. otrzymaliśmy 246 zgłoszeń, co stanowi wzrost wniosków o 67 proc." - powiedział Cacek.

Sfinks zapowiada rozwój modelu franczyzowego na rynkach zagranicznych.

"W 2011 roku udało nam się podpisać umowę masterfranczyzową z dotychczasowym zarządzającym Sphinx Hungary na Węgrzech. Czas trwania takiej umowy wynosi 10 lat. W 2012 Sphinx Hungary planuje uruchomienie 6 nowych restauracji na Węgrzech. Co ważne, koncept franczyzowy nie będzie obciążał naszych wyników, będzie wpływał jedynie na plus. Podobne rozwiązanie planujemy zastosować na rynku czeskim" - powiedział.

Wśród planów spółki na 2012 rok jest również dalsza restrukturyzacja restauracji marki "Chłopskie Jadło".

"W ramach Chłopskiego Jadła planujemy wdrożenie nowej wizualizacji, modyfikacji wyglądu restauracji, nową stroną internetową i będziemy pracować nad koncepcją dalszego poprawiania rentowności. Wszystkie te zmiany mają przybliżyć Chłopskie Jadło do segmentu casual dining i zwiększyć odwiedzalność tych restauracji" - powiedział Cacek.

Sfinks zarządza obecnie 114 restauracjami, w tym siecią 96 restauracji Sphinx zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło i 9 restauracjami WOOK.

UPC/ASTER

Spółki UPC Polska i Aster, dostawcy usług telewizji, Internetu i telefonii, na koniec czwartego kwartału 2011 roku miały łącznie 1.497.000 klientów, którzy korzystali z 2.494.400 usług, w tym z 626.100 usług telewizji cyfrowej, 727.300 telewizji analogowej, 775.800 internetu oraz 365.200 telefonii - poinformował w komunikacie UPC Polska.

Spółka podała, że łącznie z Aster, wzrost w liczbie sprzedanych usług netto wyniósł 48.700.

"Rok 2011 przyniósł dalszy wzrost liczby sprzedanych usług cyfrowych, co było efektem zarówno wzrostu organicznego, jak i akwizycji Aster, która została przez UPC Polska sfinalizowana 16 września 2011 r. Na koniec czwartego kwartału, UPC i Aster miały łącznie: 727.300 klientów telewizji analogowej, 626.100 telewizji cyfrowej, 775.800 Internetu i 365.200 telefonii" - podało UPC Polska.

"W 2012 roku UPC planuje kontynuować realizację strategii rozwoju obejmującej inwestycje w innowacje oraz unowocześnianie sieci, stymulując tym samym konkurencję infrastrukturalną. Priorytetem będzie również zakończenie integracji spółek, co oznaczać będzie możliwość oferowania takich samych pakietów usług wszystkim klientom" - podała spółka.

UPC Polska podało też, że wzrost liczby klientów telewizji cyfrowej o 41.500 w porównaniu do poprzedniego kwartału potwierdza, że dla liczniejszej grupy odbiorców istotna staje się przede wszystkim cyfrowa jakość, interaktywność oraz większy wybór. Dotychczasowi klienci usługi telewizji analogowej także coraz chętniej wybierają telewizję cyfrową, na skutek czego liczba klientów korzystających z telewizji analogowej sukcesywnie maleje. Ogółem liczba klientów usługi telewizyjnej nieznacznie spadła w ostatnim kwartale 2011 roku z 1.359.400 do 1.353.400.

Wzrost liczby abonentów Internetu o 25.600 w IV kwartale to efekt inwestycji w sieć i konkurencyjnej oferty. Na koniec 2011 roku UPC Polska zmodernizowało 85 proc. sieci do standardu DOCSIS 3.0, co oznacza, możliwość oferowania ultraszybkiego Internetu o prędkości do 150 Mb/s dla ponad 2.100.000 gospodarstwach domowych.

W czwartym kwartale wzrost o 29.100 abonentów odnotowała także usługa telefoniczna.

Rok 2011 przyniósł znaczące wzrosty w liczbie lojalnych klientów, którzy zdecydowali się na podpisanie umowy na więcej niż jedną usługę. Na koniec czwartego kwartału z pakietów dwóch lub trzech usług korzystało 48 proc. abonentów.

UPC Polska i Aster jest częścią Liberty Global, Inc. (PAP)

kam/ pel/ osz/ jow/ bas/ mbn/ osz/ asa/ gsu/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)