Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 18 lipca godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 18 lipca godz. 15

KAN

Ponad 30 mln zł chce zainwestować firma KAN z Kleosina koło Białegostoku w budowę nowej fabryki w podstrefie Białystok Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (SSSE). Na początek pracę w nowej fabryce ma znaleźć kilkanaście osób - poinformowała w poniedziałek PAP spółka. Miejsc pracy ma przybywać wraz ze zwiększaniem przez firmę mocy produkcyjnych.

Spółka KAN działa w branży instalacji wodnych, centralnego ogrzewania i ogrzewania podłogowego. Wytwarza kompleksowe rozwiązania systemowe przeznaczone do budowy˙instalacji wody i centralnego ogrzewania.

Jak podała spółka KAN, 30 mln zł, które planuje zainwestować w podstrefie obejmuje zakup gruntów, budowę zakładu oraz zakup nowych maszyn i urządzeń do produkcji. "Działalność spółki będzie skoncentrowana na przetwórstwie tworzyw sztucznych i obróbce metali, które są podstawą nowoczesnych systemów instalacyjnych do wody i ogrzewania" - poinformowała spółka.

KAN jest jednym z trzech inwestorów, którzy nabyli dotychczas grunty pod iwestycje w białostockiej podstrefie SSSE. Trwa budowa zakładu poligraficznej firmy Masterpress z Olsztyna. Białostockie firmy KAN i Bianor przygotowują się do inwestycji.

Łącznie dotychczas firmy KAN, Bianor i Masterpress, które są jak na razie jedynymi inwestorami w białostockiej podstrefie SSSE, nabyły w podstrefie 6 działek o łącznej powierzchni blisko 10 hektarów. To jedna trzecia powierzchni podstrefy. Firma KAN kupiła dwie działki o łącznej powierzchni 3,5 ha za sumę 3,7 mln zł netto.

W Grupie KAN pracuje obecnie około 600 osób w kilku oddziałach w Polsce. Za granicą firma działa za pośrednictwem swoich czterech spółek zależnych w: Rosji, Ukrainie, Białorusi i Niemczech. Ma też sieć dystrybutorów m.in. w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, Rumunii. Przychody grypy KAN za 2010 r. sięgnęły kilkuset milionów złotych.

Produkty KAN są obecne na kilkunastu rynkach w Europie ale też np. w Arabii Saudyjskiej i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Na europejskie rynki trafia połowa produkcji.

PKO BP

PKO BP chce być aktywny na rynku przejęć w polskim sektorze bankowym - zapowiada prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło. W jego opinii, Kredyt Bank może być atrakcyjnym obiektem do przejęcia, ale pod warunkiem atrakcyjnej ceny.

"Powtórzę to, co wiele razy już mówiłem. Polski sektor finansowy jest w trybie konsolidacji. Nasz bank potencjalnie może wziąć udział w przejęciach, nie wykluczamy tego, gdyż bank jest dobrze skapitalizowany i ma stabilny akcjonariat. Patrzymy na to oportunistycznie, czyli wykorzystamy okazję, jeśli taka będzie, żeby poprawić wartość dla akcjonariuszy" - powiedział Jagiełło w telewizji TVN CNBC.

"W procesie przejęć musimy być aktywni, co nie znaczy, że musimy coś kupić" - dodał.

Pytany, czy PKO BP jest zainteresowany odkupieniem Kredyt Banku od belgijskiego KBC, Jagiełło odpowiedział: "na pewno jest to atrakcyjne aktywo, jeśli cena będzie atrakcyjna".

REDAN

Firma odzieżowa Redan zwiększyła w pierwszym półroczu swoje przychody o 20 proc. rok do roku, do 170,1 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie.

Redan podał, że jego sieć dyskontowa Textilmarket odnotowała wzrost sprzedaży o 15 proc., osiągając wartość 86,1 mln zł. Na rynku modowym grupa kapitałowa zwiększyła sprzedaż o 26 proc., a jej wartość osiągnęła 84 mln zł.

Po sześciu miesiącach 2011 r. szacunkowa wartość marży handlowej (przychody ze sprzedaży towarów pomniejszone o koszt sprzedanych towarów) Grupy Redan osiągnęła poziom 77,5 mln zł, czyli o 23 proc. więcej w porównaniu do I półrocza 2010 roku. Grupa odnotowała również wzrost wolumenu marży, zarówno na rynku dyskontowym, jak i modowym - odpowiednio 16 i 31 proc.

TOYA

Toya, spółka działająca na rynku artykułów przemysłowych, szacuje, że z emisji może pozyskać od 77 mln zł do 120,7 mln zł netto. Środki te przeznaczy na realizację celów rozwojowych w latach 2011-12, m.in. akwizycję podmiotu branżowego, rozszerzenie oferty produktowej oraz rozwój tradycyjnego i nowoczesnego kanału sprzedaży - podała Toya w prospekcie.

"Toya szacuje, że w zależności od istniejącej koniunktury na GPW, z emisji akcji serii C, po uwzględnieniu jej kosztów, może uzyskać wpływy netto w kwocie w przedziale 77-120,7 mln zł" - podała spółka w prospekcie.

