Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek poniedziałek, 16 kwietnia godz. 15

0
Podziel się:

Wiadomości ze spółek poniedziałek, 16 kwietnia godz. 15

Wiadomości ze spółek poniedziałek, 16 kwietnia godz. 15

FABRYKA PARAFIN NAFTOWAX

Fabryka Parafin Naftowax z grupy Rafinerii Trzebinia ogłosiła zaproszenie do złożenia oferty na opracowanie dokumentacji projektowej budowy instalacji do produkcji i konfekcjonowania specyfików parafinowych.

Jak poinformowała spółka, oferta, którą należy złożyć do 30 kwietnia, powinna dotyczyć m.in. opracowania projektu budowlanego dla uzyskania pozwolenia na budowę oraz opracowania projektów wykonawczych.

Zgodnie z ogłoszeniem, termin zakończenia projektowania to 31 sierpnia 2012 r.

Fabryka Parafin Naftowax sp. z o.o. jest producentem parafin i wosków specjalnych, w tym jedynym w kraju producentem parafin hydrorafinowanych. Jest też dostawcą surowców dla przemysłu nawozowego, gumowego, drzewnego, farmaceutycznego i spożywczego.

GTC

Akcjonariusze GTC podczas poniedziałkowego walnego zgromadzenia zdecydowali o emisji maksymalnie 100 mln akcji serii I.

Dniem prawa poboru jest 4 czerwca br. Za jedną akcję spółki przysługiwać będzie jedno prawo poboru akcji serii I.

Spółka informowała wcześniej, że chce przeprowadzić emisję akcji z prawem poboru w wysokości 100 mln euro, która wzmocniłaby strukturę kapitałową oraz pozycję gotówkową spółki.

ING Otwarty Fundusz Emerytalny, jako akcjonariusz GTC, złożył w ostatni piątek propozycję uchwały na ZWZ spółki, w którym wnioskował, aby wielkość planowanej emisji wyniosła maksymalnie 50 walorów.

TP SA

Telekomunikacja Polska od 16 kwietnia wprowadziła markę Orange, jako główną markę handlową, a rebranding usług stacjonarnych na Orange nie wpłynie na wyniki finansowe Grupy TP w 2012 roku - poinformował podczas poniedziałkowej konferencji prasowej prezes TP Maciej Witucki.

"W tej chwili wszystkie salony TP zostają przebrandowione na Orange (...) jeśli chodzi o inwestycje, koszty czy EBITDA, to robimy to w ramach naszych budżetów i to zaangażowanie nie zmienia naszych poglądów finansowych na 2012 rok, a jeśli chodzi o kolejne lata to zapraszam na prezentację w lutym 2013 roku, gdy przedstawimy kolejny plan trzyletni" - powiedział Maciej Witucki.

"Wszystkie koszty bezpośrednie rebrandingu (...) są ponoszone w ramach umowy licencyjnej przez Orange Brand Services i są bez wpływu na dane finansowe spółki" - dodał.

"Przed końcem maja wszystkie salony własne TP będą w nowej wizualizacji (...) 5,5 mln klientów TP stacjonarnej i 14,6 mln klientów Orange to teraz 20,1 mln klientów nowego Orange" - powiedział również.

Grupa TP ma ok. 1.200 salonów sprzedaży, z czego ok. 225 salonów to salony własne TP.

Wcześniej TP informowała, że wprowadzi markę Orange, jako główną markę handlową do 30 czerwca 2012 roku, a opłaty licencyjne wyniosą 1,6 proc. przychodów objętych rebrandingiem, z wyłączeniem części hurtowej i mniejszą opłatą dla głosowej telefonii stacjonarnej dla klientów indywidualnych. Orange Brand Services Limited pokryje 100 proc. kosztów związanych ze zmianą marki.

TP informowała też wcześniej, że opłata licencyjna za korzystanie przez TP SA ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1,6 proc. przychodów osiągniętych ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych marką Orange, przy czym opłata licencyjna za korzystanie z tej marki przez segment stacjonarnej telefonii głosowej w obszarze klientów indywidualnych została - z uwagi na warunki rynkowe w tym segmencie - zredukowana i ograniczy się do kilkunastu milionów złotych rocznie.

Usługi hurtowe świadczone przez TP SA zostaną objęte marką Orange, jednakże nie będzie od nich pobierana żadna opłata licencyjna.

TP SA podawała również, że gdyby rebranding rozpoczął się w dniu 1 stycznia 2011 roku to łączna dodatkowa opłata licencyjna za rok 2011 wyniosłaby poniżej 75 mln zł.

ZACHEM/ CIECH

Trwają intensywne rozmowy z kilkoma potencjalnymi inwestorami w sprawie sprzedaży Zachemu - poinformował prezes Ciechu Ryszard Kunicki. Dodał, że po kolejnej turze rozmów kończących się w kwietniu spółka będzie chciała wybrać partnera, który uzyska wyłączność w negocjacjach.

"W sprawie Zachemu są prowadzone bardzo poważne rozmowy z kilkoma inwestorami. Odbywają się intensywne spotkania, w tym tygodniu również spotykamy się z jednym z nich" - powiedział Kunicki w TVN CNBC.

Dodał, że dotychczasowy przebieg negocjacji jest "bardzo interesujący".

"Po kolejnej turze rozmów kończących się w kwietniu będziemy chcieli zdecydować się na przyznanie wyłączności jednemu z inwestorów" - poinformował Kunicki.

Przedstawiciele spółki już wcześniej informowali o tym, że rozważają sprzedaż segmentu TDI.

Ciech podał niedawno, że Zachem zanotował w pierwszym kwartale 2012 roku 1,69 mln zł zysku EBITDA wobec 7,3 mln zł straty EBITDA przed rokiem.

"Jeśli chodzi o I i II kwartał, który już się zaczął, mamy dobre wiadomości dla akcjonariuszy. Mamy dość korzystne ceny, które będą miały pozytywny wpływ również na wynik II kw." - powiedział.

Dodał, że w całym segmencie organicznym w I kw. powinna być widoczna "znacząca poprawa wyników".

EBITDA grupy Zachem w 2011 roku wyniosła minus 59 mln zł, a przychody 859 mln zł. (PAP)

ana/ kam/ jtt/ kuc/ morb/ osz/ bas/ mb/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)