Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek godz. 20

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek 18 października godz. 20

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek 18 października godz. 20

ARCELOR MITTAL, POLIMEX-MOSTOSTAL

Arcelor Mittal Distribution Solutions Poland Sp. z o.o. złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości likwidacyjnej Polimeksu-Mostostalu - poinformował Polimex w komunikacie.

Arcelor Mittal Distribution Solutions Poland Sp. z o.o. jest jednym z wierzycieli Polimeksu.

W piątek wniosek o ogłoszenie upadłości Polimeksu złożył również inny wierzyciel - spółka Instal Bełchatów.W obu komunikatach napisano, że Polimex-Mostostal zamierza podjąć działania prawne zmierzające do umorzenia postępowań o ogłoszenie upadłości.

ENEA

Enea planuje zwiększyć moce wytwórcze o 1 075 MWe w segmencie elektrowni systemowych w 2017 r. oraz do 2020 roku o ok. 500 MWe w OZE oraz o ok. 300 MWe i 1 500 MWt w źródłach kogeneracyjnych i sieciach ciepłowniczych. Koszt zaplanowanych inwestycji to 20 mld zł - poinformowała Enea w strategii na lata 2014-2020.

W ramach analizowanej wielkości nakładów inwestycyjnych można wyodrębnić m.in. kwotę na rozwój obszaru wytwarzania i dystrybucji w tzw. wielkości podstawowej, tj. 11,8 mld zł oraz dodatkowe nakłady obejmujące rozwój OZE, kogeneracji i sieci ciepłowniczych, tj. 7,7 mld zł.

W komunikacie dodano, że podane wielkości nie uwzględniają kosztów finansowania, zaś planowane nakłady inwestycyjne zostaną pokryte ze środków własnych oraz pozyskanego finansowania dłużnego.

Strategia spółki zakłada rozwój grupy w latach 2014-2020 oparty o m.in.: koncentrację działalności na rynku elektroenergetycznym, rozwój we wszystkich ogniwach energetycznego łańcucha, rozwój grupy wspierany poprzez akwizycje w ramach pojawiających się okazji rynkowych.

Podano, że w ramach celu nadrzędnego strategii, tj. wzrostu wartości dla akcjonariuszy, grupa będzie dążyła do poprawy kluczowych wskaźników finansowych, w tym wzrostu rentowności kapitałów własnych i rentowności aktywów.

Zgodnie ze strategią wzrost rentowności grupy ma zostać osiągnięty poprzez rozwój portfela wytwórczego.

"Grupa będzie dążyła do rozwoju mocy wytwórczych do poziomu dodatkowych 1 075 MWe w segmencie elektrowni systemowych w 2017 r. oraz docelowo (w 2020 r.) dodatkowych ok. 500 MWe w OZE oraz ok. 300 MWe i 1 500 MWt w źródłach kogeneracyjnych i sieciach ciepłowniczych" - napisano.

Autorzy strategii założyli, że wzrost będzie odbywał się także poprzez "alokację środków w dystrybucji wspierającą optymalne wykorzystanie zasobów".

"Realizacja powyższego celu nastąpi poprzez wdrożenie programu poprawy niezawodności i obniżenia awaryjności sieci, programu rozwoju rozwiązań sieci inteligentnych w celu uzyskania korzyści dla pracy sieci oraz podniesienia jakości obsługi klienta, a także poprzez podejmowanie działań nakierowanych na zmniejszenie wolumenu energii elektrycznej koniecznej do pokrycia strat w bilansie energii" - napisano.

Strategia Enei na lata 2014-2020 zakłada również optymalizację organizacyjną grupy.

"Udoskonalenie modelu zarządzania nastąpi dzięki dalszej integracji grupy m.in. poprzez implementację modelu biznesowego, uwzględniającego integrację obszarów biznesowych, centralizację w ramach Centrum Korporacyjnego GK Enea kluczowych funkcji zarządczych, a także reorganizację obszarów wsparcia" - napisano.

Enea planuje również przeprowadzenie działań restrukturyzacyjnych w zakresie funkcjonowania podmiotów, których zakres działalności nie jest powiązany z działalnością przedsiębiorstwa elektroenergetycznego.

LOTNISKO w BYDGOSZCZY, PAŻP

Nowa radiolatarnia rozpoczęła pracę w Porcie Lotniczym w Bydgoszczy. Urządzenie pozwala w większym stopniu korzystać z pomocniczego kierunku podejścia do lądowania - poinformował w piątek PAP rzecznik Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Grzegorz

Radiolatarnia, zakupiona i zainstalowana przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej, będzie służyć jako pomoc nawigacyjna przy lądowaniu na pomocniczym kierunku. Na głównym kierunku podejścia do lądowania podstawową pomocą nawigacyjną pozostaje precyzyjny system ILS, zainstalowany po przeciwnej stronie drogi startowej niż radiolatarnia.

"Kierunek pomocniczy jest coraz częściej wykorzystywany ze względu na zamiany struktury wiatrów. Radiolatarnia przy niekorzystnych wiatrach, uniemożliwiających lądowanie na podstawowym kierunku, pozwoli na podejście z drugiego końca drogi startowej - powiedział Hlebowicz.

