Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 2 grudnia godz.15
CCC
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży CCC w listopadzie wyniosły 180,6 mln zł, czyli były o 62,3 proc. wyższe niż rok wcześniej - poinformowała spółka w komunikacie.
Przychody za okres styczeń-listopad wyniosły 1.466,2 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2012 roku o 22,4 proc.
Przychody ze sprzedaży detalicznej za listopad wyniosły 177,1 mln zł i były wyższe o 63,7 proc. rdr. Narastająco od początku roku wyniosły one 1.405,0 mln zł i były wyższe o 22,5 proc. rdr.
COMARCH
Comarch wygrał przetarg o wartości 23,26 mln zł na dostawę oprogramowania RDBMS (system zarządzania relacyjną bazą danych), organizowany przez Centralny Ośrodek Informatyki - wynika z suplementu do Dziennika Urzędowego UE. Przedmiotem zamówienia jest dostawa oprogramowania RDBMS wraz z 36 miesięcznym wsparciem technicznym.
Przetarg organizowany był w procedurze otwartej, a oferta Comarchu była jedyną zgłoszoną.
KGHM
Projekt w Sierra Gorda jest zrealizowany w ponad 78 proc., prace zostaną zakończone zgodnie z harmonogramem - poinformował Leszek Mierzwa, dyrektor naczelny KGHM ds. inwestycji kapitałowych w aktywa produkcyjne.
"W Sierra Gorda mamy ponad 78 proc. realizacji projektu. Jestem przekonany, że projekt zostanie dostarczony zgodnie z harmonogramem" - powiedział Mierzwa na konferencji w ramach I Forum Wyceny Przedsiębiorstwa.
Dodał, że pierwsza produkcja ze złoża ruszy w drugim kwartale 2014 roku, a pełna produkcja z końcem 2014 r.
W Sierra Gorda trwa budowa kopalni, zakładu przeróbczego i ściąganie nakładu.
Planowana roczna produkcja Sierra Gorda to ok. 220 tys. ton miedzi, 11 tys. ton molibdenu, 2 tony złota przez ponad 20 lat.
MNI TELECOM
Operator telekomunikacyjny MNI Telecom utrudniał klientom odstąpienie od umowy - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i nałożył na spółkę 966 tys. zł kary.
"Do Urzędu wpłynęło wiele zawiadomień konsumentów, którzy skarżyli się na utrudnianie odstąpienia od umowy" - poinformowała rzeczniczka UOKiK Małgorzata Cieloch.
Urząd ustalił, że przedstawiciele handlowi spółki zawierający umowy w domach konsumentów nie informowali ich o prawie odstąpienia od kontraktu, nie wręczali wzoru oświadczenia rezygnacji z usługi. Ponadto na te osoby, które zdecydowały się odstąpić od umowy w ustawowym terminie 10 dni, nakładana była kara finansowa.
Jak przypomina UOKiK, zgodnie z prawem konsument, który zawarł umowę w swoim mieszkaniu może zrezygnować z usług w ciągu 10 dni od momentu zawarcia umowy. Przedsiębiorcy nie wolno pobierać za to żadnych opłat. Ponadto powinien poinformować klienta o tym, że ma prawo odstąpić od kontraktu oraz wręczyć mu formularz odstąpienia od kontraktu.
Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca odwołał się do sądu. (PAP)
her/ jow/ mj/ pel/ asa/ pad/