Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 8 kwietnia godz. 15.15
ACTION
Action podpisał bezpośrednią umowę dystrybucyjną z firmą Electronic Arts Polska, na mocy której będzie wyłącznym dostawcą gier dostępnych w ofercie Electronic Arts do tych sieci handlowych, które nie są bezpośrednio obsługiwane przez Electronic Arts Polska - podała spółka w komunikacie prasowym.
Electronic Arts to amerykański producent oraz wydawca gier komputerowych i wideo. W ofercie spółki znajdują się takie tytuły jak m.in.: FIFA, The Sims, Battlefield czy Need for Speed.
CZERWONA TOREBKA
Czerwona Torebka spółka zajmująca się m.in. budową sieci pasaży handlowych w pierwszym kwartale 2013 roku wybudowała sześć obiektów. W całym 2013 roku ma powstać 65 pasaży. Zgodnie z założeniami zarządu spółki, na koniec tego roku będzie łącznie 114 pasaży posiadających pozwolenie na użytkowanie.
"Zgodnie z założeniem realizujemy plan rozbudowy sieci pasaży handlowych. Okres zimowy nie sprzyjał pracom budowlanym, jednak stosowane przez nas technologie umożliwiają prowadzenie robót także w trudnych warunkach pogodowych" - poinformował PAP prezes "Czerwona Torebka" S.A. Ireneusz Kazimierczyk
W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku spółka uzyskała pozwolenie na użytkowanie dla 6 nowych obiektów. Pasaże powstały w: Rudzie Śląskiej, Bydgoszczy, Tychach, Tarnowskich Górach, Szczecinie i Sanoku.
Obecnie spółka, jak napisano w przesłanym PAP komunikacie, posiada łącznie 55 obiektów z zatwierdzonym pozwoleniem na użytkowanie o skumulowanej powierzchni handlowej blisko 36,3 tys. mkw. W trakcie realizacji, na różnym etapie zaawansowania, jest kolejnych 29 obiektów. W przygotowaniu do rozpoczęcia inwestycji jest 195 lokalizacji. Zrealizowanie jednej inwestycji zajmuje średnio około sześciu miesięcy.
Według służb prasowych spółki w kolejnych latach tempo rozwoju sieci będzie systematycznie przyspieszało. W najbliższych trzech latach ma powstać odpowiednio: 100, 120 i 150 nowych obiektów.
Każdy pasaż składa się z kilku lub kilkunastu modułów o pow. 60 mkw. (z możliwością łączenia), w zabudowie jednokondygnacyjnej i w dobrze skomunikowanym miejscu. Koszt inwestycji jednego pasażu wynosi około 2,5 mln zł. "Czerwona Torebka" S.A. finansuje rozbudowę sieci, poza środkami własnymi także pieniędzmi pozyskanymi z kredytów bankowych oraz z realizacji programu emisji obligacji. (PAP)
kpr/ gsu/ amac/