Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 15.00

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 4 kwietnia godz. 15.00

*Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 4 kwietnia godz. 15.00 *

AERFINANCE

Cena emisyjna 3,8 mln akcji brytyjskiej spółki AerFinance została ustalona na 2 zł. Maksymalna kwota brutto, jaką spółka może pozyskać z oferty wynosi 7,6 mln zł - podała spółka w poniedziałkowym komunikacie. Maksymalna cena emisyjna wynosiła 2,5 zł.

"Cieszy nas fakt, że duzi inwestorzy, w tym również zagraniczni doceniają potencjał holdingu i są zainteresowani objęciem naszych walorów. Jesteśmy przekonani, że nasza oferta zakończy się sukcesem, a pozyskane środki pozwolą nam budować wartość spółki dla obecnych i przyszłych akcjonariuszy" - powiedział cytowany w komunikacie Kolja Leo, prezes AerFinance.

Do tej pory holding działał na zasadach funduszu inwestującego w perspektywiczne spółki z branży lotniczej oraz IT, przede wszystkim z rejonu Europy Środkowo-Wschodniej. Środki z emisji AerFinance przeznaczy na rozszerzenie działalności o sprzedaż i leasing samolotów oraz ich komponentów.

Aktywa będą nabywane po niższej od rynkowej cenie przede wszystkim w drodze licytacji bankowych i komorniczych. Statki powietrzne będą modernizowane przez spółkę portfelową holdingu, brytyjską Avtech Aviation&Engineering, a następnie oddawane w leasing lub wystawiane na sprzedaż.

Zapisy na akcje spółki potrwają od 4 do 11 kwietnia 2011 r., przydział akcji nastąpi 12 kwietnia, debiut na NewConnect zaplanowano na 27 kwietnia 2011 r.

GRUPA KRUK

Grupa KRUK zwiększyła w 2010 r. przychody skonsolidowane o 28 proc. W 2009 r. wyniosły one 128,6 mln zł i były o 24 proc. wyższe od osiągniętych w 2008 r.

Jeszcze większa jest dynamika wzrostu zysku Grupy KRUK. W 2010 r. wyniósł on 36,1 mln zł i był o 54 proc. wyższy niż w 2009 r., kiedy wzrost sięgnął 41 proc. Na poprawę osiąganych marż w 2010 r. duży wpływ miała polityka zmniejszania relacji kosztów operacyjnych do osiąganych przychodów.

"Ubiegły rok był dla całej Grupy KRUK bardzo udany. Spodziewaliśmy się wzrostu przychodów i zysków większych rok do roku i liczyliśmy na wypracowanie rekordowych wyników. Warto zaznaczyć, że nasz rozwój jest szybszy niż wzrost rynku windykacji w Polsce, który urósł w ubiegłym roku o około 24 proc.. W porównaniu do dynamiki rozwoju innych usług finansowych jest to bardzo dobry wynik, który pokazuje jak perspektywiczna jest branża zarządzania wierzytelnościami" - mówi cytowany w komunikacie prezes zarządu KRUK Piotr Krupa. Podkreślił, że Grupa KRUK osiąga przychody większe niż wszystkie spółki zajmujące się windykacją notowane na GPW w Warszawie.

"Planujemy dalsze inwestycje w rozwój Grupy KRUK i umocnienie naszej wiodącej pozycji zarówno w Polsce jak i w Rumunii. Przymierzamy się do wejścia na kolejne rynki - w grę wchodzą Czechy, Słowacja lub Węgry. Dotychczas rozwój Grupy był finansowany z wypracowanego zysku spółki, emisji obligacji korporacyjnych oraz z kredytów bankowych. W planach mamy przeprowadzenie publicznej emisji akcji i pozyskanie środków na inwestycje z giełdy. Ich wartość szacujemy w najbliższych latach na kilkadziesiąt milionów złotych" - dodał Krupa. Prospekt emisyjny został złożony do Komisji Nadzoru Finansowego na początku grudnia 2010 r.

Firma KRUK została założona w 1998 r. W ramach Grupy Kapitałowej KRUK działają ponadto kancelaria radców prawnych zajmująca się inicjowaniem postępowań sądowych i egzekucyjnych, biuro informacji gospodarczej gromadzące dane o płatnościach i dłużnikach, Biuro Detektywistyczne KRUK oraz spółka sekurytyzacyjna. Grupa specjalizuje się w kompleksowym zarządzaniu wierzytelnościami. KRUK zarządza wierzytelnościami m.in. banków, pośredników kredytowych, firm ubezpieczeniowych, leasingowych.

HJ HEINZ POLSKA

Spółka HJ Heinz Polska zdecydowała o przeniesieniu produkcji dań gotowych z zakładu w Międzychodzie do fabryki w Pudliszkach, gdzie mieści się siedziba firmy. Zakończenie produkcji i jednocześnie działalności oddziału spółki w Międzychodzie planowane jest na listopad 2011 r.

Jak poinformowała PAP Katarzyna Gospodarek, rzecznik prasowy HJ Heinz Polska SA, utrzymywanie produkcji w dwóch fabrykach oznaczałoby dla firmy znaczne obniżenie konkurencyjności na rynku dań gotowych oraz produktów pomidorowych.

"Realizacja planów sprzedaży produktów marki Pudliszki na rynku charakteryzującym się tak szybko rosnącymi oczekiwaniami konsumentów wymaga stałej poprawy efektywności kosztowej. Jest to szczególnie ważne w obecnej, trudnej sytuacji gospodarczej. Skupienie działalności produkcyjnej oraz logistyki w jednej lokalizacji okazało się najbardziej zasadnym biznesowo rozwiązaniem, które pozwoli na zapewnienie stabilnej pozycji rynkowej dla marek i produktów HJ Heinz. W Międzychodzie produkowane są tylko dania gotowe oraz koncentrat pomidorowy, podczas gdy ta ostatnia działalność jest realizowana równocześnie w Pudliszkach. " - poinformowała firma.

