Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 15

BANK BPH

Bank BPH spodziewa się, że w 2012 roku jego wskaźnik kosztów do dochodów spadnie do poziomu 50-55 proc.. W 2011 roku bank chce wykazywać zysk netto w każdym z czterech kwartałów, a w czwartym kwartale 2010 roku zysk netto na być na poziomie z trzeciego, czyli wyniesie około 37 mln zł - poinformował w poniedziałek pełniący obowiązki prezesa Banku BPH Richard Gaskin.

"Kontynuujemy działania związane z redukcją kosztów, spodziewamy się też niższych kosztów związanych z odpisami na utratę wartości kredytów dzięki dalszej poprawie naszego portfela kredytowego. Spodziewamy się, że w 2012 roku nasz wskaźnik kosztów do dochodów spadnie do 50-55 proc." - powiedział podczas spotkania z dziennikarzami p.o. prezesa banku Richard Gaskin.

Zgodnie z wcześniej przyjętą strategią Bank BPH planował zejście wskaźnika poniżej 60 proc. w 2012 roku.

W trzecim kwartale 2010 roku Bank BPH zanotował 36,7 mln zł zysku netto. Wynik jest dużo lepszy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się straty średnio na poziomie 15 mln zł. Sam bank zapowiadał wcześniej, że w trzecim kwartale będzie jeszcze miał stratę netto, a powrót do zysków miał nastąpić dopiero w czwartym kwartale.

"Jesteśmy zadowoleni z wyników trzeciego kwartału. Powróciliśmy do zyskowności kwartał wcześniej niż się spodziewaliśmy. Zaostrzona polityka kredytowa przyczyniła się do spadku kosztów ryzyka, spadły też koszty ogólne" - powiedział Gaskin.

W czwartym kwartale 2010 roku Bank BPH spodziewa się zysku netto na poziomie zbliżonym do tego, który osiągnął w trzecim kwartale.

Bank BPH planuje też, że jego przychody w IV kwartale będą wyższe niż w III kwartale 2010 roku, kiedy wyniosły 558 mln zł. Zgodnie z planami odpisy, jakie zawiąże BPH w IV kwartale będą niższe niż w III kwartale, kiedy wyniosły 189 mln zł. Koszty banku w ostatnim kwartale 2010 roku w ujęciu kwartalnym mają wzrosnąć. Wskaźnik kosztów do dochodów będzie na lepszym poziomie niż w III kwartale, kiedy wyniósł on 63 proc.

2011 rok Bank PBH chce zakończyć dodatnim wynikiem na poziomie netto.

"W przyszłym roku każdy z kwartałów ma przynosić zysk netto" - zapowiedział Gaskin.

Gaskin poinformował, że w pierwszej połowie 2011 roku bank zajmie się opracowaniem trzyletniej strategii.

"W tym roku skoncentrowaliśmy się na powrocie do zyskowności banku. Widzimy, że podjęte przez nas działania przynoszą efekty. W pierwszym i drugim kwartale zajmiemy się przygotowaniem planu na trzy kolejne lata" - powiedział.

Koszty ryzyka Banku BPH w trzecim kwartale 2010 roku obniżyły się o 28 proc. i wyniosły 189 mln zł, a po trzech kwartałach tego roku wynoszą 702 mln zł.

Skonsolidowane dochody na działalności bankowej wzrosły o 1 proc. kw./kw. do 558 mln zł. Wynik odsetkowy stanowił w trzecim kwartale 62 proc. dochodów na działalności bankowej i wyniósł 348 mln zł. Dochody z opłat i prowizji wzrosły o 1 proc. kw./kw. i wyniosły 194 mln zł.

Koszty działania i ogólnego zarządu spadły kw./kw. o 36 proc. Spadek był tak duży z powodu wysokiej bazy (w drugim kwartale bank utworzył jednorazową rezerwę na restrukturyzację w wysokości 143 mln zł). Bez tej pozycji koszty banku w trzecim kwartale spadły o 31,8 mln zł.

Skonsolidowane aktywa banku na koniec września wyniosły 36,1 mld zł i były o 2 proc. wyższe w porównaniu z końcem 2009 roku.

