Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek godz. 15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek 24 lutego godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek 24 lutego godz. 15

JHM DEVELOPMENT

JHM Development liczy na to, że w 2012 roku przychody grupy przekroczą 100 mln zł, zysk netto wyniesie ok. 15 mln zł, a sprzedaż mieszkań sięgnie 250 - wynika z wypowiedzi dyrektora generalnego JHM Development Jerzego Mirgosa. Do 2015 r. grupa chce utrzymać dynamikę przychodów na poziomie 20-25 proc. rocznie i zwiększyć roczną sprzedaż lokali do 400.

"Chcielibyśmy, aby JHM Development miał w 2012 roku sprzedaż większą niż zakładano na 2011 rok. Liczymy, że uda się osiągnąć minimalny zysk netto, na poziomie jaki zakładaliśmy na 2011 rok, a przychody osiągną dziewięciocyfrową wartość" - powiedział Mirgos.

Jak poinformował Mirgos, po czterech kwartałach 2011 roku JHM Development miał ok. 5 mln zł zysku netto wobec oczekiwanych 15 mln zł. Grupa sprzedała 160 mieszkań, podczas gdy wcześniejsze założenia mówiły o 250 lokalach.

W raporcie kwartalnym grupa podała, że w tym samym okresie wypracowała 70,8 mln zł przychodów i 11,2 mln zł zysku operacyjnego.

Mirgos oczekuje, że w 2012 r. JHM Development sprzeda 250 mieszkań, czego nie udało się osiągnąć w minionym roku. W założeniach grupy jest wzrost sprzedaży lokali do 400 rocznie w 2015 roku.

"W ofercie JHM znajduje się obecnie około 700 mieszkań w projektach w Rawie, Brzezinach, Skierniewicach, Rumii, Helu i Bełchatowie. W latach 2013-2014, po oddaniu kolejnych inwestycji, powstanie kolejnych 600 mieszkań, co pozwoli zwiększyć w kolejnych latach sprzedaż" - powiedział.

"W 2012 roku zakładamy sprzedaż na poziomie 250 mieszkań. Liczymy na to, że do 2015 roku uda się zwiększyć ją do ok. 400 lokali rocznie, co dałoby nam ok. 100 mln zł przychodów z tego segmentu działalności" - dodał.

Grupa JHM Development zamierza rozwijać segment wynajmu powierzchni handlowej. W tej chwili odpowiada za to spółka Marywilska 44, zarządzająca centrum hal handlowych. W planach jest utworzenie kolejnych spółek celowych i stworzenie do 2015 roku do 50 tys. mkw. powierzchni handlowej przeznaczonej na wynajem.

"Nowym pomysłem, jaki realizujemy w JHM Development, jest wynajem powierzchni handlowej. W 2012 roku planujemy wybudować i wynajmować 10-20 tys. mkw powierzchni handlowej. Docelowo do 2015 roku ma to być 40-50 tys. mkw, co z całą pewnością istotnie przełoży się to na wyniki grupy" - powiedział Mirgos.

"Do realizacji tych projektów tworzymy spółki celowe, których jesteśmy 100-proc. udziałowcami. Nasz udział własny w realizacji każdego projektu wynosi do 20 proc. wartości inwestycji, a pozostałą kwotę pokrywamy z kredytu" - dodał.

Wcześniej JHM Development zapowiadał wybudowanie w 2012 r. 25 tys. mkw powierzchni handlowej.

Dyrektor generalny poinformował, że obecnie ok. 50 procent przychodów JHM Development pochodzi z wynajmu powierzchni handlowej (przychody z Marywilskiej 44). Docelowo ten udział zmaleje do ok. 30 procent wobec 70 procent ze sprzedaży mieszkań.

JHM Development to spółka zależna giełdowego Mirbudu. Funkcjonuje na rynku od 2008 roku. Zajmuje się kompleksową realizacją inwestycji nieruchomości mieszkaniowych i lokali komercyjnych. Posiada też 90 proc. akcji spółki Marywilska 44, której działalność polega na zarządzaniu centrum hal handlowych i wynajmie powierzchni komercyjnej.

LPP

LPP planuje nakłady na rozwój sieci sprzedaży w wysokości 150 mln zł w 2012 - podała spółka w prezentacji przygotowanej na konferencję prasową.

Wzrost netto powierzchni handlowej wyniesie ok. 72 tys. m kw., czyli ok 21 proc. - podano w materiałach.

MIRBUD

Mirbud chce z 2012 roku zwiększyć przychody o 10 proc. rdr. Liczy na utrzymanie rentowności na poziomie 6 proc. - powiedział PAP dyrektor generalny i główny akcjonariusz spółki Jerzy Mirgos. Kolejna spółka budowlanej grupy, Kobylarnia, ma wypracować w 2012 r. ok. 5 mln zł zysku netto.

