Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz. 16

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 13 maja, godz. 16

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 13 maja, godz. 16

AGORA

Grupa Agory miała w pierwszym kwartale 2010 roku 21,7 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 1,1 mln zł zysku netto w I kw. 2009 r. Średnia prognoz rynkowych mówiła o 11,2 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy Agory w I kw. 2010 roku wyniósł 16,7 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 5,7 mln zł zysku. Wynik jest powyżej oczekiwań analityków, bo konsensus zakładał 12,1 mln zł zysku EBIT.

Skonsolidowane przychody Agory spadły w I kw. 2010 roku do 248,1 mln zł z 274,4 mln zł w I kw. 2009 roku i były zgodne ze średnią prognoz rynkowych, zakładającą 247,7 mln zł.

BRE BANK

BRE Bank chce wykorzystać środki z oferty publicznej do końca 2012 roku. Około 40 proc. środków bank chce wykorzystać na wsparcie strategii, a około 60 proc. na dostosowanie wskaźnika Tier 1 do potencjalnych nowych wymogów kapitałowych - poinformował bank w prospekcie.

Strategia BRE obejmuje m.in. zwiększenie udziału rynkowego w segmencie detalicznych kredytów pozahipotecznych oraz wzmocnienie pozycji w wybranych obszarach bankowości korporacyjnej.

"Celem banku jest utrzymanie wskaźnika funduszy podstawowych Tier 1 powyżej 8 proc., przy czym Bank nie wyklucza przeznaczenia również tych wpływów na działalność bankową" - napisano w prospekcie.

BRE zdecydował, że ostateczna liczba oferowanych akcji nowej emisji wyniesie 12.371.200 akcji, a cena emisyjna jednej akcji została ustalona na 160 zł - poinformował bank w komunikacie.

Emisja akcji odbywa się z zachowaniem prawa poboru. 12 jednostkowych praw poboru uprawnia do objęcia 5 akcji nowej emisji.

Przy założeniu, że inwestorzy kupią wszystkie oferowane akcje, wartość emisji wyniesie 1,98 mld zł.

Notowanie praw poboru odbędzie się na warszawskiej giełdzie od 19 do 21 maja. Zapisy na akcje nowej emisji BRE Banku potrwają od 19 do 26 maja.

DĘBICA

Firma Oponiarska Dębica w pierwszym kwartale 2010 roku zanotowała wzrost przychodów rdr o 9 proc., do 418 mln zł, co sygnalizuje stopniową poprawę na rynku opon. Pogorszył się natomiast zysk netto, gdyż spółka odczuła znaczący wzrost cen surowców, wahania kursów walut i związaną z tym konkurencję cenową - poinformowała Dębica w komunikacie prasowym.

"Pierwszy kwartał bieżącego roku pozwolił na powrót do wzrostu sprzedaży dzięki stopniowej odbudowie rynku oponiarskiego po ubiegłorocznym kryzysie. Pozwala to na umiarkowany optymizm co do reszty roku" - powiedział Jacek Pryczek, prezes Dębicy, cytowany w komunikacie.

Dębica w pierwszym kwartale tego roku zwiększyła sprzedaż zarówno do podmiotów z grupy Goodyear, jak i do odbiorców niepowiązanych.

W I kwartale 2010 r. na eksport trafiło 66,6 proc. sprzedaży o wartości 278,6 mln zł. Odbiorcą 99,9 proc. opon sprzedanych za granicę były podmioty powiązane z grupą Goodyear. Sprzedaż krajowa wyniosła 139,6 mln zł, a jej 57,8 proc. trafiło do Goodyear Dunlop Tires Polska. Łączna sprzedaż do podmiotów powiązanych stanowiła 85,9 proc. wartości sprzedaży oraz 88,1 proc. jej tonażu. W I kwartale ub.r. liczby te wyniosły odpowiednio 84,7 i 86,6 proc.

W porównaniu z I kwartałem 2009 r. o 1,2 proc. Dębica obniżyła koszty sprzedaży i ogólnego zarządu, które wyniosły 21,8 mln zł.

Wynik na pozostałej działalności operacyjnej był o 21,4 mln zł lepszy niż w I kwartale ub.r., gdy spółka musiała ponosić koszty niewykorzystanych zdolności produkcyjnych (15,7 mln zł) oraz koszty restrukturyzacji (4,7 mln zł). W pierwszym kwartale 2010 roku niższe o 1,2 mln zł były również koszty aktualizacji wyceny zapasów, zaś inne pozostałe koszty operacyjne wzrosły o 0,2 mln zł.

