Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 27 września godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 27 września godz. 15

GETIN NOBLE BANK

Getin Noble Bank sprzedał 1.570.400 akcji TU Europa, czyli wszystkie oferowane przez bank akcje - poinformowała spółka w komunikacie.

W transzy inwestorów indywidualnych przydzielono 90.000 akcji sprzedawanych, a w transzy inwestorów instytucjonalnych przydzielono 1.480.400 akcji.

Oferta publiczna Towarzystwo Ubezpieczeń Europa obejmuje też 1.575.000 akcji nowej emisji serii H.

Cena emisyjna akcji TU Europa w ofercie publicznej akcji serii H i akcji sprzedawanych przez Getin Noble Bank została ustalona na 152 zł.

mPAY, PTK CENTERTEL, ORANGE

mPay, z grupy ATM-u, i PTK Centertel podpisały umowę na obsługę płatności mobilnych realizowanych przez klientów sieci Orange - poinformował mPay w komunikacie.

Usługa ma być dostępna pod koniec bieżącego roku pod marką "Płać Komórką", która jest obsługiwana przez platformę systemu mPay.

W komunikacie podano, że współpraca z mPay to jeden z elementów realizowanej przez Orange strategii, związanej z rozwojem płatności mobilnych.

mPay SA jest twórcą technologii pozwalającej na realizację transakcji finansowych dokonywanych przy użyciu telefonu komórkowego. Spółka działa jako agent rozliczeniowy, zapewniając operatorom telekomunikacyjnym oraz bankom uniwersalną platformę do realizacji mobilnych płatności

Z systemu płatności mobilnych obsługiwanego przez mPay korzysta ponad 180 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.

Orange miał na koniec II kw. 14,029 mln klientów telefonii komórkowej.

PZU AM

PZU Asset Management rozważa podjęcie kolejnych kroków prawnych przeciw Dębicy i Goodyear, po tym jak zarząd Dębicy nie wykonał dotychczasowych postanowień sądu. Według PZU AM zyski Dębicy mogłyby być większe, gdyby nie zaniżanie marż na sprzedaży produktów Dębicy do spółek z grupy Goodyear.

Piotr Góralewski, prezes PZU AM, która ma 12 proc. głosów w Dębicy, poinformował na konferencji prasowej, że Dębica nie wykonała prawomocnego i niezaskarżalnego postanowienia sądu z 14 lipca 2010 roku. Dlatego też PZU AM będzie chciał podejmować kolejne kroki prawne, m.in. pozew zbiorowy, aby ochronić interesy mniejszościowych akcjonariuszy.

Góralewski powiedział, że na wniosek funduszy z grupy PZU polski sąd nakazał 14 lipca Firmie Oponiarskiej Dębica, której 66 proc. akcji ma Goodyear, wydanie do 2 sierpnia 2010 roku wszelkiej dokumentacji dotyczącej cen transferowych i relacji handlowych z 50 firmami z całego świata z Grupy Goodyear.

Podmioty z Grupy PZU złożyły też w styczniu 2010 roku wniosek o wszczęcie postępowania przed Sądem Arbitrażowym działającym przy Międzynarodowej Izbie Handlowej w Paryżu, jednak Góralewski nie chciał mówić o wynikach tego postępowania, gdyż jest ono niejawne.

Podmioty z Grupy PZU żądają też m.in., by niezależny rewident sprawdził, czy Goodyear stosuje ceny transferowe kosztem polskiej spółki i jej pozostałych akcjonariuszy.

"PZU AM żąda odpowiedzi, czy zarząd Dębicy prawidłowo stosuje ceny transferowe, a zarząd Dębicy uchyla się od odpowiedzi (...) istnieje obawa, że zyski Dębicy byłyby wyższe gdyby nie to (...) Różnica na marżach jest dla nas na tyle duża, że wymaga wyjaśnienia czy ceny kształtowane są prawidłowo" - powiedział Góralewski.

"Wydaje się, że wyczerpaliśmy pewne kroki prawne i chcielibyśmy zainteresować problemem też innych akcjonariuszy mniejszościowych (...) jesteśmy przygotowani na dalsze kroki" - dodał.