Zgodnie z założeniami strategii Bank BPH koncentruje się na zwiększeniu działalności w segmencie bankowości korporacyjnej, w tym usług dla średniej wielkości klientów korporacyjnych oraz firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W trzecim kwartale bank pozyskał 75 nowych klientów korporacyjnych i ma na koniec trzeciego kwartału 1659 klientów.

BSC DRUKARNIA OPAKOWAŃ

BSC Drukarnia Opakowań chce pozyskać z publicznej emisji akcji serii H 69 mln zł brutto, z czego 36,7 mln zł zamierza wydać na kupno drukarni fleksograficznej - poinformowała spóła w poniedziałkowym komunikacie.

Spółka poinformowała, że środki z emisji zamierza przeznaczyć na rozwój w segmencie opakowań farmaceutycznych, etykiet samoprzylepnych i rozbudowę zakładów i linii technologicznych.

"Liczymy, że z oferty pozyskamy 69 mln zł brutto. Największą część tej kwoty - 36,7 mln zł - chcemy przeznaczyć na przejęcie spółki z branży - drukarni fleksograficznej o profilu etykiet samoprzylepnych. Ta technologia jest uważana obecnie za jedną z najbardziej perspektywicznych, a wprowadzenie jej do naszego portfolio pozwoli na bardziej kompleksową obsługę klientów i zwiększenie skali sprzedaży" - powiedział cytowany w komunikacie Janusz Schwark, prezes spółki.

"Środki z emisji umożliwią nam także przeobrażenie firmy zależnej BSC Etykiety w wyspecjalizowany zakład produkujący opakowania i ulotki farmaceutyczne. Jest to segment o bardzo dużym potencjale i nielicznej konkurencji, ze względu na wysokie wymogi specjalizacji związane z jakością i bezpieczeństwem leków. Zakładamy, że pod względem technologicznym drukarnia BSC Etykiety będzie odpowiadała najnowocześniejszym zakładom produkcyjnym sektora farmaceutycznego w Europie Zachodniej. Na realizację tego celu planujemy przeznaczyć 19,8 mln zł" - dodał prezes.

W ramach oferty publicznej inwestorzy będą mogli kupić 3.000.000 akcji nowej emisji serii H, które będą stanowić 34,71 proc. udziału w podwyższonym kapitale.

Dla inwestorów instytucjonalnych spółka przeznaczyła 2.250.000 akcji, natomiast w transzy otwartej zaoferowano 750.000 walorów.

Cena emisyjna ustalona została w przedziale 17 do 23 zł za akcję.

Book-building odbędzie się w dniach 29 listopada do 1 grudnia, natomiast zapisy na akcje spółki można składać od 6 do 9 grudnia.

Właścicielem połowy akcji BSC Drukarni Opakowań jest Colorpack GmbH z Berlina, firma należąca do międzynarodowej grupy poligraficznej rlc Packaging Group.

Spółka poinformowała, że na koniec 2009 roku skonsolidowane przychody BSC wyniosły ponad 83,4 mln zł, a zysk netto ponad 10,5 mln zł.

Dodano, że po sześciu miesiącach 2010 przychody grupy sięgnęły 46,2 mln zł, a zysk netto przekroczył 7 mln zł. Z kolei rentowność netto po I półroczu wyniosła 15,2 proc., a na koniec 2009 było to 12,7 proc.

CYFROWY POLSAT

Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł w III kwartale 2010 roku o 13,7 proc. do 68,4 mln zł i był nieco poniżej konsensusu rynkowego na poziomie 69,8 mln zł.

Zysk operacyjny wzrósł o 13,9 proc. do 81,52 mln zł przed rokiem. Średnia prognoz analityków mówiła o 87,9 mln zł.

EBITDA zwiększyła się o 25,5 proc. do 103,6 i wobec 107,8 mln zł prognozowanych przez rynek. Marża EBITDA wyniosła 28,5 proc.

Przychody Cyfrowego Polsatu wzrosły o 15,9 proc. do 363,6 mln zł przed rokiem i były nieco poniżej szacunków rynkowych na poziomie 371,1 mln zł. Zwyżka przychodów wynika przede wszystkim ze wzrostu opłat abonamentowych rdr do 342,5 mln zł z 296,7 mln zł , głównie w wyniku wzrostu średniookresowej liczby abonentów o 13,2 proc. oraz wzrostu ARPU o 3,5 proc.