Zysk netto Dębicy w pierwszym kwartale spadł o 25 proc., do prawie 11 mln zł.

"Znaczący wzrost cen surowców, wahania kursów walut i związana z tym konkurencja cenowa doprowadziły do istotnej presji na marże na sprzedaży i w konsekwencji osiągnięcia zysku netto na poziomie 11 mln złotych" - napisano w komunikacie Dębicy.

LPP

Strata netto grupy LPP w I kwartale 2010 roku wyniosła 4,8 mln zł wobec 7,8 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być gorszy od konsensusu rynkowego zakładającego stratę na poziomie 0,9 mln zł.

Zysk operacyjny w I kwartale wyniósł 8,5 mln zł wobec 2,75 mln zł straty w analogicznym okresie ubiegłego roku i był wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 6,2 mln zł EBIT.

Spółka podkreśla w komentarzu do wyników, że wypracowanie zysku operacyjnego w I kwartale tego roku wobec straty w analogicznym okresie ubiegłego roku wskazuje na poprawę sytuacji.

"Niemniej pamiętać należy, że odbyło się to dzięki podjęciu wielu działań obniżających koszty przy jednoczesnym obniżeniu przychodów ze sprzedaży osiąganych z jednostki powierzchni sieci sklepów. Oprócz działań związanych z obniżaniem kosztów funkcjonowania pozytywny wpływ na osiągnięty wynik miało umocnienie kursu PLN względem USD oraz fakt, że nie wystąpiła potrzeba dużej obniżki marż w okresie wyprzedaży występująca zazwyczaj w przypadku posiadania nadmiernej ilości towarów pozostających po kończącym się sezonie" - napisano.

"Poprawa wyniku netto (...) była mniejsza niż poprawa wyniku operacyjnego, co wynika głównie z negatywnego wpływu salda statystycznych różnic kursowych występujących wewnątrz GK LPP" - dodano.

Przychody grupy spadły w I kwartale do 424,5 mln zł z 463,1 mln zł rok wcześniej. Konsensus zakładał przychody na poziomie 420,1 mln zł.

Sprzedaż w sklepach porównywalnych spadła w I kwartale 2010 o 21,7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP).

W I kwartale 2010 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 223,4 mln zł, w placówkach Cropp Town w wysokości 78,9 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 56,2 mln zł, a w sklepach Mohito i Esotiq odpowiednio 13,4 mln zł i 8,6 mln zł.

W I kwartale 2010 roku uruchomiono 22 sklepy o łącznej powierzchni około 9 tys. m kw. (7 sklepów Reserved, 4 Cropp Town, 3 Esotiq, 6 House, 2 Mohito) zwiększając łączną powierzchnię do ok. 297 tys. m kw. (863 sklepy) z czego 96 tys. m kw. (199 sklepów) poza granicami Polski.

NG2

NG2 prawdopodobnie wypłaci 1 zł dywidendy na akcję z zysku za '09 - poinformował wiceprezes NG2 Piotr Nowjalis.

"Najbardziej prawdopodobny scenariusz to, że wypłacimy 1 zł dywidendy na akcję z zysku netto za 2009 rok" - powiedział na konferencji prasowej Nowjalis.

"Spółka może sobie pozwolić na większą dywidendę, ale ten rok jest rokiem dużych inwestycji. Chcemy sobie zostawić margines bezpieczeństwa" - dodał.

Nowjalis uważa, że w dłuższym terminie NG2 jest w stanie płacić znacznie wyższą dywidendę.

"Część akcjonariuszy finansowych sugeruje, że mogłoby to być 2 zł na akcję i nie stanowiłoby to zagrożenia dla sytuacji spółki" - powiedział Nowjalis.

NG2 wypłaciło 1 zł dywidendy na akcję z zysku za 2008 rok.

PKN ORLEN

PKN Orlen, wspólnie z innymi udziałowcami, będzie chciał zaoferować inwestorowi pakiet 75,5 proc. akcji Polkomtela. Transakcja może zakończyć się powodzeniem w tym lub na początku przyszłego roku - powiedział na konferencji prasowej Jacek Krawiec, prezes PKN Orlen.

"Będziemy chcieli zaoferować inwestorowi pakiet 75,5 proc., wspólnie z innymi udziałowcami. Może nawet w tym roku, a może na początku przyszłego ta transakcja zakończy się powodzeniem" - powiedział Krawiec.

PKN Orlen, KGHM i brytyjski Vodafone mają po 24,4 proc. akcji Polkomtela, Polska Grupa Energetyczna 21,85 proc., Węglokoks 4,98 proc.