Wojciech Kozłowski, partner w kancelarii prawnej Salans, współpracującej z PZU AM, poinformował, że jest kilka możliwości dalszych kroków prawnych m.in. wysłanie komornika, który odebrałby spółce wszelkie dokumenty, które miały być złożone w sądzie, czy np. pozew zbiorowy PZU AM i innych akcjonariuszy mniejszościowych.

"Jest kilka możliwości, ale tego typu postanowienie sądu ma charakter precedensowy i nie ma ustalonej praktyki. Sąd może wysłać np. komornika, który załadowałby dwie przyczepy dokumentów lub zabezpieczył twarde dyski, ale nikt w Polsce tego nie robił. Jest też druga droga - pozew zbiorowy funduszy PZU i mniejszościowych akcjonariuszy" - powiedział Kozłowski.

"Będziemy chcieli skupić wokół siebie pozostałych akcjonariuszy mniejszościowych, którzy podzielają nasze stanowisko" - dodał Góralewski.

Na koniec czerwca Otwarte Fundusze Emerytalne miały 11 proc. głosów na walnym zgromadzeniu Dębicy, a w wolnym obrocie znajdowało się 11 proc.

Dębica ok. 85-87 proc. swojej produkcji sprzedaje poprzez spółki powiązane z Grupą Goodyear. Marże Dębicy na sprzedaży w ramach grupy w ostatnich latach wynosiły 8-14 proc., zaś przy sprzedaży do podmiotów niepowiązanych było to nie mniej niż 23 proc.

Podjęte przez fundusze PZU działania są konsekwencją sporu mniejszościowych akcjonariuszy z Goodyear, który rozpoczął się w 2007 roku.

W lutym 2008 roku firmy z grupy PZU zawarły z Goodyear porozumienie, jednak według PZU AM nie zostało ono wykonane w kluczowej dla mniejszościowych akcjonariuszy części, tj. nie zostało ogłoszone wezwanie na wszystkie akcje Dębicy po godziwej cenie, tylko poniżej ceny rynkowej oraz nie wypłacono dywidendy w ustalonej w porozumieniu wysokości.

W pierwszym półroczu 2010 roku Dębica osiągnęła 813,9 mln zł przychodów wobec 742,4 mln zł rok wcześniej, a zysk netto wyniósł 24,6 mln zł wobec 29,3 mln zł.

W 2009 roku przychody Dębicy wyniosły 1,4 mld zł wobec 1,5 mld zł w 2008 roku, a zysk netto wyniósł 72 mln zł wobec 90 mln zł.

4FUN MEDIA

Przedział cenowy akcji 4fun Media, w którym od 12 do 15 października przyjmowane będą deklaracje nabycia akcji, wynosi 14-17 zł - podał 4fun Media w prospekcie emisyjnym.

W transzy inwestorów instytucjonalnych oferowanych jest do objęcia 600.000 akcji serii D, w ramach transzy otwartej 200.000 akcji serii D.

4fun Media szacuje wpływy netto z emisji na około 11,2 mln zł, przy założeniu, że wszystkie akcje serii D zostaną objęte po cenie maksymalnej.

"Kluczowym elementem utrzymania wysokiego tempa wzrostu 4fun Media SA jest dbałość o atrakcyjną i przyciągającą widza zawartość programową kanałów tematycznych. Środki pozyskane w drodze publicznej subskrypcji pozwolą sfinansować zarówno produkcje własne jak i zakup licencji na cieszące się wysoką oglądalnością za granicą formaty programowe. Zapewni to kanałom Emitenta wzrost oglądalności, co jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na jego pozycję rynkową" - napisano w prospekcie.

Na nowe produkty, zakup kontentu oraz akwizycje ma trafić 6,2 mln zł. Na technologie i urządzenia techniczne 2 mln zł. Także 2 mln zł spółka chce wydać na marketing, a pozostały 1 mln zł na zwiększenie kapitału pracującego.

W transzy instytucji składanie deklaracji nabycia odbędzie się od 12 października do 15 października. Przyjmowanie zapisów nastąpi od 18 października do 20 października.

4fun Media jest właścicielem dwóch tematycznych kanałów telewizyjnych: 4fun.tv i rebel:tv. Spółka rozważa uruchomienie kolejnych telewizji tematycznych.

W 2009 roku 4fun Media osiągnęła przychody na poziomie 13,5 mln zł oraz 3,1 mln zł zysku netto.(PAP)

epo/ gsu/ ana/ bas/ jtt/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)