"W 2012 roku chcielibyśmy utrzymać taką rentowność, jaką osiągnęliśmy w 2011 roku" - powiedział Jerzy Mirgos.

W 2011 roku rentowność Mirbudu wyniosła 6,01 proc.

Mirgos poinformował, że spółka oczekuje w 2012 roku wzrostu przychodów o ok. 10 proc. w porównaniu do wyniku za 2011 rok.

"Będziemy walczyć o wzrost przychodów. Liczymy na to, że uda się zwiększyć je o ok. 10 proc. w porównaniu z rokiem 2011" - powiedział.

Według danych przedstawionych przez spółkę w raporcie kwartalnym, Mirbud wypracował w 2011 roku 406 mln zł przychodów przy 34,22 mln zł EBIT i 24,72 mln zł zysku netto.

Dyrektor podał, że portfel zleceń spółki na bieżący rok wynosi obecnie ok. 300 mln zł. Do końca marca ma szanse pozyskać kolejne 100 mln zł w nowych kontraktach. Potencjalne kontrakty z GDDKiA, które Mirbud będzie ofertować w najbliższym czasie, mogą dodać do backlogu kolejne 50 mln zł.

"Na dziś portfel na ten rok Mirbud ma zapełniony na ponad 300 mln zł. Wiele z obecnych przetargów w budownictwie kubaturowym, w których bierzemy udział, powinno rozstrzygnąć się do końca I kwartału. Ich łączna wartość to ok. 500 mln zł. Liczymy na to, że do końca marca uda nam się pozyskać z tego 1-2 kontrakty na ponad 100 mln zł łącznie, do realizacji na lata 2012-2013" - powiedział.

"W najbliższym czasie planujemy też złożenie ofert do GDDKiA na ok. 250 mln zł łącznie. Tu potencjalnie moglibyśmy pozyskać ok. 50 mln zł. To trudny rynek, ze względu na niskie ceny. Liczymy tu więc na maksymalnie 5-procentową rentowność na kontraktach" - dodał.

"Chcielibyśmy, aby Kobylarnia przyniosła w 2012 roku zysk netto zakładany na rok 2011" - powiedział Mirgos.

Grupa Mirbud zakładała, że spółka zależna PBDiM Kobylarnia przyniesie jej w 2011 roku ok. 5 mln zł zysku. Jak poinformował dyrektor zarządzający Mirbudu, założenia nie zostały zrealizowane i spółka zakończyła rok stratą rzędu 2 mln zł ze względu na wypracowaną zbyt małą sprzedaż przy kosztach na stałym poziomie.

Mirgos oczekuje, że na poprawę sprzedaży spółki wpłynie nowy oddział w okolicach Warszawy, który ruszy w I półroczu.

"Oddział Kobylarni w centralnej części Polski powinien zostać otwarty do końca II kwartału. Oddział w Trójmieście natomiast ruszy w drugiej połowie roku" - powiedział.

"Otwarcie oddziału w okolicach Warszawy umożliwi nam pozyskanie nowych kontraktów z okolicy i zwiększenie zasięgu działania spółki, która obecnie koncentruje działalność bardziej na Pomorzu" - dodał.

Dyrektor potwierdził, że grupa Mirbud poprzez rozwój organiczny do 2015 roku zamierza zwiększyć przychody do poziomu ok. 1 mld zł rocznie.

W raporcie kwartalnym grupa Mirbud podała, że po czterech kwartałach 2011 roku wygenerowała przychody na poziomie 546,3 mln zł przy 44,87 mln zł EBIT i 27,38 mln zł zysku netto.

MOL

Węgierski koncern MOL chce w latach 2012-2014 przeznaczać rocznie do 2 mld USD na inwestycje. Środki mają w całości pochodzić z przepływów operacyjnych spółki - poinformował MOL w piątkowym komunikacie.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez węgierską spółkę, CAPEX na upstream będzie stanowił 50 proc. planowanych nakładów inwestycyjnych z rosnącą częścią wydatków na segment poszukiwawczy.

MOSTOSTAL WARSZAWA, ACCIONA

Konsorcjum Mostostalu Warszawa (jako lider) z Acciona Infraestructuras zawarło z Zarządem Dróg Miejskich w Poznaniu umowę na wykonanie przebudowy wiaduktu Górczyńskiego Wschodniego w Poznaniu za 52,55 mln zł brutto - poinformował Mostostal Warszawa w piątkowym komunikacie. Termin realizacji to 30 września 2013 roku.

OASIS TOURS

Spółka Oasis Tours, posiadająca 60 proc. udziałów w rynku wyjazdów do Tunezji przewiduje, wraz z nowym inwestorem - holdingiem Caribbean World - poszerzy ofertę hoteli dostępnych dla polskich turystów. Poinformowali o tym na piątkowej konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele spółki.