ŚWIĘTOKRZYSKIE CENTRUM REHABILITACJI

O system podgrzewania wody przy pomocy kolektorów słonecznych wzbogaciło się w czwartek Świętokrzyskie Centrum Rehabilitacji w Czarnieckiej Górze. Inwestycja kosztowała 2,1 mln zł. Oprócz oszczędności finansowych zagwarantuje poprawę ochrony środowiska. Do produkcji ciepłej wody użytkowej służyć będą dwie niezależne instalacje - jedna na potrzeby obiektów szpitalnych, druga - krytej pływalni. Obie - w zależności od warunków klimatycznych - mają stanowić alternatywę lub uzupełnienie dla dotychczasowego obiegu wody podgrzewanej przez kotłownię gazowo-olejową - poinformował dyrektor Centrum Jerzy Chojnacki. Według niego, dzięki inwestycji placówka zaoszczędzi rocznie około 80 tys. zł; oznacza to, że o 30-40 proc. zmniejszą się dotychczasowe wydatki na podgrzewanie wody. Koszty inwestycji w prawie 60 proc. sfinansowane zostały z pożyczki Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, resztę dołożył samorząd województwa. Placówka wyposażyła się także w lokomat - najnowocześniejsze urządzenie
rehabilitacyjne, służące do reedukacji chodu pacjentów z uszkodzeniami układu nerwowego. Zakupiony za 1,4 mln zł sprzęt sfinansował po połowie PFRON i budżet województwa. Centrum w Czarnieckiej Górze rehabilituje pacjentów ze schorzeniami narządów ruchu na tle pourazowym, neurologicznym, ortopedycznym i reumatologicznym, z wadami postawy i skoliozami oraz z dysfunkcjami układu oddechowego.

TIM

TIM SA, dystrybutor materiałów elektrotechnicznych, wprowadza zmiany organizacyjne w firmie, które mają prowadzić do usprawnienia sprzedaży i poprawy działalności operacyjnej. Ich efekty będą widoczne w pełni w 2012 roku. Przedstawiciele spółki szacują, że sprzedaż firmy w tym roku może spaść o ok. 10 proc. rok do roku. Poprawa warunków rynkowych spodziewana jest od drugiej połowy 2011 roku.

TIM SA, dystrybutor materiałów elektrotechnicznych, wprowadza zmiany organizacyjne w firmie, które mają prowadzić do usprawnienia sprzedaży i poprawy działalności operacyjnej. Ich efekty będą widoczne w pełni w 2012 roku. Przedstawiciele spółki szacują, że sprzedaż firmy w tym roku może spaść o ok. 10 proc. rok do roku. Poprawa warunków rynkowych spodziewana jest od drugiej połowy 2011 roku.

TVN

Zysk netto Grupy TVN w pierwszym kwartale 2010 roku wyniósł blisko 64 mln zł w porównaniu z 29,1 mln zł straty rok wcześniej. Konsensus rynkowy zakładał zysk netto na poziomie 79,2 mln zł.

EBIT spadł do 40 mln zł w I kwartale wobec 174,4 zł rok wcześniej i 50,7 mln zł konsensusu.

Spółka potwierdziła wcześniejsze szacunki, co do wyniku EBITDA, która spadła o 51 proc. rok do roku do 98,1 mln zł oraz przychodów, które wzrosły o 26 proc. do 548,4 mln zł.

Przychody reklamowe TVN w 2010 roku wzrosną o wskaźnik jednocyfrowy w przedziale między niskim a średnim, gdyż grupa widzi ożywienie na rynku reklam - podał TVN w komunikacie prasowym.

Wcześniej grupa mówiła w tym roku o niskim jednocyfrowym wzroście przychodów reklamowych rzędu 2-3 proc.

"Świetne wyniki Grupy TVN odzwierciedlają naszą wiodącą pozycję rynkową we wszystkich obszarach biznesowych. Jesteśmy świadkami pierwszych efektów strategicznych działań w kierunku dywersyfikacji, natomiast poprawa otoczenia gospodarczego wraz ze ścisłą kontrolą kosztów pozwoliły nam na osiągnięcie wzrostu zarówno przychodów, jak i wskaźnika EBITDA. Jednocześnie widzimy pozytywne sygnały z rynku reklamy wskazujące na jego powrót do wzrostu po tymczasowym wpływie tragicznej katastrofy lotniczej w Smoleńsku i okresu żałoby narodowej" - powiedział cytowany w komunikacie Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN.