Koszty operacyjne spółki wzrosły o 12,8 proc. do 271,9 mln zł z 241,1 mln zł rok wcześniej. Wzrost kosztów wynikał głównie ze zwyżki kosztów licencji programowych do 97,5 mln zł z 87,2 mln zł , głównie w wyniku wzrostu bazy abonentów i rozpoznania kosztów związanych z licencjami VoD Domowa Wypożyczalnia Filmowa.

Na koniec września 2010 roku Cyfrowy Polsat miał 3.277.936 abonentów, o 12,4 proc. więcej niż na dzień 30 września 2009 roku. Wobec drugiego kwartału 2010 przyrost abonentów wyniósł 14.390 abonentów.

Na koniec trzeciego kwartału spółka miała 60 tys. użytkowników usług MVNO, 90 proc. stanowił post paid oraz 15 tys. użytkowników usług dostępu do internetu.

Wskaźnik odpływu abonentów za okres 12 miesięcy zakończony 30 września 2010 roku wzrósł do 10,2 proc. w porównaniu do 8 proc. w okresie 12 miesięcy zakończonym 30 września 2009 roku.

Średni miesięczny przychód na abonenta wzrósł o 3,5 proc. rdr do 35,5 zł. W drugim kwartale 2010 roku wyniósł 35,6 zł. W okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 30 września 2010 roku ARPU wzrosło o 3,8 proc. do 35,8 zł z 34,5 zł.

Średni koszt pozyskania abonenta wzrósł rdr o 29 proc. do 145,6 zł w trzecim kwartale.

Wydatki inwestycyjne Cyfrowego Polsatu po dziewięciu miesiącach wyniosły 38,6 mln zł.

KGHM

KGHM Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych złożyło ofertę wiążącą na nabycie 92,15 proc. akcji Uzdrowiska Szczawno-Jedlina - poinformowało Ministerstwo Skarbu Państwa w komunikacie.

MSP podało, że ofertę wiążącą złożyła też spółka PCZ SA z siedzibą we Wrocławiu.

KGHM TFI w październiku kupiło od Skarbu Państwa 90,1 proc. akcji Zespołu Uzdrowisk Kłodzkich za 138,2 mln zł.

MICROTECH INTERNATIONAL

Microtech International obniżył prognozę zysku netto na 2010 rok do 50 tys. zł z 1,1 mln zł i przychodów do 16 mln zł z 17,5 mln zł.

Spółka poinformowała w komunikacie, że decyzja o obniżeniu prognoz została podjęta po analizie wyników finansowych po trzech kwartałach, portfela zamówień, stanu zaawansowania kontraktów oraz oceny sytuacji rynkowej.

"W III kwartale 2010 roku spółka miała w planach podpisanie kontraktów, które miały być realizowane jeszcze w 2010 roku. Z przyczyn niezależnych od spółki nastąpiły przesunięcia zarówno w kwestii rozstrzygnięć, jak i w obszarze realizacji (kontrahenci przedłużyli harmonogramy prac w wyniku opóźnień robót budowlano-montażowych)" - napisano w raporcie.

Spółka podała też, że na rynku widoczny jest wzrost konkurencji w związku z mniejszą liczbą projektów, co z kolei przekłada się na obniżkę marż.

"W takich warunkach spółce udało się pozyskać na tyle nowych kontraktów, że prognoza przychodów ze sprzedaży nie straciła istotnie na swej aktualności. Natomiast te, które spółka wygrała, realizowane są na niższej rentowności. Z tego względu prognozowany wynik netto za 2010 r. w znacznym stopniu różni się od tego prognozowanego w dokumencie informacyjnym, mimo niewielkich odchyleń z pozycji sprzedaży" - napisano w komunikacie.

MIKILAND

Zapisy na akcje Milkilandu, producenta wyrobów mlecznych, dla inwestorów indywidualnych potrwają od 16 do 25 listopada, a dla instytucji od 26 do 29 listopada - poinformowała spółka w komunikacie. Firma szacuje, że wpływy brutto ze sprzedaży nowych akcji wyniosą ok. 72 mln euro, czyli ok. 284,5 mln zł.

Oferta Milkilandu obejmuje do 6.250.000 nowych akcji oraz do 750.000 akcji istniejących w ramach opcji dodatkowego przydziału, która może zostać uruchomiona w celu pokrycia dodatkowego popytu na akcje spółki. Oferta nie dzieli się na transze.