Oferta publiczna Toya obejmie 28.103.060 nowo emitowanych akcji zwykłych na okaziciela serii C. Cena maksymalna została ustalona na poziomie 4,40 zł za akcję.

Spółka zamierza przydzielić inwestorom indywidualnym nie mniej niż 15 proc. i nie więcej niż 25 proc. wszystkich akcji oferowanych. Pozostałe akcje oferowane zostaną przydzielone inwestorom instytucjonalnym.

Toya przewiduje, iż udział nowych akcjonariuszy w łącznej liczbie akcji spółki po ofercie będzie kształtował się na poziomie 30 proc., przy założeniu, że wszystkie akcje zostaną objęte.

Środki pozyskane z emisji spółka chce przeznaczyć na realizację różnych celów rozwojowych w latach 2011-2012.

W prospekcie podano, że od 42 mln zł do 60,7 mln zł zostanie przekazanych na kapitał obrotowy, co umożliwi zwiększenie skali prowadzonej działalności przez skokowe rozszerzenie oferty asortymentowej.

Na przejęcie spółki z branży, zwiększającej potencjał handlowy spółki zostanie przeznaczonych 10-15 mln zł.

Rozwój tradycyjnego kanału dystrybucji w Polsce, czyli wzmocnienie detalicznego kanału dystrybucji poprzez rozwój sieci sklepów patronackich YATO pochłonie 10-15 mln zł, a rozwój nowoczesnego kanału sprzedaży internetowej od 3 mln zł do 6 mln zł.

W prospekcie na rozwój systemów informatycznych wspomagania sprzedaży przeznaczono 4-7 mln zł, a na rozwój Centrum Rozwoju Produktów od 3 mln zł do 7 mln zł.

Toya dokapitalizuje także działającą w Chinach spółkę Yato China Trading kwotą 5-10 mln zł.

Doradcami spółki w procesie upublicznienia są: Wood & Company Financial Services (oferujący i prowadzący Księgę Popytu), Kancelaria Wardyński i Wspólnicy (doradca prawny) oraz PricewaterhouseCoopers (audytor grupy).

Obecnie w asortymencie Grupy Toya znajduje się ponad 6 tys. artykułów sprzedawanych pod siedmioma markami własnymi.

Działalność spółki obejmuje projektowanie produktów, zlecanie i nadzór jakościowy nad ich produkcją oraz dystrybucję pod własnymi markami poprzez sieć sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym - w krajach Europy Środkowej, Południowej i Wschodniej, na Bałkanach oraz w krajach Azji Południowo-Wschodniej, Australii i Oceanii, Afryki Północnej, Ameryki Centralnej i Południowej.

Grupa kapitałowa Toya wypracowała w 2010 r. przychody w wysokości ponad 189,1 mln zł wobec blisko 167,2 mln zł rok wcześniej. Zysk netto z działalności handlowej w tym okresie wyniósł blisko 21,3 mln zł wobec 12,5 mln zł w 2009 roku.

Akcjonariuszami Toya są założyciele spółki Jan Szmidt (47,9 proc.) i Tomasz Koprowski (24,9 proc.), a także Romuald Szałagan (18,6 proc.) i Piotr Wojciechowski (8,6 proc.).

Poniżej przedstawiamy harmonogram oferty publicznej spółki Toya, działającej na rynku artykułów przemysłowych.

Oferta publiczna Toya obejmie 28.103.060 nowo emitowanych akcji zwykłych na okaziciela serii C. Cena maksymalna została ustalona na poziomie 4,40 zł za akcję.

Spółka zamierza przydzielić inwestorom indywidualnym nie mniej niż 15 proc. i nie więcej niż 25 proc. wszystkich akcji oferowanych. Pozostałe akcje oferowane zostaną przydzielone inwestorom instytucjonalnym.

19 lipca - początek budowania księgi popytu przez inwestorów instytucjonalnych;

19 lipca - początek przyjmowania zapisów od inwestorów indywidualnych;

25 lipca do godz. 17.00 - zakończenie przyjmowania zapisów od inwestorów indywidualnych;

26 lipca do godz. 17.00 - zakończenie budowania księgi popytu przez inwestorów instytucjonalnych;

27 lipca do godz. 8.00 - opublikowanie ceny emisyjnej;

27 lipca do godz. 8.00 - publikacja liczby akcji oferowanych alokowanych inwestorom instytucjonalnym i inwestorom indywidualnym;

27 lipca - początek przyjmowania zapisów od inwestorów instytucjonalnych;

29 lipca - zakończenie przyjmowania zapisów od inwestorów instytucjonalnych;

najwcześniej 1 sierpnia - zamknięcie oferty;

najwcześniej 1 sierpnia - przydział akcji oferowanych na rzecz inwestorów instytucjonalnych oraz inwestorów indywidualnych;

najwcześniej 5 sierpnia - pierwszy dzień notowania PDA na GPW. (PAP)

jow/ asa/ pel/ pr/ kow/ swi/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)