"Biorąc to pod uwagę spodziewamy się, że dynamika naszych przychodów z reklamy telewizyjnej w drugim kwartale osiągnie poziom niskiego jednocyfrowego wyniku, natomiast w całym roku przychody reklamowe Grupy TVN wzrosną o wskaźnik jednocyfrowy w przedziale między niskim a średnim. Platforma 'n' ponownie odnotowała satysfakcjonujące wyniki oraz wzmocniła swą ofertę poprzez poszerzenie pakietu kanałów HD. Osobiście mocno wierzę, że Grupa TVN będąc największą multimedialną grupą kapitałową na rynku znajduje się w unikalnej pozycji do osiągania korzyści z silnej struktury bilansu i dalszego wzrostu zdywersyfikowanych strumieni przychodów. Naszym głównym celem pozostaje dalsza poprawa zyskowności w Grupie i budowanie długoterminowej wartości dla naszych udziałowców" - dodał.

QUMAK-SEKOM, STADION NARODOWY

Oferta Qumaka-Sekom w wysokości 32,36 mln zł brutto okazała się najniższa w przetargu na "dostawę, instalację i konfigurację urządzeń aktywnych i oprogramowania zarządzającego sieci teleinformatycznej Stadionu Narodowego w Warszawie".

Kryterium przetargu jest w 100 proc. cena brutto. Zamawiający na realizację przedmiotu zamówienia przeznaczył kwotę 42,7 mln zł brutto.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa, instalacja i uruchomienie urządzeń aktywnych, zainstalowanie oprogramowania systemowego i narzędziowego oraz wykonanie prac projektowo-programistycznych w celu zbudowania systemu sieci teleinformatycznej Stadionu Narodowego w Warszawie.

Termin realizacji zamówienia określono na od 5 lipca 2010 r. do 31 lipca 2012r.

Przetarg jest zorganizowany przez Narodowe Centrum Sportu.

Oferty oceniane będą w dwóch etapach. Pierwszy etap oceny, będzie dotyczył wymagań formalnych i kompletności oferty. Oferty nie spełniające wymagań określonych ustawą lub niniejszą specyfikacją zostaną odrzucone, a w przypadku ujawnienia podstaw do wykluczenia składającego ofertę, oferty te zostaną uznane za odrzucone. Zakończenie pierwszego etapu przetargu przewidziane jest w przyszłym tygodniu.

W drugim etapie dokonana zostanie ocena merytoryczna według kryteriów określonych poniżej. W drugim etapie rozpatrywane będą oferty nie podlegające odrzuceniu, złożone przez wykonawców nie podlegających wykluczeniu

ZELMER

Zelmer podtrzymuje plan wzrostu przychodów grupy w 2010 roku o 10 proc. i ocenia, że jest to konserwatywne założenie. Spółka rozpoczyna proces sprzedaży nieruchomości w Rzeszowie i ocenia, że do sprzedaży dojdzie w 2011 roku.

W pierwszym kwartale grupa Zelmera osiągnęła 141,3 mln zł przychodów, 12,4 mln zł EBIT oraz 14,5 mln zł zysku netto. Przychody wzrosły rok do roku o 28 proc., a EBIT spadł o 18 proc. W pierwszym kwartale ubiegłego roku Zelmer miał 3,8 mln zł straty na poziomie netto. W 2009 roku grupa Zelmera miała 15,4 mln zł jednostkowego zysku netto. Zysk netto grupy, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w 2009 roku 11,6 mln zł.

Zelmer ocenia, że do wzrostu przychodów przyczynił się znaczny wzrost sprzedaży na rynku rosyjskim oraz na Ukrainie.

W pierwszym kwartale 2010 roku sprzedaż w Rosji wyniosła 25,4 mln zł i była wyższa o 391 proc. od sprzedaży rok wcześniej (6,5 mln zł). Natomiast sprzedaż na Ukrainie wzrosła rok do roku o 336 proc., do 7,4 mln zł, z 2,2 mln zł.

Spółka poinformowała, że rozpoczyna proces sprzedaży nieruchomości w Rzeszowie. Zelmer chce do lipca 2011 roku wybudować nową fabrykę, inwestycja o wartości około 45 mln zł powstanie w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Euro-Park Mielec, kilka kilometrów od Rzeszowa. Zelmer informował wcześniej, że produkcja w nowej fabryce ruszy w lipcu 2011 roku. Zdaniem prezesa spółki, pełny rozruch zakładu nastąpi w drugiej połowie 2011 roku.

Spółka nie będzie ponosić kosztów budowy fabryki pod Rzeszowem. (PAP)

pam/ epo/ jtt/ pif/ pel/ pr/ bas/ morb/ mch/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)