"Inwestorzy indywidualni będą zapisywać się po cenie maksymalnej, która została ustalona na 11,5 euro, czyli ok. 45,5 zł. Cena emisyjna nowych akcji oraz cena sprzedaży akcji dodatkowego przydziału zostaną ustalone przed rozpoczęciem okresu przyjmowania zapisów od inwestorów instytucjonalnych, w dniu 26 listopada 2010 r., na podstawie oceny zainteresowania inwestorów akcjami oferowanymi w book-buildingu" - poinformowała spółka w komunikacie.

Book - building zaplanowany jest w dniach 15-25 listopada.

W przypadku objęcia przez inwestorów wszystkich akcji, po podwyższeniu kapitału, akcje te stanowić będą ponad 22 proc. kapitału spółki.

Pieniądze pozyskane z oferty zostaną przeznaczone przede wszystkim na realizację kolejnych etapów programu inwestycyjnego i sfinansowanie przejęć oraz nowych projektów.

Spółka zamierza zmodernizować Ochtyrskie Zakłady Produkcji Serówna Ukrainie, co pozwoli zwiększyć ich moce o 7 tys. ton. Koszt inwestycji to 10 mln euro. Modernizacja zakładów Ostankino w Rosji, zajmujących się produkcją wyrobów z mleka pełnego, pochłonie 10-13 mln euro. Na rozbudowę mleczarni w celu zapewnienia stanowisk dla 3500-4000 krów mlecznych spółka chce wydać 8 mln euro. Firma chce też zwiększyć kapitał obrotowy w związku z rozbudową mocy produkcyjnych.

Łączna wartość planowanych inwestycji grupy w latach 2011-2013 jest szacowana na 83-106 mln euro, włączając akwizycje.

Milkiland zamierza umacniać swoją pozycję na terenie Wspólnoty Niepodległych Państw, skupiając swoje działania w Rosji i na Ukrainie.

"Duże rozdrobnienie rynku oraz wysoki potencjał wzrostu zapewnia znaczące możliwości rozwoju spółki w obu krajach. Grupa zamierza uczestniczyć w procesie konsolidacji rynku i umacniać pozycję w gronie najważniejszych producentów wyrobów mlecznych" - napisano w komunikacie prasowym.

Ostatnia dekada przyniosła wzrost sprzedaży spółki oraz poprawę jej wyników finansowych.

W 2000 roku przychody spółki wyniosły 10 mln euro podczas gdy w 2008 roku wzrosły do 270 mln euro. W roku ubiegłym roku spółka zanotowała 200 mln euro przychodu, co było częściowo efektem deprecjacji hrwyny i rubla.

Wyniki spółki poprawiły się w pierwszym półroczu tego roku. Przychody Milkilandu wzrosły 21 proc. rdr. Zysk netto w I połowie 2010 wyniósł 11,7 mln euro w porównaniu z 0,3 mln euro w I połowie 2009 roku.

Poprawa powinna być również widoczna w wynikach drugiej połowy tego roku.

"Druga połowa roku nie powinna być gorsz niż pierwsza połowa tego roku. Wyniki za cały roku 2010 powinny być bardzo zbliżone do wyników z roku 2008" - powiedział na konferencji prasowej Wiaczesław Rekow, Dyrektor Generalny Milkiland.(PAP)

PLL LOT

PLL LOT rozpoczął rejsy na trasie z Warszawy do Hanoi - poinformowała w poniedziałek spółka.

W poniedziałek rano z Hanoi do Warszawy z przewoźnikiem przylecieli pierwsi pasażerowie. LOT ze stolicy Polski rejs zainaugurował w sobotnią noc.

Loty na tej trasie odbywać się będą trzy razy w tygodniu - w poniedziałki, środy i soboty. Połączenia obsługiwać będą samoloty Boeing 767-300.

Pierwszy rejs do Hanoi w historii PLL LOT odbył się 25 czerwca 1972 roku na pokładzie IŁ 18. Ze względu na zasięg samolotu przelot odbywał się etapami: Warszawa-Moskawa-Karaczi-Kalkuta-Hanoi. Na pokładzie znajdowały się dwie załogi, które wymieniały się na kolejnych odcinkach lotu.

