Przegląd wiadomości ze spółek poniedziałek 1 sierpnia godz. 15.15
CD PROJEKT RED
CD Projekt Red (dawniej Optimus) przesunął premierę gry "Witcher 2: Assassins of Kings" na platformę XBOX 360 z końca bieżącego roku na pierwszy kwartał 2012 r. Powodem jest potrzeba rozbudowy niektórych fragmentów gry i spór prawny z europejskim dystrybutorem gry - poinformowała spółka w komunikacie.
"Przesunięcie związane jest z planami przeznaczenia dodatkowego czasu na rozbudowanie i dopracowanie niektórych elementów rozgrywki. Dodatkowym argumentem jest toczący się spór prawny z firmą Namco Bandai dotyczący praw do dystrybucji gry na terenie Europy Zachodniej, Azji i Pacyfiku oraz Centralnej i Południowej Ameryki" - podała spółka.
Jak poinformowano w komunikacie, spór dotyczy m.in. roszczeń dystrybutora w zakresie powierzenia jej dystrybucji gry na terytorium Europy Zachodniej, Azji i Pacyfiku oraz Centralnej i Południowej Ameryki.
30 czerwca CD Projekt Red podpisał umowę na dystrybucję gry "Wiedźmin 2: Assassins of Kings" na terenie Europy Zachodniej, Azji i Pacyfiku oraz Centralnej i Południowej Ameryki z firmą THQ.
"(...) w nawiązaniu do sporu z Namco Bandai producent gry Wiedźmin 2 informuje, że odwołał się od decyzji francuskiego sądu dotyczącej zabezpieczeń. Rozprawa apelacyjna została wyznaczona na 17 sierpnia br." - poinformowano w komunikacie.
W maju CD Projekt Red (wtedy jeszcze pod marką Optimus) w ciągu trzech dni od premiery gry "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" na platformie PC, sprzedał w Polsce 56 tys. egzemplarzy tej gry.
INCANA
Producent dekoracji ściennych - Incana zamierza wejść na rynek NewConnect na przełomie sierpnia i września. Spółka przeprowadziła ofertę prywatną, z której pozyskała 1 mln zł - podała spółka w komunikacie.
Planujemy rozbudować i nieco przemodelować naszą sieć dystrybutorów. Potrzebujemy także środków, aby zwiększyć poziom wartości naszego kapitału obrotowego. Pozwoli to na realizację większych oraz bardziej kompleksowych zleceń" - mówi cytowany w komunikacie Dariusz Suchy, prezes Incany.
Incana zajmuje się produkcją i dystrybucją systemów dekoracji ściennych. Produkty firmy sprzedawane są w krajach Europy Środkowej i Zachodniej.
Przychody firmy w około 60 proc. są generowane poprzez sprzedaż na polskim rynku, a pozostałe 40 proc. pochodzi ze sprzedaży eksportowej.
W 2010 r. Incana miała 6,53 mln zł przychodów oraz 230 tys. zł zysku netto.
HOLDING MONTU
Holding Montu, zajmujący się wywiadem gospodarczym, zadebiutuje na rynku NewConnect 19 sierpnia - podała giełda w komunikacie.
Do obrotu na rynku alternatywnym trafi 100 tys. walorów serii A, 170 tys. serii B oraz 30 tys. serii C. Cena nominalna jednej akcji to 1 zł.
Większościowymi udziałowcami spółki są Ketys Investments oraz Hysek Trading. Każda z firm posiada 42,5 proc. akcji spółki.
Montu zajmuje się weryfikacją podmiotów gospodarczych oraz osób fizycznych.
Szacowany zysk netto spółki w 2011 r. ma wynieść 351 tys. zł, a przychody 1,675 mln zł.
Spółka prognozuje na 2012 rok zysk netto w wysokości 837 tys. zł przy przychodach 3,79 mln zł.
W 2010 r. spółka odnotowała stratę netto w wysokości 9 tys. zł przy obrotach 101 tys. zł.
ORCO
Orco Property Group zawiązało joint venture z Unibail Rodamco, którego celem jest budowa dużego centrum handlowego w obszarze Bubny, na działkach w centrum Pragi o powierzchni 3,7 ha - podało Orco w komunikacie.
Deweloper działający w Europie Środkowej, Orco Property Group, poinformował, że w dniu 29 lipca 2011 r. podpisał porozumienie, na mocy którego sprzeda działkę o powierzchni 3,7 ha w centrum Pragi joint venture zawiązanemu z Unibail Rodamco, w którym Unibail Rodamco będzie miało minimum 60 proc. udziałów.
Zakończenie transakcji jest spodziewane na początku 2012 r.
Otwarcie centrum handlowego powinno nastąpić w 2017 r.
TESCO
W lipcu Tesco otworzyło siedem nowych sklepów, a w sierpniu i w pierwszych dniach września planuje otworzyć 6 kolejnych, czyli łącznie 13 marketów z kilkudziesięciu zaplanowanych na rok 2011/12.
Sieć nieustannie szuka też gruntów lub powierzchni handlowych pod nowe sklepy różnej wielkości, od hipermarketów ze stacjami benzynowymi po małe, osiedlowe i lokalne sklepy.
W najbliższych latach Tesco chce kupić lub wynająć ponad tysiąc nowych lokalizacji w około 600 miejscowościach.Nowe placówki Tesco mogą powstawać już w miejscowościach liczących 2 tysiące mieszkańców, jeśli łącznie w gminie mieszka 5 tys. osób. Sieć może inwestować w powierzchnie handlowe już od 300 mkw. lub w grunty od 2 tys. mkw.
- Ekspansja sieci handlowych nie ma jednego kierunku, np. do mniejszych miejscowości. Tesco buduje nowe sklepy w małych miejscowościach i w metropoliach, wszędzie tam, gdzie nadal są klienci z utrudnionym dostępem do nowoczesnego handlu - powiedział Paweł Dworak, dyrektor ekspansji Tesco Polska.
Tego lata największe sklepy Tesco powstały bądź wkrótce powstaną w Grójcu - 3 000 mkw., Kędzierzynie-Koźlu - 2 000 mkw., Raciborzu - 1 700 mkw. oraz w Warszawie-Ursus - 1 600 mkw. powierzchni handlowej. Pozostałe nowe lokalizacje to sklepy o powierzchni od 800 mkw. w Myślenicach po 600 mkw. w Żabnie w woj. małopolskim - najmniejszej miejscowości, w której tego lata otwiera się Tesco - Żabno liczy bowiem około 4300 mieszkańców.
Tesco Polska jest siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z 380 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia prawie 30 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco w Polsce odwiedza 5 milionów klientów. (PAP)
ska/ jow/ asa/ mso/ morb/ jtt/ kch/ mki/