Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek godz. 20

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek 27 listopada godz. 20

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek 27 listopada godz. 20

APATOR POWOGAZ

Apator Powogaz, spółka zależna Apatora, zawarła umowę na sprzedaż wodomierzy i przepływomierzy do Rosji - poinformował Apator w komunikacie. Wartość kontraktu wynosi 14,5 mln zł netto.

Poznański Apator Powogaz zawarł umowę sprzedaży ze swoją spółką stowarzyszoną Teplovodmer z siedzibą Mytiszczi (Rosja).

"Realizacja kontraktu nastąpi w 2010 roku, a celem podpisania kontraktu jest umacnianie pozycji Apator Powogaz SA na rynku rosyjskim i sukcesywna realizacja wyznaczonych zadań sprzedażowych przez spółkę Apator Powogaz SA" - napisano w raporcie.

FOJUD

Spółka inżynieryjno-konsultingowa pozyskała z emisji obligacji na rynku Catalyst ponad 2 mln zł, co pozwoli jej na startowanie w przetargach wartości kilkunastu mln zł - poinformował PAP Artur Fojud, prezes spółki. Wyjaśnił, że obecnie Fojud startuje w przetargach o wartości do 10 mln zł.

"Część środków zaangażujemy w rozwój nowych kontraktów. Będziemy też w stanie zbudować podstawy pod nowe oddziały" - powiedział prezes. "Realizacja naszych planów pozwoli nam zwiększyć obroty zachowując wysoki poziom rentowności" - dodał.

Prezes ocenił, że w branży doradztwa i przygotowania dokumentacji, w których działa Fojud, kontrakty przekraczające 10 mln zł należą do dużych.

Artur Fojud nie chciał podać dokładnie, jaką spółka obecnie realizuje rentowność na kontraktach. Zdradził jedynie, że jest to poziom zadowalający. Prezes wyraził nadzieję, iż spółce uda się utrzymać dynamikę wzrostu obrotów, które obecnie rosną o około 200 proc. rocznie. Udaje się nam utrzymać wysoki poziom rentowności, bo mamy własną metodologię zarządzania. Między innymi system zarządzania kontraktami" - powiedział.

Prezes poinformował, że środki z emisji obligacji spółka przeznaczy na tworzenie dwóch nowych polskich oddziałów w Warszawie i Rzeszowie. Firma chciałaby też wejść na rynek rumuński.

"Planujemy rozwinąć dodatkowo dwa odziały, aby być bliżej inwestora. Nowe filie chcemy założyć w Warszawie i Rzeszowie" - powiedział Fojud.

"Z kolei na początku przyszłego roku chcemy otworzyć nasz odział w Rumunii, gdyż spodziewamy się że tamtejszy rynek będzie bardzo ciekawy, bowiem niedługo powinny się tam pojawić większe pieniądze z UE. Już teraz mamy propozycje zleceń stamtąd" - dodał.

Prezes powiedział, że kolejnym krokiem w rozwoju firmy może być pozyskanie środków z rynku NewConnect, ale docelowo spółka chce przeprowadzić emisję na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

"Na GPW chcielibyśmy wejść w trzecim kwartale 2011 roku" - mówi Fojud.

Zaznaczył jednocześnie, że gdyby duża firma z branży chciała dokapitalizować spółkę Fojud, to taka propozycja również zostanie przeanalizowana, jednak mogłoby się to wiązać z rezygnacją z oferty publicznej.

Spółka działa w branży infrastrukturalnej. Przygotowuje plany jej rozwoju, zajmuje się pozyskiwaniem funduszy unijnych na realizację projektów, przygotowuje dokumentacje techniczne. Nie zajmuje się natomiast wykonawstwem. Firma zajmuje się ponadto nadzorem inwestycji i ich audytem. Prowadzi też szkolenia dla inwestorów publicznych.

Fojud realizuje około 90 proc. przychodów z kontraktów podpisywanych z partnerami z sektora publicznego.

Prezes poinformował, że spółka obecnie prowadzi audyt projektów w Województwie Warmińsko-Mazurskim dotyczący bezpieczeństwa ruchu drogowego.

"Sama Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dostała dzięki naszym dokumentacjom kilkaset mln zł dofinansowania z UE" - podkreśla Fojud.

Obecnie portfel zamówień spółki sięga blisko 20 mln zł.

INTAKUS

Cena emisyjna 4 mln akcji serii D Intakusa została ustalona na 2,2 zł - podała spółka w komunikacie. Przedział cenowy wynosił 2-6 zł.

Pieniądze z emisji spółka planuje przeznaczyć na zakup specjalistycznych deskowań wielowymiarowych i systemów rusztowań.

Intakus chce zadebiutować na GPW na przełomie tego i przyszłego roku.

Spółka specjalizuje się w realizacji obiektów budownictwa mieszkaniowego, przemysłowego i użyteczności publicznej.

IRON MOUNTAIN

Iron Mountain Polska, firma zajmująca się zarządzaniem dokumentami i informacjami, otwiera w grudniu swój nowy oddział w Radomiu. Firma zatrudnia głównie młodych ludzi i studentów radomskich uczelni - powiedziała PAP w piątek dyrektor ds. rozwoju firmy Iwona Wałach.

Radomski oddział rusza 10 grudnia. Przy pierwszych projektach pracować będzie około 20 osób. W styczniu przyszłego roku w radomskim oddziale firmy zatrudnionych ma być ponad 60 pracowników. Firma przewiduje, że zatrudnienie wzrośnie pięciokrotnie w ciągu następnych trzech lat. "Stawiamy na młodych ludzi i studentów, którzy dobrze posługują się komputerem. Są ambitni, chcą pracować i się rozwijać" - stwierdziła Wałach.

Wałach podkreśliła, że właśnie dostępność wykwalifikowanej kadry w Radomiu, będącym jednym z większych ośrodków akademickich na Mazowszu, oraz bliskie sąsiedztwo z Warszawą - zdecydowały o wyborze Radomia na siedzibę kolejnego oddziału Iron Mountain.

Iron Mountain ma swoje oddziały, m.in. w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. Część z nich zajmuje się magazynowaniem danych powierzonych przez klientów. Radomski oddział skupi się na przetwarzaniu danych. Będą tutaj skanowane i wprowadzane do systemu.

Firma na razie wynajmuje pomieszczenia w Radomiu. Jednak - jak podkreśliła Wałach - przymierza się także do budowy własnego obiektu w tym mieście.

Iron Mountain świadczy kompleksowe usługi z zakresu zarządzania dokumentami i informacjami. Działalność firmy obejmuje m.in.: archiwizację dokumentów w formie papierowej i elektronicznej, zarządzanie i przechowywanie kopii zapasowych oraz bezpieczne niszczenie informacji. (PAP)

ilp/ jru/ pif/ morb/ ana/ bos/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)