PROTEKTOR

Grupa Kapitałowa Protektor, specjalizująca się w produkcji i sprzedaży obuwia ochronnego, militarnego oraz specjalistycznego, wypracowała po trzech kwartałach 2010 roku 4,6 mln zł zysku netto wobec 2 mln zł przed rokiem - podała spółka w komunikacie prasowym. Protektor liczy na dobry czwarty kwartał.

W samym III kwartale zysk netto grupy wyniósł 2 mln zł.

Przychody grupy po trzech kwartałach spadły do 117,8 mln zł ze 126,3 mln zł w analogicznym okresie 2009 roku, a w samym III kwartale przychody wyniosły 36,9 mln zł.

Spółka podała, że poprawa wyników to m.in. efekt znaczącej poprawy wyników marki Abeba na rynkach zachodnioeuropejskich oraz restrukturyzacji spółki produkcyjnej w Polsce.

"Czwarty kwartał mamy zawsze historycznie dobry, tak powinno być i tym razem. Rozliczamy m.in. kontrakty z Ministerstwem Obrony Narodowej i Poczty Polskiej. Cały czas pracujemy nad poprawą rentowności. Właściwie zakończyliśmy zasadniczą część restrukturyzacji naszej firmy w Polsce, ograniczyliśmy koszty w Niemczech. W Czechach rozszerzamy już ofertę, aby zdywersyfikować przychody poza zamówienia z sektora publicznego, gdzie obserwowana jest sezonowość. Wynik po trzech kwartałach byłby jeszcze lepszy gdyby nie pożar magazynu materiałów i surowców w jednej z dwóch naszych mołdawskich fabryk, przez miesiąc nie realizowaliśmy wszystkich zamówień na rynkach zachodnioeuropejskich" - powiedział cytowany w komunikacie Piotr Skrzyński, prezes grupy Protektor.

Poinformował, że grupie przyznano już 1 mln euro odszkodowania za straty materiałowe, spółka liczy na wypłatę w tym roku kolejnych 300-500 tys. euro.

ROBYG

Robyg w całym 2010 roku zamierza łącznie zawrzeć od 530 do 550 przedwstępnych umów sprzedaży swoich lokali - poinformowała spółka w komunikacie.

Jednocześnie spółka poinformowała, że od 1 stycznia 2010 roku do 31 października 2010 roku zawarła 451 przedwstępnych umów sprzedaży lokali (po uwzględnieniu rezygnacji klientów).

WARIMPEX-STARWOOD CAPITAL GROUP

Warimpex i Starwood Capital Group rozpoczęli budowę pierwszych dwóch hoteli ekonomicznych marek Campanile i Premicre Classe we Wrocławiu. Zakończenie prac planowane jest na grudzień 2011 roku - podała spółka w komunikacie prasowym.

"Tym symbolicznym wbiciem łopaty rozpoczyna się realizacja naszego długoterminowego planu przeniesienia do Europy Środkowej i Wschodniej hoteli biznesowych, charakteryzujących się znakomitymi usługami przy bardzo atrakcyjnych cenach. Duży popyt na tę kategorię hoteli, szczególnie w miastach o dużym potencjale wzrostu i wciąż jeszcze słabo rozwiniętym rynku hotelarskim, jest zapowiedzią nie tylko sukcesu ekonomicznego. Dzięki temu projektowi poszerzymy i zdywersyfikujemy portfolio naszych aktywów, uzyskując tym samym możliwość optymalnego reagowania na fluktuacje rynkowe w przyszłości" - powiedział cytowany w komunikacie Christian Fojtl, członek zarządu Warimpexu, odpowiedzialny za rozwój hoteli ekonomicznych.

Prowadzeniem hoteli zajmie się spółka Louvre Hotels.

Warimpex i Starwood Capital Group chcą w ramach joint-venture budować hotele ekonomiczne marek Campanile i Premicre Classe w Polsce i Czechach oraz na Węgrzech i Słowacji, z możliwością ekspansji na dalsze rynki regionu.

Warimpex podał, że oprócz obu hoteli we Wrocławiu, w fazie zaawansowanego planowania znajduje się kolejnych pięć projektów - w Zielonej Górze, Bydgoszczy i Katowicach oraz Budapeszcie na Węgrzech.

(PAP)

pif/ gor/ pel/ asa/ morb/ pr/ gor/ epo/ aop/ wst/ ana/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)