Jak mówił dyrektor generalny spółki Grzegorz Koralewski, w 2011 roku "Rewolucja jaśminowa" w Tunezji spowodowała spadek wyjazdów turystycznych do tego kraju o ponad 35 proc. w stosunku do roku 2010. Podkreślał, że obecnie sytuacja w Tunezji jest stabilna, w grudniu 2011 powstał nowy rząd oraz wybrano nowego prezydenta. Tunezyjska gospodarka odrabia straty, poprawiają się wskaźniki ekonomiczne. W 2012 roku spodziewany jest powrót ruchu turystycznego z Polski do poziomu z 2010, tj. ok. 150 tys. osób.

Prezes Zarządu Oasis Tours Ziad Zghal mówił, że najlepszym rokiem dla turystyki tunezyjskiej był 2008, kiedy do tego kraju na wakacje wybrało się ponad 207 tys. Polaków.

"Nie spodziewamy się w tym roku ustanowienia nowego rekordu, ale uważamy, że osiągnięcie pułapu sprzed przemian politycznych jest jak najbardziej realne. Wskazuje na to wczesna rezerwacja oferty Lato 2012 w okresie od października 2011 do lutego 2012, która w Oasis Tours przekracza o 40 proc. wyniki wczesnej rezerwacji w analogicznych miesiącach ubiegłego roku" - zaznaczył.

Przed sezonem 2012 Oasis Tours pozyskał inwestora strategicznego. Jest nim holding Caribbean World, który w styczniu 2012 nabył 50 proc. udziałów w spółce. Ma to wzmocnić ofertę hotelową touroperatora - do tej pory korzystał on w dużej mierze ze swoich 6 hoteli Thalassa. Obecnie, dzięki współpracy z Caribbean World ma do dyspozycji na wyłączność na polskim rynku 20 hoteli tej sieci, o potencjale 18 tysięcy miejsc noclegowych.

Oasis Tours zamierza też uruchomić nowe kierunki turystyczne: Wysp Kanaryjskich, Kubę i Dominikanę, w sezonie zima 2012-2013.

Grupa Caribbean World & Sunny Hotels jest jedną z największych sieci hotelowych w Tunezji. Założona w 1990 roku przez Saida Boujbela, posiada obecnie ponad 20 obiektów 3 i 4 gwiazdkowych, dysponujących 18 tys. miejsc noclegowych, które przyjmują 540 tys. gości rocznie. W szczycie sezonu w hotelach Grupy pracuje ok. 7 tys. osób obsługi hotelowej. Największy potencjał grupa posiada w rejonie Hammamet, gdzie znajduje się ponad 40 proc. miejsc hotelowych tej sieci.

2012 rok to 19. sezon obecności Oasis Tours na rynku. Touroperator współpracuje z blisko 3 tysiącami biur podróży w całej Polsce. Posiada 5 własnych biur sprzedaży: w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie. Rocznie wysyła na wakacje ok. 100 tys. klientów. Główne kierunki to Tunezja, Egipt, Grecja i Turcja.

PKN ORLEN

PKN Orlen poinformował, że zakończył budowanie książki popytu na 7-letnie obligacje oferowane w trybie niepublicznym do instytucji spoza sektora bankowego. Spółka wyemituje papiery dłużne na kwotę 1 mld zł w poniedziałek, 27 lutego - podał PKN Orlen w komunikacie. W ciągu kilku miesięcy obligacje mogą trafić na rynek Catalyst.

"Kontynuujemy program obligacji, ponieważ zależy nam na dywersyfikacji źródeł finansowania. Dzięki 7-letniej emisji będziemy posiadali finansowanie o jeszcze dłuższym horyzoncie zapadalności. Równocześnie pozyskaliśmy grupę inwestorów spoza sektora bankowego. Przewidywana przez nas wysoka chłonność polskiego rynku sprawdziła się: odnotowaliśmy zainteresowanie na ponad 2 mld zł w stosunku do proponowanych przez nas 750 mln zł, a atrakcyjna marża potwierdza bardzo dobre postrzeganie PKN Orlen przez inwestorów" - powiedział, cytowany w komunikacie, Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes spółki.

Papiery dłużne paliwowego koncernu zostaną wyemitowane w oparciu o sześciomiesięczny WIBOR i marżę 1,6 proc.

W komunikacie podano, że ostatecznie obligacje nabyły: otwarte fundusze emerytalne (61,8 proc.), firmy ubezpieczeniowe (27,2 proc.) oraz fundusze inwestycyjne i asset management (11 proc.).

Emisja została uplasowana na rynku przy wsparciu banków Pekao oraz ING Bank Śląski. (PAP)

mto/ pel/ mbn/ jow/ asa/ ana/ mb/ luo/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)