Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek godz. 20

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek 18 listopada godz. 20

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek 18 listopada godz. 20

PBG

PBG wezwało do sprzedaży 2.490.391 akcji Rafako, stanowiących 3,58 proc. głosów na WZA spółki, po 13,22 zł za sztukę - poinformował Dom Maklerski BZWBK, pośredniczący w wezwaniu.

W wyniku wezwania, PBG wraz z podmiotami zależnymi chce osiągnąć 66 proc. głosów na WZA Rafako, co odpowiada 45.936.000 głosów.

Zapisy potrwają od 2 do 16 stycznia 2012 r.

TIM

TIM, który w październiku stał się większościowym akcjonariuszem Marketeo.com, nie wyklucza kolejnych akwizycji w przyszłym roku. Interesują go spółki, dzięki którym uzyska dostęp do klientów, będących odbiorcami finalnymi - powiedział PAP prezes TIM, Krzysztof Folta. Marketeo.com może w perspektywie kilku lat trafić na rynek główny GPW, emitując przy okazji nowe akcje.

"TIM nie wyklucza kolejnych przejęć w nadchodzącym roku" - poinformował w wywiadzie dla PAP Folta.

"Interesują nas podmioty spoza naszej obecnej branży, które dadzą nam dostęp do nowych rynków, kompetencji, czy technologii. Chcemy wejść w inną grupę klientów - odbiorców finalnych" - dodał prezes.

We wrześniu TIM kupił od Oponeo 2,5 mln akcji spółki Marketeo.com za 7,25 mln zł, a w październiku objął 2,85 mln akcji nowej emisji Marketeo.com po 2,9 zł za sztukę, czyli za ponad 8 mln zł. W efekcie ma 53,5 proc. akcji tej spółki.

Pytany o perspektywy rozwoju Marketeo.com w ramach nowej grupy Folta odpowiedział: "Przyjęliśmy wariant, że przez najbliższe trzy lata będziemy dynamicznie zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych Narzedzia.pl. Myślę, że w 2015 r. udział sprzedaży tej spółki w przychodach grupy wyniesie około 10 proc. Do tego w kolejnych latach powinna zwiększać się rentowność tego podmiotu".

Marketeo.com wypracowało w 2010 r. 18,7 mln zł przychodów i 681 tys. zł zysku netto.

Wyniki Grupy Marketeo.com są konsolidowane z TIM od IV kwartału tego roku. TIM wprowadzi swoje produkty do oferty Marketeo.com w segmencie "dom i ogród" w II kwartale przyszłego roku.

W poniedziałek, 14 października, odbyło się Walne Zgromadzenie Marketeo.com, które postanowiło o połączeniu spółki z Narzędzia.pl. Nowy podmiot ma działać pod nazwą Rotopino.pl.

"Obecnie jesteśmy na etapie opracowywania strategii dla platform Marketeo, po jej opracowaniu podejmiemy decyzje odnośnie rozwoju poszczególnych platform" - powiedział Folta.

Dodał, że w perspektywie kilku lat spółka Marketeo.com, która jest obecnie notowana na NewConnect, może przenieść się na rynek główny warszawskiej giełdy. Niewykluczone, że towarzyszyć będzie temu nowa emisja akcji.

"Marketeo.com za kilka lat może przenieść się na rynek główny, ale musi spełnić odpowiednie wymogi kapitałowe i formalne. Zobaczymy, jakie wyniki będzie generowała spółka i jaka będzie sytuacja rynkowa. Niewykluczone, że takie przeniesienie wiązałoby się z dodatkową emisją akcji" - podał Folta.

Pytany o to, na co Marketeo.com przeznaczy środki, jakie otrzymało za objęte przez TIM akcje, prezes odpowiedział: "Plan inwestycyjny zakłada, że w latach 2012-2013 spółka ta przeznaczy 3 mln zł na inwestycje m.in. w nowe portale, rozbudowę call center i IT oraz 5 mln zł na kapitał obrotowy".

Marketeo.com działa w branży e-commerce od 12 lat, a w segmencie elektronarzędzi od 6 lat. Sprzedaje je m.in. pod domenami Narzedzia.pl, Narzedzia.com, Narzedzia.com.pl, Meganarzedzia.pl, Makitapro.pl, Boschpro.pl, Rotopino.pl, Pronarzedzia.pl.

W komentarzu do wyników za III kwartał br. TIM poinformował, że jeśli utrzyma się trend wzrostu sprzedaży notowany od początku roku, spółka powinna osiągnąć w całym roku wzrost przychodów na poziomie ok. 20 proc. Oznaczałoby to osiągniecie rocznych obrotów na poziomie ok. 400 mln zł.

"Na razie nic nie wskazuje na to, żeby 20-proc. dynamika wzrostu przychodów nie utrzymała się do końca 2011 r., jednak istotne w tym względzie będą warunki atmosferyczne oraz ceny miedzi w IV kwartale" - poinformował prezes.

Pytany o to, jak ocenia możliwość utrzymania się 20-proc. dynamiki sprzedaży w kolejnych okresach odpowiedział: "Wydaje się, że sektor budownictwa, z którym jesteśmy na razie silnie powiązani, będzie jeszcze do I połowy przyszłego roku szedł siłą rozpędu. Ile w tej sile rozpędu będzie miejsca dla nas, czas pokaże. Będę zadowolony, jeśli dotrwamy ze wzrostem na poziomie 20 proc. do końca roku."

Folta podtrzymał, że TIM zamierza wypłacić dywidendę od zysku za rok 2011.

"Na dzień dzisiejszy oscyluje ona w okolicach 0,45-0,50 zł za jedną akcję, ale ostateczna wartość będzie zależała od kursu naszych akcji i stawki WIBOR, a przed nami jeszcze pół roku do podjęcia decyzji" - dodał.

Po trzech kwartałach 2011 r. TIM wypracował 280 mln zł przychodów, 10,6 mln zł zysku operacyjnego oraz 9,4 mln zł zysku netto.

Jolanta Wasiluk (PAP)

jow/ osz/ mto/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)