Radiolatarnia D-VOR zainstalowana w komplecie z dalmierzem DME to system radiowy. Dzięki specjalnym odbiornikom w samolocie pilot może odczytać namiar do radiolatarni i odległość od niej.

Inwestycja kosztowała 3 mln zł. Została zrealizowana w ramach projektu Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej "Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym", dofinansowanego z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

MERCATOR MEDICAL

KNF zatwierdziła prospekt emisyjny spółki Mercator Medical sporządzony w związku z publiczną ofertą akcji serii E oraz zamiarem ubiegania się o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym akcji serii A2, B, C, D2, E oraz praw do akcji serii E - podano w komunikacie komisji.

Oferującym jest DM BOŚ.

Mercator Medical jest producentem rękawic medycznych i dystrybutorem materiałów medycznych jednorazowego użytku. Działa na rynku Polski, Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji.

ORLEN TRANSPORT

Do końca 2014 r. Orlen Transport z grupy PKN Orlen planuje wymianę 30 naczep autocystern. Będą to pięciokomorowe zbiorniki o pojemności 40 tys. litrów. Siedem z nich wejdzie do eksploatacji jeszcze w tym roku. Spółka planuje w przyszłym roku rozpoczęcie montażu autocystern pod własną marką.

Według kierownika zespołu serwisowego Orlen Transport Arkadiusza Jareckiego, warsztat mechaniczny spółki, zajmujący się naprawą i modernizacją zbiorników naczep autocystern i ciągników siodłowych, będzie ubiegał się o rozszerzenie uprawnień Transportowego Dozoru Technicznego na "wytwarzanie poprzez montaż".

"Jeszcze w tym roku nasi mechanicy pod okiem niemieckich ekspertów zmontują siedem cystern w warsztatach producenta. Będzie to intensywne praktyczne szkolenie, które pozwoli na przygotowanie się do przyszłorocznych wyzwań" - powiedział Jarecki, cytowany w komunikacie Orlen Transport.

Wyjaśnił, iż przed rozpoczęciem działalności montażowej Orlen Transport będzie musiał przejść skomplikowany proces uzyskania certyfikatów i homologacji. "Jestem przekonany, że wykorzystując optymalnie potencjał ludzki oraz techniczne możliwości w przyszłym roku z +taśmy produkcyjnej+ wyjdzie pierwsza cysterna pod marką Orlen Transport" - dodał Jarecki.

Jak zaznaczył Orlen Transport w komunikacie, "montaż autocystern w Płocku z podzespołów sprowadzonych to rozwiązanie, które przyniesie nie tylko korzyści ekonomiczne, znacznie obniży koszty związane z programem wymiany cystern, ale również pozwoli na idealne dostosowanie typu cysterny do potrzeb" spółki.

Orlen Transport to spółka zależna PKN Orlen, będąca największym w Polsce przewoźnikiem materiałów niebezpiecznych, głównie paliw. Spółka posiada ponad 200 zestawów - ciągnik siodłowy i naczepa autocysterny.

Polimex-Mostostal na początku przyszłego tygodnia podpisze aneks do umowy w sprawie zasad obsługi zadłużenia finansowego - poinformowała spółka w komunikacie.

Pierwotną datą podpisania ww. aneksu był 18 października.

W komunikacie podano, że opóźnienie podpisania aneksu wynika ze skomplikowania zawartych w nim zagadnień i związanej z tym dokumentacji.

RYANAIR

80 tysięcy pasażerów przewiozła irlandzka niskokosztowa linia Ryanair do i z podwarszawskiego lotniska w Modlinie od końca września - czyli od ponownego uruchomienia portu - do 18 października br. - poinformował w piątek przewoźnik.

"Powrót do Lotniska Warszawa Modlin pozwoli nam pozostać numerem 1 w Polsce" - podkreślił Ryanair w piątkowym komunikacie. Dodał, że liczy na dalszy dynamiczny rozwój i przypomina, że obecnie jego samoloty latają z Modlina do 30 miast w Europie.

Lotnisko w Modlinie 30 września ponownie zaczęło przyjmować samoloty po ponad dziewięciomiesięcznej przerwie, spowodowanej problemami z pasem startowym. Pas został naprawiony, ale na razie na lotnisko wrócił jeden przewoźnik - Ryanair. Od 1 listopada br. pasażerowie tej linii będą mogli kupić bilety na rejsy do Gdańska oraz do Wrocławia. Loty na tych trasach rozpoczną się od marca 2014 r.

W terminalu, w hali przylotów lotniska w Modlinie - tuż przy strefie odbioru bagażu - uruchomiono stoisko informacyjne, przy którym pasażerowie dowiedzą się, jak dojechać do Warszawy i okolic. Można tam kupić bilety na pociąg Kolei Mazowieckich i na ModlinBusa. W tej strefie znajdują się również informacje o rekomendowanych przez lotnisko taksówkach, które oczekują na podróżujących przy wyjściu z terminalu.

W porcie działa system ILS pierwszej kategorii - czyli system wspomagania lądowania przy ograniczonej widzialności. Jak zapowiadał na początku września prezes portu Piotr Okienczyc, W przyszłym roku na lotnisku ma działać system drugiej kategorii, dzięki któremu samoloty będą mogły lądować przy dużej mgle i nie będą musiały być przekierowywane na Okęcie. (PAP)

aop/ rau/ mj/ kam/ mb/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)