Przeniesiona i zmodernizowana linia dań gotowych stworzy w zakładzie w Pudliszkach 120 nowych miejsc pracy oraz drugie tyle dla pracowników tymczasowych w okresach najintensywniejszej produkcji.

Jak podkreśliła Gospodarek, w najbliższych miesiącach firma skupi swoje działania na realizacji programu pomocowego dla 200 osób zatrudnionych w Międzychodzie, aby wesprzeć ich w odnalezieniu się na lokalnym rynku pracy. W najbliższych dniach rozpoczną się także konsultacje z organizacją związkową dotyczące pakietu socjalnego.

Pracownicy HJ Heinz z Międzychodu będą mogli m.in. liczyć na pierwszeństwo w rekrutacji na nowe stanowiska w Pudliszkach

"Heinz podejmie także intensywne starania o pozyskanie dla zakładu nabywcy zainteresowanego kontynuacją produkcji; współpracując ze wszystkimi, którzy mogą pomóc w realizacji tego zadania, mającego na celu utrzymanie zakładu i ochronę miejsc pracy" - dodała rzecznik.

H.J. Heinz Polska jest producentem żywności pod markami Pudliszki i Heinz. Firma działa w Polsce od roku 1994. W zakładzie w Pudliszkach produkowane są ketchupy, koncentraty i przetwory pomidorowe, warzywa konserwowe oraz sosy. W 2000 r. spółka nabyła zakład w Międzychodzie.

NOVA KBM

Słoweński bank Nova KBM chce pozyskać z emisji akcji ok. 132,4 mln euro, które planuje wydać na wzmocnienie wskaźnika kapitałowego i rozwój grupy zakładający umocnienie pozycji rynkowej oraz ekspansję międzynarodową. Bank planuje zadebiutować na GPW 6 maja - podano w prospekcie emisyjnym.

Bank chce pozyskane środki wykorzystać do końca 2013 r., z tego ok. 40 proc. na wzmocnienie wskaźnika kapitałowego Tier 1. Reszta wpływów emisji wspierać ma realizację strategii grupy Nova KBM w Słowenii i regionie na lata 2011-2013 zakładającej przyspieszenie rozwoju linii biznesowych w bankowości detalicznej i wybranych obszarów bankowości korporacyjnej.

Nova KBM jest zainteresowana selektywnymi akwizycjami banków w krajach byłej Jugosławii. Grupa dąży także do dalszego wzmocnienia działalności ubezpieczeniowej.

"Interesuje nas ekspansja strategiczna w regionie, są takie szanse. Interesuje nas region Europy Południowo-Wschodniej, to rynki, które są w centrum naszej uwagi" - powiedział na poniedziałkowej konferencji Matjaz Kovacic, prezes banku.

Prezes poinformował, że bank podtrzymuje politykę dzielenia się częścią zysku z akcjonariuszami. W ostatnich latach bank przeznaczał na dywidendę około 30 proc. rocznego zysku.

"W bieżącym roku planujemy wypłatę dywidendy, nie zamierzamy zmieniać naszej polityki dywidendowej" - powiedział Kovacic.

Emisja Nova KBM obejmuje do 13.040.989 akcji z prawem poboru. Oferta jest adresowana do akcjonariuszy banku, inwestorów indywidualnych w Polsce i w Słowenii oraz do inwestorów instytucjonalnych.

Oferowane akcje będą przydzielone akcjonariuszom, a akcje nieprzydzielone zostaną przyznane inwestorom instytucjonalnym, jak również inwestorom indywidualnym.

Spółka podała, że zakłada, iż ok. 15 proc. oferowanych akcji, które nie zostaną objęte przez obecnych akcjonariuszy, zostanie przydzielone inwestorom indywidualnym.

Przedział cenowy akcji w ofercie ustalono na 8-10,50 euro, natomiast cena maksymalna wynosi 10,50 euro (41,87 zł).

Ostateczna cena oferowanych akcji zostanie podana 14 kwietnia. Pierwsze notowanie oferowanych akcji na giełdzie w Lubljanie oraz na GPW planowane jest na 6 maja.

Globalnym koordynatorem oferty jest ING Bank NV. Agentem oferty w Polsce jest ING Securities.

SFK POLKAP

Skoczowska Fabryka Kapeluszy Polkap pozyskała z oferty 1,05 mln zł, planuje w kwietniu zadebiutować na rynku NewConnect - podała spółka w komunikacie prasowym.

25 inwestorów objęło 350 tys. akcji, po 3 zł za papier. 20 proc. z tej grupy to inwestorzy instytucjonalni.

Strategia spółki zakłada znaczne zwiększenie zaangażowania w najbardziej rentownych segmentach rynku, uruchomienie nowych kanałów dystrybucji, poszerzenie rynków zbytu oraz wdrożenie kampanii marketingowych.

Polkap prognozuje obroty na poziomie 10,8 mln zł w roku 2011 i 12,5 mln zł w roku 2012, zaś zysk operacyjny w analogicznych okresach ma wynieść odpowiednio: 1 i 1,4 mln zł.

W ubiegłym roku spółka wyprodukowała i sprzedała 300 tysięcy kapeluszy, głównie do Niemiec oraz Austrii. Rozważa utworzenie przedstawicielstwa na rynku amerykańskim i w Rosji. (PAP)

pel/ jru/ rbk/ jtt/ rpo/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)